April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۲۶۰
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
برخی قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا در تلاشند تا طرحی را برای جلوگیری از رفع محدودیت‌های موشکی سازمان ملل علیه ایران ارائه دهند.

تلاش آمریکا برای جلوگیری از رفع محدودیت‌های موشکی سازمان ملل علیه ایران

گروهی از مقامات و قانونگذاران در مجلس آمریکا طرحی ارائه کردند که در آن خواستار تحریم هر گونه فعالیت در جهت حمایت از برنامه موشکی و پهپادی ایران قبل از انقضای محدودیت‌های موشکی سازمان ملل علیه کشورمان در اکتبر ۲۰۲۳ شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس نمایندگان آمریکا، «مایک مک‌کال»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و «گئورگی میکس»، عضو ارشد این کمیته به همراه گروه دیگری از قانونگذاران این مجلس طرحی فراحزبی «برای تحریم طیف وسیعی از فعالیت‌های حامی برنامه موشکی و پهپادی ایران» معرفی کردند.

ارائه دهندگان این طرح ضدایرانی مدعی شدند: «حتی با وجود پابرجا بودن محدودیت‌های سازمان ملل، موشک‌ها و پهپاد‌های ایران به سربازان، متحدان و شریکان ما در سراسر خاورمیانه حمله می‌کنند و به نحو فزاینده‌ای به آتش جنگ غیرقانونی ولادیمیر پوتین [رئیس‌جمهور روسیه]علیه اوکراین می‌دمند.»

تهیه‌کنندگان این طرح ضد ایرانی با نام "قانون مبارزه با جنایت" هدف خود را منع حمایت بازیگران مخرب از ایران و نائبانش و جلوگیری از اشاعه این سلاح‌ها در میادین جدید جنگ، صرف نظر از پابرجایی محدودیت‌های سازمان ملل عنوان کرده‌اند.

این طرح همچنین خواستار وضع تحریم‌های جدید علیه هر شخص یا نهاد دخیل در فروش، انتقال یا حمایت از برنامه موشکی و پهپادی ایران است.

معرفی این طرح‌ها به معنی تبدیل شدن آن‌ها به قانون نیست. هر طرح در کنگره برای تبدیل شدن به قانون باید ابتدا به تصویب هر دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان رسیده و سپس به امضای رئیس‌جمهور برسد.

اوکراین در ماه‌های گذشته بار‌ها مدعی شده است که روسیه از پهپاد‌های پیشرفته ایران برای هدف قرار دادن مناطق مختلف این کشور استفاده می‌کند؛ ادعایی که مقامات ارشد کشورمان آن را رد و بر بی‌طرف بودن تهران در این جنگ تأکید کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: