April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک مدرس رمزارز نسبت به جریان سازی کانال‌ها و سایت‌ها هشدار داد
کد خبر: ۳۹۵۲۳۹
۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
یک مدرس رمزارز با انتقاد شدید از کانال‌ها و سایت‌هایی که به منظور جریان سازی برای بحران سازی‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند گفت: مثالی معروف است که می‌گوید پنیر مجانی در تله موش است، بنابراین امکان ندارد سایتی بدون هدف و با تحمل هزینه‌های بسیار، بخواهد در یک زمینه به صورت رایگان اطلاع رسانی کند.

پنیر رایگان در تله موش

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز خطاب به تمامی کسانی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی همچون رمزارز، خودرو، دلار، طلا و... فعالیت می‌کنند گفت: امروزه بسیاری از سایت‌ها و کانال‌ها در قالب انعکاس اخباری که درستی آن اثبات نشده، با هدف جریان سازی به بازار سیگنال می‌دهند.


وی با تاکید بر اینکه قصد توهین و تخریب هیچ یک از کانال‌ها و سایت‌ها را ندارد گفت: باید به این سوال در ذهن خود پاسخ دهیم که چرا یک یا چند نفر وقت و سرمایه خود را می‌گذارد تا به دیگران اطلاعات رایگان بدهند؟


این تریدر با اشاره به اینکه هدف اکثریت قریب به اتفاق سایت‌ها و کانال ها، جریان سازی است گفت: گردانندگان این سایت‌ها و کانال‌ها عده‌ای سودجو هستند که با شایعه سازی در فضای مجازی، قیمت‌ها را بالا و پایین می‌کنند و از این بالا و پایین شدن قیمت ها، سود‌های کلان می‌برند.

 

بیشتر بخوانید:

بیت کوین در آستانه سقوط به ۱۲ هزار دلار


وی با تاکید بر اینکه امکان ندارد فردی با استفاده از اخبار یکی از این کانالها، برای مدت زیادی سود کند گفت: شرایط اینطور است که افراد برای خرید یا فروش به این سایت‌ها و کانال‌ها مراجعه می‌کنند و با استفاده از اطلاعات هدفمند آنها، اقدام به خرید یا فروش می‌کنند، شاید این افراد در کوتاه مدت سود کنند، اما این سودکردن‌ها ادامه دار نیست.


کاشانی با اشاره به اینکه اگر استفاده کنندگان از اخبار سایت‌ها و کانال‌ها زیان کنند، به دلیل آن که پول زیادی وارد این عرصه نکرده‌اند، زیان شان قابل تحمل است گفت: به محض آنکه افراد ناآگاه و غیر متخصص با سود‌های یک باره روبرو می شوند، به طمع سود‌های بیشتر، پول‌های بیشتری را وارد بازار می‌کنند و چون پشتوانه علمی و منطقی برای این سرمایه گذاری ندارند، یکباره بروز سیاه می‌نشینند.


وی خطاب به تمام کسانی که قصد ترید دارند گفت: اگر می‌خواهید در زمینه معاملات فضای مجازی فعال شوید، بهتر است قبل از هر چیز، به یک کارشناس خبره تبدیل شوید و این مهم تنها با آموزش و فراگیری نکات ریز، علمی، منطقی و دقیق معاملات اقتصادی امکان پذیر است.


این مدرس رمزارز از خبر به عنوان سوخت قیمت یادکرد و گفت: همان‌گونه که بنزین سوخت ماشین است و باعث حرکت ماشین می‌شود، خبر نیز سوخت قیمت است و باعث گرانی و تورم می شود. بنابر این هر چقدر خبر، جریان‌سازی بیشتری داشته و ادبیات به کار رفته در آن، تحریک بیشتری ایجاد کند، به همان نسبت فردی که خبر سازی کرده، نفع بیشتری می‌برد.


وی با اشاره به اخبار غیر واقعی که با هدف جریان سازی در بسیاری از سایت‌ها و کانال‌ها مطرح می‌شود گفت: بسیاری از خبر‌ها هیچ پشتوانه‌ای ندارد، به همین دلیل اگر در نتیجه یک خبر غیر واقعی و جریان سازی در کانال‌های جریان ساز، زیانی را متحمل شوید، هیچ کس پاسخگوی زیان شما نخواهد بود و در اصل زیان "دهن بینی" خود را داده اید.


کاشانی با اشاره به جمله معروف "به جای ماهی دادن، ماهی گیری را یاد بدهید" گفت: چرا باید صبح تا شب در کانال‌های فضای مجازی دنبال آن بگردیم که یک نفر بگوید چه بخریم یا چه بفروشیم، در صورتی که می‌توانیم با آموزش‌های مناسب، تخصص لازم را در زمینه خرید و فروش به دست آوریم و تریدر موفقی باشیم.


وی با تاکید بر اینکه معاملات غیر مستند بر مبنای دهن بینی، زیان‌های سختی بر جای خواهد گذاشت گفت: اگر آموزش‌های لازم را ببینید، به آن اندازه از تجربه و پختگی دست می‌یابید که بین اخبار واقعی و خبر‌های جریان ساز تفاوت قائل شوید و به سادگی گول سایت‌هایی را نمی خورید که بحران سازی می‌کنند تا از بیچاره شدن مردم منافع کلانی به جیب بزنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: