April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۵۰۷
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
دبیر انجمن‌ برنج از ثبات قیمت برنج در بازار خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با عرضه برنج‌های نو در شهریور، قیمت برنج کاهش پیدا کند.

قیمت برنج کاهش پیدا خواهد کرد

جمیل علی‌زاده شایق گفت: هم اکنون نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی راجع به تولید برنج داشت، چراکه باران ماه‌های اردیبهشت و خرداد تاثیر بسزایی دارد.

او با بیان اینکه وضعیت بارش گلستان تعریفی ندارد، افزود: هرچند در مازندران و گیلان مشکلی نداریم، اما در گلستان بارش بیشتری نیاز داریم چراکه یک‌مقدار از شالیزار‌های گلستان با آب چاه آبیاری می‌شوند.

علی‌زاده شایق ادامه داد: قبل از انقلاب در استان گلستان عمدتا سویا، آفتابگردان و پنبه کشت می‌شد که بعد از انقلاب به شالیزار تبدیل شدند، به طوری‌که سطح شالیزار‌های گلستان از ۱۴ هزار هکتار به ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار رسید؛ بنابراین با تغییر الگوی کشت، آب زیادی در این استان نیاز داریم.

دبیر انجمن برنج درباره آینده تولید برنج گفت: اگر شرایط بارش اردیبهشت و خرداد مناسب باشد، مشکلی در تولید نخواهیم داشت.

او از رکود حاکم بر بازار برنج خبر داد و گفت: با عرضه برنج نو در شهریور ماه قیمت برنج کاهش پیدا می‌کند. در شرایط کنونی به سبب کاهش قدرت خرید، مقداری برنج مربوط به تولید سال گذشته در انبارهاست که بار‌ها به وزارت جهاد پیشنهاد داده‌ایم تا اقدام به خرید و توزیع این برنج‌ها با قیمت مناسب در بازار کند که امیدواریم با تغییر مدیریت در وزارتخانه این اتفاق رخ دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: