حمایت ۵هزار میلیارد تومانی از معاملات امروز بورس/ شرایط کلی بازار سهام مثبت ارزیابی می‌شود
کد خبر: ۳۹۶۱۰۱
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
0
مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه با اشاره به نزول بازار گفت شرایط کلی بازار را مثبت ارزیابی کرد.

حمایت ناکافی از بورس

«قادر معصومی خانقاه» امروز به افت امروز شاخص بورس اشاره کرد و افزود: با توجه به ریزش شدید شاخص بورس در معاملات امروز بازار، اما شرایط کلی بازار سهام مثبت ارزیابی می‌شود و شیب رشد شاخص بورس از ابتدای اسفند ۱۴۰۱ کمی پرشتاب بود.

مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه اظهار داشت: زمانی که بازار فارغ از ارزندگی با شیب تند رشد می‌کند، نگاه سهامداران با تغیر همراه می‌شود و حساسیت‌ها نسبت به روند بازار افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: فرآیند کلی بازار سهام مثبت است، اما سهامداران باید نسبت به این موضوع آگاه باشند که نوسان ذات بازار است و نباید نسبت به ریزش شدید امروز بازار نگران بود.

معصومی خانقاه ادامه داد: صندوق توسعه بازار سرمایه به عنوان صندوق حمایتی بازار از زمانی که آغاز به کار می‌کند، ۲ سمت عرضه و تقاضا را مورد حمایت قرار می‌دهد.

مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه خاطرنشان کرد: وظیفه محول شده به صندوق توسعه بازار سرمایه کمک کننده به نقدشوندگی بازار سهام خواهد بود و به هیچ عنوان به بازار جهت نمی‌دهیم.

وی تاکید کرد: امروز اولویت فعالیت خود را برای صف‌های فروش گذاشتیم و پس از جمع آوری صف‌های فروش به سمت دیگر سهام پیش رفتیم.

مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه تاکید کرد: امروز صندوق‌های حمایتی و بازارگردان‌ها در مجموع بیش از پنج هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار کردند.

وی اعلام کرد: در صورتی که فردا هم روند نزولی بازار ادامه‌دار باشد صندوق توسعه بازار سرمایه، صندوق تثبیت و نیز بازارگردان‌ها به حمایت از بازار می‌پردازند.

معصومی خانقاه خاطرنشان کرد: امروز صندوق تثبیت بازار سرمایه که از اواسط بازار به معاملات ورود کرد نتوانست حمایتی را از بازار مانند صندوق توسعه بازار داشته باشد.

مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه ضمن تکذیب صحبت‌های مطرح شده در خصوص دستکاری بازار توسط سازمان بورس گفت: صحبتی که با ما صورت گرفته این بوده تا سفارشات بیشتر شود و اکنون دغدغه سازمان بورس فقط ایجاد زیرساخت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: