April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بر تخصصی شدن بانک‌ها تاکید کرد
کد خبر: ۳۹۶۰۵۴
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم با انتقاد شدید از عملکرد بانک‌ها گفت: تنها بانکی که در زمینه ارایه خدمات به زیر مجموعه خود یعنی کشاورزان و دامداران بخوبی عمل کرده، بانک کشاورزی است.

بانک کشاورزی تنها بانک خدمتگذار به کشاورزان

عباس جهانگیرزاده در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با ابراز تاسف از اینکه بانک‌ها در زمینه خدمات رسانی به مردم بخوبی عمل نمی‌کنند گفت: بانک‌ها با هدف کسب سود و منافع شخصی فعالیت می‌کنند و تعهدی به مردم در زمینه‌های مختلف ندارند.

وی شرط خدمات رسانی بهتر بانک‌ها به مردم، تخصصی کردن آن‌ها توصیف کرد و گفت: بانک توسعه تعاون در زمینه خدمت رسانی به تعاونی‌ها و بانک صنعت و معدن وظیفه توجه به صنایع و معادن را بر عهده دارند که البته آن‌ها نیز موفقیت چندانی در زمینه زیر مجموعه‌های خود نداشته اند.

نماینده پارس آباد با تاکید بر اینکه بانک‌ها هر چقدر تخصصی‌تر باشند، بهتر است گفت: تخصصی شدن بانک‌ها در تمامی کمیسیون‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا شاید بتوان هر بانکی را به صورت مستقل نسبت به یک بخش از جامعه مسوول دانست و بازخواست کرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه بانک‌ها در زمینه‌های تخصصی فعالیت نمی‌کنند و هر کدام به دنبال کار خودشان هستند گفت: هر کدام از بانک‌ها بنگاهی راه انداخته و به دنبال کسب درآمد برای بانک بدون توجه به نیاز کشور، تولید و تولیدکننده هستند.

بیشتر بخوانید:

نقش آفرینی بانک توسعه تعاون در استان خوزستان اثربخش بوده است



جهانگیرزاده با ابراز تاسف از اینکه بانک‌ها نفع شخصی را بر ارائه خدمات به مردم به ویژه مشاغل و کسب و کار‌ها اولویت میدهند گفت: وضعیت بانک‌ها از ابتدا هم اینگونه بوده و روز به روز بدتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ نقطه از جهان بانک‌ها بدین اندازه به دنبال منافع شخصی نیستند گفت: بانک‌ها به جای اینکه خدمات ارائه دهند، بنگاهداری می‌کنند و هر کدام از بانک‌ها با مال خود کردن بنگاه‌های اقتصادی، بدنبال درآمد خودشان هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنها بانکی که در زمینه خدمات رسانی به مردم بدرستی عمل می‌کند، بانک کشاورزی است گفت: بانک کشاورزی به ۸۵ درصد کشاورزان خدمات بانکی می‌دهد و به جرات می‌توان ادعا کرد بانک کشاورزی تاثیرگذارترین بانک در مسایل کشاورزی و دامداری است.

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در خصوص کشاورزان گفت: با وجود آنکه بانک کشاورزی توانسته ۸۵ درصد نیاز کشاورزان را تامین کند، هنوز سایر بانک‌ها نتوانستند ۱۵ درصد جای خالی بانک کشاورزی را پر کنند و این مساله نشان می‌دهد که سایر بانک‌ها توجهی به کشاورزان ندارند.

نماینده پارس آباد با اشاره به اینکه تمامی کشور‌های جهان، بر تولیدات کشاورزی و دامی تاکید دارند تا به خودکفایی برسند گفت: کشاورزی و دامداری محور اقتصاد در اکثر کشور‌های جهان است، در حالی که در کشور ما توجه لازم به کشاورزی و دامداری و کشاورزان و دامداران نمی‌شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه به غیر از بانک کشاورزی، سایر بانک‌ها به حوزه کشاورزی خدمات مالی، پولی و تسهیلات نمی‌دهند گفت: در حالی که کشاورزی و دامداری محور اقتصاد به ویژه در شرایط تحریم است، کشاورزان و دامداران در شرایط سختی به سر می‌برند و چنانچه نتوانند نیاز خود را با بانک کشاورزی تامین کنند، برای دریافت تسهیلات باید در سایر بانک‌ها سرگردان بمانند.

جهانگیرزاده با انتقاد شدید از نظام بانکی گفت: اگر بخواهیم عملکرد بانک‌های غیرتخصصی را با دقت و جدیت بیشتری بررسی کنیم، پی میبریم که بانک‌ها به نفع خودشان عمل می‌کنند و برای اثبات این ادعا کافی است به درصد بالای بهره بانکی توجه کنیم که در تمام نظام بانکی، خارج از تصور و تحمل مشتریان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: