April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۹۴۲
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۲
0
کارشناس بازار سرمایه گفت: در عرف و استاندارهای بین المللی در کشور هایی که قدمت بورس بیشتری نسبت به کشور ما دارند عمده مردم از روش غیر مستقیم برای سرمایه گذاری استفاده می کنند.

سرمایه گذاری در بازار سرمایه به شيوه غیر مستقیم برای کدام گروه از افراد مناسبت تر است؟

نیما میرزایی گفت: بهترین و اصولی‌ترین روش سرمایه گذاری در بازار سرمایه روش‌های غیر مستقیم است که دست بندی‌های متفاوتی از جمله بحث صندوق‌های سرمایه گذاری و سبدگردانی رسمی را دارد خوشبختانه با تنوع بخشی سازمان بورس به صندوق‌ها و همچنین بازدهی مناسب همراه با ریسک کمتری که این صندوق‌ها در سال‌های اخیر داشتند اقبال عمومی به این صندوق‌ها بیشتر شده است.

او در ادامه گفت: در عرف و استاندار‌های بین المللی در کشور‌هایی که قدمت بورس بیشتری نسبت به کشور ما دارند عمده مردم از روش غیر مستقیم برای سرمایه گذاری استفاده می‌کنند امید است که در ایران نیز با سرعت بیشتری در این راستا حرکت کنیم متاسفانه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ که شاهد انفجار دریافت کد‌های بورسی بودیم عمده سرمایه گذاران به شکل مستقیم به بازار وارد شدند.

او در پاسخ به سوال که آیا به سمت سرمایه گذاری به روش غیر مستقیم سرمایه گذاران هدایت می‌شوند؟ گفت: در ایران هم همانند سایر کشور‌ها در حال حرکت به این سمت هستیم در سال گذشته با تنوع بخشی مناسب در صندوق‌ها اقبال به این صندوق‌ها بیشتر شده و ارزش معاملات آن‌ها در برخی روز‌ها بیشتر بوده است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، تبلیغات و معرفی صندوق ها، تنوع بخشی به آنها، وضع قوانینی که افراد را بتواند به سمت سرمایه گذاری غیر مستقیم هدایت کند، مشوق‌های مالیاتی و سایری موارد می‌تواند به کمک برای شناخت بیشتر سهامداران از روش‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری به روش غیر مستقیم آید.

او گفت: مزیت سرمایه گذاری به روش‌های غیر مستقیم در بورس چند بخش است که اولین مورد بر اساس آمار‌ها صندوق‌های سرمایه گذاری بازدهی بیشتری نسبت به شاخص کل بورس در سال گذشته ثبت کردند، کنترل ریزش، میزان ریسک متناسب با ویژگی افراد، مدیریت توسط افراد حرفه ای، نقدشوندگی و... از دیگر مزیت‌های این روش محسوب می‌شود.

به گفته میرزایی، در آخر افرادی که زمان کافی برای معامله گری و کسب دانش بورسی ندارند، اما علاقمند به سرمایه گذاری در این حوزه هستند می‌تواند ورود به شیوه غیر مستقیم را انتخاب کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: