April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر روابط عمومی سالکو از اشتغال مستقیم ۲۳۵۰ تن خبر داد
کد خبر: ۳۹۵۲۲۹
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
مدیر روابط عمومی مجتمع صنعتی آلومینیوم جنوب با یادآوری سال‌های محرومیت لامرد گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد و آلومینیوم جنوب، مشکل بیکاری و محرومیت لامرد را حل کرد.

آغاز آلومینیوم جنوب نقطه پایان محرومیت لامرد

مصطفی نیدانی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با یادآوری گذشته لامرد گفت: لامرد در اوج محرومیت و فقر بود، خبری از عمران و آبادانی نبود، لامرد صعب‌العبور و نقطه تاریک نقشه بود، اما امروز به آن نقطه از پیشرفت رسیده که در همه زمینه‌ها به خصوص در عرصه صنعت و تولید حرفی برای گفتن دارد.


وی به تبعات صنعتی شدن لامرد اشاره کرد و گفت: امروز مردم لامرد مانند اجداد گذشته خود مجبور نیستند سال‌ها در کشور‌های حاشیه خلیج فارس دور از خانواده و در دیار غربت کار کنند تا بتوانند هزینه‌های خانواده را تامین کنند.


مدیر روابط عمومی مجتمع صنعتی آلومینیوم جنوب با تاکید بر اینکه امروز مردم لامرد در شهر خودشان مشغول به کار شده اند گفت: مجتمع آلومینیوم جنوب بیش از۲۳۵۰ نیروی متخصص جوان و با انگیزه دارد که ۹۵ درصد آن‌ها بومی هستند و به صورت مستقیم در سالکو مشغول به کار هستند.


وی که سال‌ها در مدارس لامرد به آموزش دانش آموزان مشغول بوده گفت: امروزه بسیاری از دانش آموزان سال‌های دور لامردی در آلومینیوم جنوب مشغول به کار هستند.

 

بیشتر بخوانید:

آلومینیوم جنوب، فرصتی طلایی برای صنایع پایین دستی


نیدانی با تاکید بر اینکه از دیدن دانش آموزان سال‌های گذشته در سنگر صنعت خوشحال میشوم گفت: در سال‌های گذشته هنگامی که سرکلاس تدریس می‌کردم، برای آینده تک تک دانش آموزان نگران بودم و امروز که می‌بینیم بسیاری از آن‌ها در آلومینیوم جنوب مسئول به کار شده و مسیر درست زندگی را طی می‌کنند، بسیار خرسندم.


وی در خصوص جایگاه و نقش روابط عمومی در رفع چالش‌ها و مشکلات یک بنگاه اقتصادی گفت: گاهی سخن از یک بنگاه بزرگ اقتصادی در کلان شهر بزرگی همچون تهران به میان می‌آوریم که بسیار بزرگ و تاثیر گذار است، اما گاهی سخن از یک بنگاه بزرگ اقتصادی در منطقه محدودی همچون لامرد به میان می‌آید که هر کدام جایگاه متفاوتی دارد.


مدیر روابط عمومی مجتمع صنعتی آلومینیوم جنوب با یادآوری اینکه نگاه مردم لامرد به منطقه ویژه اقتصادی و آلومینیوم جنوب ویژه است گفت: هنگامی که بحث راه اندازی و بهره برداری از آلومینیوم جنوب مطرح بود، چنین مطرح می‌شد که جوانان لامرد در این کارخانه مشغول به کار نخواهند شد و آلومینیوم جنوب سهمی از اشتغال به جوانان لامرد نمی‌دهد، اما امروز می‌بینیم که آلومینیوم جنوب و منطقه ویژه اقتصادی به جوانان لامرد نگاه ویژه‌ای داشته و دارند.


وی با اشاره به گرمای بسیار زیاد لامرد گفت: تولید آلومینیوم در فضایی با گرما و حرارت بالا صورت می‌گیرد، بنابراین کار کردن کنار دیگ‌های ذوب آلومینیوم و در شرایط خاص، بسیار طاقت فرساست و هر کسی تن به اشتغال در چنین محیطی نمی‌دهد.


نیدانی با اعلام اینکه ۹۰۰ درجه گرمای دیگ‌های سالن احیای آلومینیوم جنوب است گفت: گرمای هوا نیز بالای ۵۰ درجه است، بنابر این جوانان لامرد در چندین ماه از سال در حرارت بالای ۹۵۰ درجه کار می‌کنند.


وی با اشاره به قسمت‌های ریخته گری، آند و میله گذاری آلومینیوم جنوب گفت: جوانان لامرد با تمام توان، وظایف خود را انجام دادند و هرگز شاهد کم کاری آنان نبوده ایم، به همین دلیل روز به روز آلومینیوم جنوب پله‌های ترقی را بیشتر و محکم‌تر طی می‌کند به نوعی که امروزه به اندازه تمام کارخانه‌های آلومینیوم کشور در زمینه ذوب تولید آلومینیوم فعالیت دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: