April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
برقراری پیری و ناتوانی در انجام امور کشاورزی را چالش عشایر و روستاییان دانست
کد خبر: ۳۹۵۷۴۸
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: تعریف بیمه برای کشاورزان و روستاییان باعث کاهش مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها شده است.

مدیریت ریسک مهاجرت روستاییان با بیمه اجتماعی

بیت الله برقراری در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه یکی از چالش‌های جدی روستاییان، عشایر و کشاورزان، نداشتن بیمه اجتماعی بوده گفت: اکنون که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر این مشکل را برطرف کرده، از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها کاسته شده و حتی شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

وی با اشاره به اینکه فردی که در روستا زندگی می‌کند، با چالش بزرگ پیری و ناتوانی درانجام امور کشاورزی و دامداری رو به رو می‌شود گفت: وقتی عشایر و روستاییان بیمه باشند و بتوانند برای روز‌های پیری مستمری داشته باشند، دلیلی ندارد که ریسک مهاجرت به شهر‌ها و مشکلات ناشی از آن را متحمل شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با تاکید بر اینکه آسودگی خاطر بزرگترین مساله برای کشاورزان، روستاییان و عشایر است گفت: اگر این اقشار زحمتکش مطمعن شوند که در روز‌های پیری مستمری خواهند داشت و می‌توانند هزینه‌های حداقلی زندگی شان را تامین کنند، حاضر نمی‌شونند به ریسک مهاجرت تن بدهند.

وی با اعلام اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در ۱۷ سالی که از عمرش می‌گذرد، بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار روستایی و عشایر را عضو کرده گفت: از این تعداد یک میلییون و ۵۰۰ هزار نفر فعال هستند که در یک اقدام تحولی می‌خواهیم یک میلیون عضو جدید را جذب کنیم.

بیشتر بخوانید:

کارگشایی بیمه برای روستاییان و عشایر



برقراری در پاسخ به اینکه گمان نمی‌کنید این تعداد بیمه شده در مقایسه با جامعه روستایی و عشایر کم است گفت: یکی از جدی‌ترین مشکلات این است که از فعالیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایرخبر ندارند.

وی با اشاره به اینکه وقتی خدمات صندوق را به جامعه مخاطب ارایه می‌کنیم، از خدمات ما استقبال می‌کنند گفت: بنابراین اگر بتوانیم با جدیت بیشتر و اطلاع رسانی گسترده خدمات صندوق را ارایه کنیم، جذب یک میلیون متقاضی جدید دور از ذهن نخواهند بود.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با تاکید بر اینکه مهمترین نکته برای افزایش اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، تبیین خدماتی است که ارایه می‌شود گفت: البته تبلیغات و اطلاع رسانی نیز تاثیر بسزایی دارد و انتظار داریم صداوسیما و اصحاب رسانه به صندوق کمک کنند تا بتوانیم خدمات رسانی خود را به جامعه مخاطب اطلاع رسانی کنیم.

وی از ملاقات‌هایی که با استانداران و مسوولان برای اطلاع رسانی خدمات صندوق صورت می‌گیرد خبر داد و گفت: از تمامی دستگاه‌ها می‌خواهیم به ما کمک کنند، به ویژه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در استان‌ها مراکز فعال دارند، درخواست داریم تا ارتباط صندوق با کشاورزان، روستاییان و عشایر را برقرار کنند.

برقراری با اعلام اینکه هر روز به سمت آن می‌رویم که توانمندی‌های خود را بیش از گذشته اطلاع رسانی کنیم گفت: دستاورد‌های خوبی تاکنون داشته ایم، اما بنا نداریم متوقف شویم و سعی می‌کنیم با قدرت بیشتر به سوی خدمت رسانی به کشاورزان، روستاییان و عشایر گام برداریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: