April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
خرید اعتباری/اقساطی از پنج هزار فروشگاه امکان پذیر شد
کد خبر: ۳۹۵۷۰۴
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی می توانند با استفاده از سامانه بتا بانک رفاه کارگران، نسبت به خرید اعتباری/اقساطی از پنج هزار فروشگاه اقدام کنند.

تکریم بازنشستگان با سامانه

صبح زود از خواب بیدار می‌شوی و سعی می‌کنی به موقع سرکار حاضر شوی، ساعت یا گوشی تفاوتی ندارد، باید برای بیدار شدن به موقع، یک ماشین مکانیکی یا الکترونیکی را بکار بگیری. در تمامی سال‌هایی که این وضعیت ادامه دارد، بدون آنکه بدانی، آروز می‌کنی هر چه سریعتر ۳۰ سال از عمرت به پایان برسد تا به بازنشستگی نائل شوی، در حالی که نمی‌دانی بازنشستگی اول مشکلات است. گمان می‌کنی آغاز استراحت است و به واسطه سن و سال و تجربه‌ای که بدست آورده ای، مورد تکریم قرار می‌گیری، اما خبری نیست. بدلیل آنکه سال‌ها به صورت قرارداد موقت کار کرده ای، همواره حداقل حقوق را به تو داده اند و بر اساس حداقل نیز حق بیمه پرداخته ای. شاید نمی‌دانستی که قرار است در سال‌های بازنشستگی و هنگامی که توان یا حوصله کارکردن نداری، باید با حداقل حقوق سرکنی و این تازه اول راه است. هنوز پسر یا دخترت ازدواج نکرده، در حالی که برای تشکیل خانواده روی پدرشان حساب باز کرده اند، اما با حداقل حقوق چه کار می‌شود انجام داد؟ بدتر آنکه لوازم خانه ات نیز همراه با خودت فرسوده شده و آروز می‌کنی که مبادا خراب شوند، زیرا حقوقی که می‌گیری به اندازه‌ای نیست که بتوانی لوازم خانه ات را بروز کنی، جهیزیه برای دخترت تهیه کنی یا حتی یخچال یا لباسشویی برای پسرت بخری تا تکه‌ای از جهیزیه عروس که بر دوش پسرت گذاشته شده را تامین کنی.

هفت خان گرفتن وام

دلت می‌خواهد مشکلات زندگی خودت را ساماندهی کنی، اما دستت به جایی بند نیست. سراغ وام هم که بروی، باید هفت خان رستم را طی کنی تا با بهره ۱۸ درصد وام بگیری، اما وام گرفتن هم به این سادگی‌ها نیست، باید دو ضامن آن هم از نوع دولتی داشته باشی که یا نداری یا حاضر نمی‌شوند ضامن شوند و بهانه‌های عجیب و غریبی می‌آورند که نشان می‌دهد نمی‌خواهند ضامن شوند.

کارگشایی با بتا

در این شرایط متوجه می‌شوی که سامانه "بتا" از سوی بانک رفاه راه اندازی شده و چنانچه بازنشسته یا مستمری‌بگیر سازمان تأمین‌اجتماعی باشی که حقوق ماهانه ات را از بانک رفاه دریافت کنی، می‌توانی برای خرید اعتباری و اقساطی کالا‌ها و ملزومات مورد نیاز خود، از تسهیلات اعتباری این بانک استفاده کنی.

شرایط بتا

سامانه بتا از جمله سامانه‌های آنلاین و کاربردی بانک رفاه است که امکان خرید اقساطی را برای مشتریان فراهم ساخته و به‌منظور ارائه خدمات به افرادی کاربرد دارد که حقوق‌شان را از بانک رفاه دریافت می‌کنند. در حال حاضر، مهم‌ترین گروهی که حقوق خود را از این بانک دریافت می‌کنند، مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی هستند که می‌توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی https://beta.refah-bank.ir از طریق رایانه یا گوشی تلفن همراه، نسبت به خرید اعتباری و اقساطی از مراکز طرف قرارداد بانک رفاه اقدام کنند.

ظرفیت سازی برای تولیدکنندگان و کسبه

یکی از نکات مهم بتا، کارگشایی برای تولیدکنندگان و کسبه است. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان و کسبه با مشکل کمبود مشتری رو به رو هستند و به اشکال مختلف هزینه‌های تبلیغاتی را به جان می‌خرند تا شاید بتوانند به جذب مشتری بپردازند، اما بتا برای این اقشار نیز راهکاری اندیشیده به نوعی که پذیرندگان و فروشگاه‌های سراسر کشور که تمایل به همکاری با بانک رفاه داشته باشند، می‌توانند با ورود به سامانه بتا و انجام مراحل نام‌نویسی و مراجعه به یکی از شعب بانک، در مورد ارائه خدمات خرید اقساطی و اعتباری به مشتریان این بانک همکاری کنند.

دادن اختیار به بازنشسته

یکی از مشکلات متقاضیان استفاده از طرح‌های اعتباری، تحمیل کالا و محل فروش است، در حالی که شاید بازنشستگان یا مستمری بگیران تامین اجتماعی بتوانند از طریق رابطه یا دوستانی که دارند، کالا‌هایی با تخفیف خریداری کنند. به همین دلیل سامانه "بتا" شامل دو طرح "الماس رفاه" و طرح "کیف پول الماس" است. در طرح "الماس رفاه" مشتریان به صورت برخط (آنلاین) احراز هویت و اعتبارسنجی شده و بدون نیاز به مراجعه به شعب بانک، اجازه‌نامه برداشت اقساط دریافت می‌کنند. در این طرح مشتریان می‌توانند ۶۰ درصد از حقوق دریافتی ماهانه خود را به‌عنوان اعتبار پرداخت اقساط ماهانه به‌منظور خرید اقساطی از مراکز طرف قرارداد بانک، به صورت حضوری / غیر حضوری استفاده کنند. در طرح کیف پول الماس نیز مشتریانی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند، با فعال‌سازی این طرح در سامانه بتای بانک رفاه و نصب اپلیکیشن مربوطه، می‌توانند در کیف پول اپلیکیشن، اعتبار سامانه بتا را دریافت کنند و با استفاده از اپلیکیشن کیف پول، امکان خرید اقساطی از فروشگاه‌های طرف قرارداد به‌صورت حضوری یا آنلاین برای مشتریان مهیا است.

استقبال بازنشستگان از بتا

برای آنکه بدانیم شرایط تا چه اندازه مناسب است، می‌توانیم به آمار استقبال کنندگان از این طرح توجه کنیم. آمار‌ها نشان می‌دهد در سال گذشته حدود ۲۷۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی از تسهیلات خرید اعتباری بانک رفاه برای خرید کالا/خدمات مختلف استفاده کرده و جمعاً از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار خرید اقساطی بهره‌مند شده اند.

گستردگی مراکز فروش

امروزه مراکز بسیاری اقدام به فروش کالای قسطی می‌کنند، اما فاصله فروشگاه با محل سکونت بسیاری از مستمری بگیران زیاد است که یا امکان مراجعه نیست یا می‌بایست کرایه زیادی برای رسیدن به این مراکز پرداخت کرد، اما درحال حاضر بیش از ۵۰۰۰ فروشگاه در سراسر کشور در حال همکاری با بانک رفاه در ارائه خدمات خرید اعتباری/اقساطی به بازنشستگان هستند و روند پذیرش فروشندگان و استفاده بازنشستگان از این سامانه درحال گسترش است، بنابر این بتا با چاره اندیشی گسترده، آینده نگری کرده است.

تامین اعتبار بدون نیاز به مراجعه

یکی از چالش‌هایی که مشکل آفرین بوده، مراجعه به فروشگاه و دریافت پیش فاکتور برای گرفتن نامه کسر از حقوق از بانک است. اما بتا برای این مهم نیز چاره اندیشی کرده به نوعی که بازنشستگان در هنگام خرید کالا/خدمات می‌توانند از طریق سامانه بتا، مجوز کسر اقساط مربوطه را به بانک رفاه بدهند و بانک رفاه در موعد پرداخت حقوق بازنشستگان، اقساط مربوطه را کسر و به حساب فروشنده واریز می‌کند. کیف پول خرید اعتباری بانک رفاه کارگران نیز برای استفاده در فروشگاه‌های طرف قرارداد با همین الگو ایجاد شده و درحال توسعه است.

خرید قسطی به میزان ۶۰ درصد حقوق

نکته مهم اینجاست که در سامانه بتا، قبل از هر خرید اعتباری از سوی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی، اعتبارسنجی مشتری و کنترل مواردی، چون عدم وجود چک برگشتی، در قید حیات بودن مشتری، قرار داشتن مشتری در بازه سنی ۱۸ تا ۷۷ سال، عدم انسداد حساب و نداشتن بدهی معوق تسهیلاتی به صورت برخط (آنلاین) کنترل شده و ۶۰ درصد آخرین حقوق واریزی به حساب مشتری به‌عنوان اعتبار وی محاسبه و نمایش داده می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: