April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
پذیرش اولین «شرکت پروژه» سهامی عام، به‌زودی در بورس تهران
کد خبر: ۳۹۶۰۴۸
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
0
محمد امین قهرمانی خبر داد: از عرضه‌های اولیه تا پذیرش اولین شرکت پروژه سهامی ایران.

مهمان جدید بورس ایران

«محمدامین قهرمانی» در رابطه با برنامه‌های بورس تهران برای عرضه‌های اولیه در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: روزانه در بورس تهران پیگیر گزارشات ارزش‌گذاری، مستندات و... پرونده‌هایی هستیم که در جریان عرضه، درج و پذیرش قرار دارند، زیرا هرچه شرکت‌های متقاضی مدارک خود را با سرعت و کیفت بهتری ارائه دهند، زمان عرضه نیز کوتاه‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: در فرآیند عرضه اولیه ذی‌نفعان متعددی نقش دارند و این‌گونه نیست که یک درخواستی برای بورس تهران ارسال شود و بلافاصله بورس تهران اقداماتی را روی آن انجام دهد و عرضه صورت بگیرد، بلکه فرآیند عرضه اولیه در اصل یک تعاملی بین طرف عرضه با مسئولان مربوط در این بازار است.

معاون شرکت بورس تهران گفت: نمی‌توان سرعت را بر کیفیت ارجحیت داد و مدارک و مستندات شرکت‌ها باید به طور دقیق بررسی شود، زیرا در غیر این صورت ممکن است ریسک‌های گوناگونی به سهامداران متحمل شود.

قهرمانی تصریح کرد: عرضه‌های خوبی طی مدت اخیر صورت گرفت، به طور مثال می‌توان به سهام شرکت "بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر" در روز‌های پایانی سال گذشته و شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در فروردین امسال اشاره کرد.

وی گفت: افزون بر مسائل عرضه اولیه، از اواخر سال گذشته بحث شرکت‌های پروژه را در دستور کار قرار دادیم و طی یک یا دو هفته آینده یک شرکت در این حوزه پذیرش خواهد شد و سعی داریم تا در بهار امسال به مرحله پذیره‌نویسی نیز برسد.

این مقام مسوول بیان کرد: هدف از عرضه شرکت‌های پروژه تقویت بازار اولیه و جذب نقدینگی از مسیر درست و هدایت منابع به سمت شرکت‌هاست.

معاون ناشران و اعضا بورس تهران تصریح کرد: اکنون با ناشران بورسی که برای پروژه‌های خود به دنبال تامین مالی هستند، در حال مذاکره هستیم تا از محل سلب حق‌تقدم بتوانند ضمن افزایش سرمایه، تامین مالی خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: با اجرای درست مسئله مذکور ضمن تامین مالی شرکت شاهد عرضه سهام جدید در بازار و کنترل عطش نقدینگی بازار سهام خواهیم بود.

قهرمانی گفت: اکنون تقریباً ۴ شرکت به نسبت بزرگ در جریان عرضه اولیه و ۴ شرکت در جریان درج قرار دارند که حوزه فعالیت این شرکت‌ها اغلب در زمینه صنایع فلزی، هلدینگ مالی و سایر هستند.

معاون ناشران و اعضا بورس تهران گفت: اشخاص می‌توانند با مراجعه به سایت tse.ir و بخش پرونده‌های پذیرش سهام آمار شرکت‌هایی که در جریان عرضه و درج هستند را مشاهده کنند.

وی بیان کرد: بورس تهران در راستای تسهیل ورود شرکت‌ها اقداماتی را همچون پیگیری و راهنمایی مستمر به منظور تکمیل پرونده‌ها و مدارک انجام می‌دهد.

قهرمانی ادامه داد: در بازه یک تا دو ماه آینده عرضه‌های اولیه خواهیم داشت، اما اکنون نمی‌توان به طوی قطعی نام شرکتی را بیان کرد.

معاون ناشران و اعضا بورس تهران در پایان گفت: بورس تهران طی یک سال اخیر در حوزه عرضه اولیه و پذیره‌نویسی شرکت‌ها به جدیت پیگیر بوده و سهامداران باید بدانند بحث سرعت باید در کنار کیفیت در این حوزه مدنظر باشد؛ همچنین فرآیند عرضه تنها به بورس تهران بازنمی‌گردد و ذی‌نفعان دیگری نیز در این مسئله نقش دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: