April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۹۵۷
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
0
سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: عملیات اجرایی ۷۰۰ هزار پروژه نهضت ملی مسکن در شهر‌های مختلف آغاز شده است.

عملیات اجرایی ۷۰۰ هزار پروژه نهضت ملی مسکن در شهر‌های مختلف آغاز شد

ابوالفضل نوروزی گفت: وزارت راه وشهرسازی در دو بخش اقدامات لازم را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن دنبال کرد که یکی از این اقدامات افزایش عرضه مسکن و کنترل تقاضا‌های سرمایه بوده است.

به گفته سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه شهرسازی، افزایش عرضه اتفاقی بود که انجام شده و با توجه به نیاز کشور و مصوبه مجلس وزارت راه وشهرسازی به صورت جدی وارد شد به طوریکه در مرحله اول با تشکیل بانک زمین احصا اراضی اقدامات لازم را انجام داد و در گام‌های بعدی با تشکیل سامانه ثبت نام متقاضیان و پالایش آن‌ها اقدامات لازم را انجام داد.

او می‌گوید: حدود ۶ میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که در این مدت متقاضیان به صورت کامل شناسایی بررسی و پالایش شدند و مراحل شناسایی زمین و تغییر کاربری اراضی صورت گرفته است.

نوروزی گفت: ۲۴ هزار هکتار زمین تغییر کاربری پیدا کرد و مراحل بررسی آن‌ها انجام شده به طوریکه این اراضی در داخل گسل نباشد و مشکل زیست محیطی نداشته باشند که این اقدام در برخی از شهر‌ها به صورت کامل انجام شده و در برخی از کلان شهر‌ها هنوز مشکل وجود دارد.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: عملیات اجرایی در برخی از پروژه‌ها آغاز شده و وارد فرآیند طراحی شهری شده ایم و این فرآیند در بسیاری از پروژه‌ها شروع شده است.

او افزود: برای ۷۰۰ هزار واحد متقاضی شناسایی و تامین زمین انجام شده و عملیات اجرایی پروژه در حال آغاز شدن است، از این تعداد ۵۵۰ هزار واحد به صورت انبوه سازی توسط پیمانکاران واجد شرایط در حال انجام است و به ۱۴۰ هزار متقاضی هم زمین تحویل خود مردم داده ایم تا به صورت انفرادی و گروهی اقدام به ساخت و اجرای پروژه کنند.

نوروزی گفت: در استان‌های خراسان جنوبی، آذربایجان غربی این اقدام در قالب گروه‌های یک نفره و یا چند نفره در حال انجام است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: