April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۴۹۶
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
درگیری‌های شدید در سودان با وجود اعلام آتش بس به مناسبت عید فطر همچنان ادامه دارد.

درگیری‌ها در مجاورت کاخ ریاست جمهوری سودان

خبرنگار الجزیره در سودان گزارش داد که علیرغم آتش بس اعلام شده بین دو طرف که قرار بود ۳ روز ادامه داشته باشد، درگیری بین ارتش و نیرو‌های واکنش سریع در مجاورت کاخ ریاست جمهوری و فرماندهی کل ارتش درگرفته است.

بنابر این گزارش، پس از اصابت گلوله‌ها در منطقه حلت حمد، روبروی کاخ ریاست جمهوری، صدای انفجار و دود غلیظ شنیده شده است.

همچنین انفجار‌های پی در پی در شمال کاخ ریاست جمهوری و پرواز هواپیما‌های جنگی در آسمان خارطوم مشاهده شده است

انجمن پزشکی سودان اعلام کرد که فشار برای تخلیه اتباع خارجی نشان دهنده شکست خواسته‌های آتش بس و ادامه درگیری مسلحانه است.

این سندیکا از جامعه جهانی خواست تا بر هر دو طرف درگیری فشار بیاورند تا گذرگاه‌های امن را برای انتقال مجروحان و اجساد باز کنند و "درگیری خونین" را متوقف کنند تا بتوانند از غیرنظامیان محافظت کنند و حمایت لازم را ارائه کنند.

ارتش سودان و نیرو‌های واکنش سریع اتهامات خود را مبنی بر نقض آتش بس عید از زمان اجرایی شدن آن در صبح جمعه، در میان گزارش‌های ضد و نقیض درباره کنترل برخی سایت‌ها در خارطوم، به یکدیگر نسبت می‌دهند.

در حالی که ارتش سودان اعلام کرد تمام مرکز پایتخت تحت کنترل این کشور است، نیرو‌های واکنش سریع تأیید کردند که مواضع نظامی خود را حفظ می‌کنند.

سازمان بهداشت جهانی - در آخرین آمار خود از نتیجه نبرد‌هایی که از شنبه گذشته رخ داده - گزارش داد که ۴۱۳ نفر کشته و ۳۵۵۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وخامت اوضاع امنیتی در سودان - و به ویژه منطقه خارطوم - تعدادی از کشور‌ها به رهبری آمریکا و کشور‌های اروپایی و آسیایی را بر آن داشت تا به دنبال طرح‌های تخلیه و اعزام نیرو به کشور‌های همسایه و هواپیما‌ها برای خارج کردن اتباع خود باشند.

در همین زمینه، یک منبع دیپلماتیک به الجزیره گفت که انگلیس خواستار تشکیل جلسه اضطراری و علنی شورای امنیت در مورد سودان در اسرع وقت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: