April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۱۸۴
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
0
روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد سفر فرمانده نیروی قدس سپاه به لبنان با هدف تقویت اتحاد با حماس و حزب الله صورت گرفته است.

ایران برای حمله به اسرائیل اتحاد خود با حماس و حزب الله را تقویت می‌کند

وبگاه روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی ادعا کرد فرمانده نیروی قدس سپاه در هفته‌های اخیر به لبنان سفر کرده و با رهبران حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین در سفارت ایران در بیروت دیدار کرده است.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود مدعی شده است هدف از این اجماع آغاز موج جدیدی از حملات به اهداف اسرائیل بوده است.

برخی منابع ادعا کردند اسماعیل قاآنی که رهبری نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده دارد، این جلسات را به طور مخفیانه برگزار کرده است. طبق ادعای این منابع، قاآنی اخیرا در لبنان بود و با سران حماس، حزب الله و جهاد اسلامی فلسطین در سفارت ایران در بیروت دیدار کرد و تقریباً در همان زمان، مقاومت در جنوب لبنان حملات موشکی را به سوی اسرائیل آغاز کردند که بزرگ‌ترین حمله از این دست از زمان جنگ سال ۲۰۰۶ بین حزب الله و اسرائیل بود.

طبق ادعای این منابع، تلاش ژنرال قاآنی برای تقویت ارتباطات تهران با متحدانش است.

وال استریت ژورنال در ادامه می‌نویسد: ژنرال قاآنی نسبت به سلف خود (سردار سلیمانی) عموماً نقشی ساکت‌تر و نامحسوس‌تر ایفا می‌کند، اما کار اخیر او در سازماندهی حزب‌الله، حماس و دیگران نشان‌دهنده تهدیدی فزاینده علیه اسرائیل و چالشی برای آمریکا آن هم در زمانی است که قدرت‌های دیگر مانند چین و روسیه در تلاشند نقش‌های بزرگ‌تری در خاورمیانه ایفا کنند. از جمله اهداف اصلی تهران جلوگیری از برقراری روابط دیپلماتیک همسایگان با اسرائیل است. طی دو سال گذشته، ایران به طور علنی به آن‌ها نسبت به مشارکت در تلاش‌های تحت حمایت آمریکا برای ایجاد یک اتحاد منطقه‌ای برای منزوی کردن تهران هشدار داده است. توافق غافلگیرکننده عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با ایران، ضربه مهمی به هدف اصلی سیاست خارجی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، یعنی عادی سازی روابط با ریاض بود- و این موضوع را یادآوری کرد که همانطور که آمریکا بار‌ها هشدار داده بود، جمهوری اسلامی همچنان یک نیروی قدرتمند در منطقه باقی می‌ماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: