April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۸۵۱
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
0
جلسه مبارزه و پیشگیری از جرائم پولشویی و تأمین مالی تروریسم با حضور دکتر هادی خانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس مرکز اطلاعات مالی و دبیر شورای عالی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و دکتر علی خورسندیان مدیرعامل و جمعی از اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک صنعت و معدن برگزار شد.

اطمینــان از اجرای قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی در شبکه بانکی، گامــی مؤثــر در سـلامت و شـفافیت نظام اقتصـادی در سـطح کلان اسـت

به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، در این جلسه که صبح روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه برگزار شد، دکتر خورسندیان اظهار داشت: این بانک با اقداماتی که در حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم داشته به یکی از بانک‌های پیشرو در این حوزه تبدیل شده، اما همچنان باید کنترل‌های لازم در سیاست ها، برنامه‌ها و عملیات خود را در این زمینه ارتقا دهیم.
وی افزود: برای ایجاد اقتصادی سالم و پویا توجه به جریان‌های مالی و رصد مبادلات در داخل کشور و مبادلات در سطح بین المللی مطرح می‌باشد و باید از تمامی ظرفیت‌های قانونی در این حوزه بهره ببریم و برای بهبود این امر نقاط آسیب زا و حساس را شناسایی نموده و درصدد رفع آن‌ها برآییم.
دکتر خورسندیان از تلاش همدلانه و متعهدانه و عزم راسخی که برای پیگیری امور مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در بانک صنعت و معدن وجود دارد، سخن گفت و ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این حوزه بیان داشت: این بانـک همـواره می‌کوشد تـا بـا ایجـاد و حفـظ روابط سالم، ارزش آفریـن و تـوأم بــا اعتماد با ذینفعــان کلیــدی، تمامی فعالیت‌های خود را در چارچوب قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های مترتب بر شبکه بانکی به خصوص قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به پیش ببرد.
در این جلسه دکتر خانی با تاکید بر اهمیت توجه به حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم عنوان داشت: بانک‌ها به عنوان یکی از مهمترین ارکان مالی کشور در خط مقدم مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم هستند و در این زمینه اهتمام ما بر این است با مشارکت همه ارکان و برنامه ریزی جامع، فعالیت‌های مشکوک و مبادلات غیرقانونی در نظام اقتصادی کشور را به حداقل ممکن برسانیم چراکه هر فساد مالی یک جریان مالی دارد که با شناسایی به موقع آن می‌توان از گسترش آن و وقوع جرایم و تخلفات بیشتر جلوگیری کرد و شبکه‌ها و خواستگاه‌های فساد را شناسایی نموده و از بین برد.
وی خاطرنشان کرد: در موضوع آموزش، اطلاع رسانی و هوشمندسازی تلاش و تشریک مساعی بیشتری لازم است تا تکالیف دستگاه‌های ذیربط به خوبی مشخص و تشریح شود و برای مبارزه با پولشویی، سازماندهی و انسجام، وحدت رویه و کار سیستماتیک و تیمی ضرورت دارد.
وی در پایان تصریح کرد: اجرای استاندارد‌های مبارزه با پولشویی یک ابزار کلیدی است و باید دستورالعمل‌ها و و بخشنامه‌های موجود در این زمینه از حیث کیفی و کمی ارتقاء یابد و امیدواریم با همکاری شبکه بانکی که یکی از مهمترین ارکان جلوگیری از وقوع پولشویی است و دقت نظر و نظارت صحیح تمامی دست اندرکاران و نهاد‌های ذیربط بتوانیم اقتصاد و شبکه بانکی و مالی کشور را از هرگونه گزند و سوءاستفاده مصون بداریم.
گفتنی است در این جلسه لیلا میلانلو مدیر مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم این بانک گزارشی از اقدامات، فعالیت‌ها و برنامه‌های آتی این مدیریت ارائه کرد و پس از آن، حاضرین نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در این زمینه پرداختند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: