April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

پاک شدن پیامک‌های مهم از گوشی اتفاق بسیار بدی خواهد بود، حداقل هر شخصی یک‌بار هم که شده به‌صورت کاملاً اتفاقی تمام پیامک‌های گوشی خود را پاک‌کرده باشید. در بعضی از مواقع پیش آمد که افراد به دلایلی پیامک‌های روی گوشی خود را پاک می‌کنند؛ اما پس از مدتی پشیمان شده و دوست دارند اس ام اس های قدیمی را بازگردانند. ما در این مقاله قصد داریم که از تعمیرات موبایل در کرج  و راه‌حل‌هایی برای بازیابی اس ام اس های پاک‌شده درگوشی‌های اندروید را به شما ارائه دهیم.

بازیابی اس ام اس های پاک‌شده از گوشی سامسونگ

شما برای بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ می‌توانید از چندین روش‌های گوناگون استفاده کنید. این روش‌ها به دو صورت کلی انجام می‌شود. روش اول که پیام‌های حذف‌شده را به‌واسطه پَروَنجاهای پشتیبانی که قبلاً از اطلاعات گوشی تشکیل‌شده است را بازیابی می‌کنید. ازجمله این روش‌ها می‌توان به برنامه{ Samsung Kies}، استفاده کردن از فضای ابری سامسونگ {Samsung Cloud} و استفاده کردن از برنامه‌های موجود در فروشگاه پلی {SMS Backup+، SMS Backup & Restore} اشاره داشت. روش دوم استفاده کردن از برنامه{{ Samsung Data Recovery برای بازیابی پیامک‌های حذف‌شده بدون فایل پشتیبان انجام خواهد شد. ما در این مقاله بر روی روش دوم متمرکز هستیم، زیرا خیلی از کاربران بدون گرفتن فایل پشتیبان از اطلاعات گوشی خود اطلاعاتشان حذف خواهد شد.

بازیابی اس ام اس های پاک‌شده از گوشی سامسونگ

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ بدون پشتیبان گیری

نگران نباشید، اولین و ساده‌ترین روش برای بازیابی اس ام اس پاک‌شده از گوشی سامسونگ این مراحلی که گفته خواهد شد است. شما حتی بدون گرفتن فایل پشتیبان از اطلاعات گوشی خودتان می‌توانید با استفاده کردن از ابزار بازیابی اطلاعات سامسونگ، اطلاعات و پیامک‌های ازدست‌رفته تلفن را بازیابی کنید. این روش یک‌راه مؤثر برای بازگرداندن پیام‌های حذف‌شده از گوشی‌های سامسونگ خواهد بود. این ابزار به‌طور کامل کل دستگاه را اسکن می‌کند تا پیامک‌های حذف‌شده تلفن را پیدا خواهد کرد و بازمی‌گرداند.

مهم نیست که پیامک‌های شما چگونه حذف‌شده است، اما مهم‌ترین چیز طریقه بازیابی آن‌ها خواهد بود؛ بنابراین، با استفاده از این برنامه نرم‌افزاری، اکنون نه‌تنها پیام‌های متنی بلکه داده‌های دیگر مانند عکس، صدا، فیلم، مخاطبین، سابقه تماس و بسیاری دیگر از داده‌ها را می‌توانید بازیابی کنید. این برنامه از هر مدل سامسونگ پشتیبانی خواهد کرد؛ بنابراین، بدون هیچ‌گونه تأخیری، فقط کافی است نرم‌افزار Samsung Data Recovery  را بارگیری کرده و اس ام اس های حذف‌شده را از تلفن سامسونگ خود بازگردانید.

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ بدون پشتیبان گیری

بازیابی پیام‌های پاک‌شده با نسخه پشتیبان

استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن ها همیشه راه‌حل بسیار مناسبی به کاربران ارائه خواهد داد. اگر پشتیبان گیری Google Drive را در تلفن هوشمند اندروید خود فعال کرده باشید، می‌توانید نسخه پشتیبان را بازیابی کرده و از این طریق پیامک‌های حذف‌شده را بازگردانید. نکته اصلی و برای بازیابی نسخه پشتیبان به این‌گونه است که باید تنظیمات گوشی را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. درواقع با این کار تمام اطلاعات موجود درگوشی پاک خواهد شد، که تا بتوانید پیام‌های متنی ازدست‌رفته را بازیابی کنید. اگر این روش را انتخاب کردید حتماً از فایل‌های مهمتان پشتیبان بگیرید؛ و بعد مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد Setting یا تنظیمات دستگاه شوید و گزینه System را انتخاب کنید.
  2. سپس روی Reset Options کلیک کنید.
  3. در صفحه پیش رو با انتخاب Reset All Data فرآیند ریست شدن شروع می‌شود.

بازنشانی کردن گوشی سامسونگ به تنظیمات کارخانه ممکن است چند دقیقه طول بکشد. پس از هنگام روشن شدن گوشی، آغاز به انجام تنظیمات آن خواهد کرد. وقتی گوشی از شما می‌خواهد با حساب Google} }وارد شوید، باید جیمیلی را که برای راه‌اندازی اولیه گوشی و برای تهیه نسخه پشتیبان استفاده کرده‌اید را وارد کنید.

به‌این‌ترتیب به پشتیبان Google Drive} }خود دسترسی خواهید داشت. بازیابی اطلاعات را انجام دهید و گزینه{ SMS Messages }را فعال کنید. پس از تمام شدن بارگیری محتویات از نسخه پشتیبان می‌توانید تمام پیام‌های پاک‌شده را بازیابی کنید.

بازیابی پیامک‌های حذف‌شده درگوشی اندروید بدون نسخه پشتیبان

درزمانی که قبلاً از پیام‌های خود نسخه پشتیبان تهیه نکرده‌اید، می‌توانید از برنامه‌های موجود در بازار استفاده کنید. یکی از این برنامه‌ها{ Dr. Fone Android Data Recovery }و دیگری{{ PhoneRescue است که تنظیماتی مشابه دارند.

آن‌ها با اسکن کردن گوشی شما پیام‌های حذف‌شده را پیدا خواهند کرد و بعد به شما این اجازه را خواهند داد که به‌طور انتخابی آن پیام‌ها را در تلفن خود بازیابی کنید. باید به این نکته توجه زیادی داشته باشید که تضمینی برای بازگشتن پیام‌ها از این طریق وجود نخواهد داشت اما در هنگامی‌که نتوانستید از روش قبل استفاده کنید و نتیجه لازم را بگیرید، می‌توانید این روش را نیز تست کنید.

بازیابی پیام‌های پاک‌شده با نسخه پشتیبان

بازگردانی پیامک‌ با برنامه{ DiskDigger}

اگر می‌خواهید اس ام اس های خود را از طریق گوشی اندروید خود بازگردانید مطمئناً به دنبال بهترین راه‌حل برای این کارخواهید بود. این ابزار در نسخه جدید خود نیازی به دسترسی به روت ندارد. در حال حاضر کاربران از این ابزار برای بازیابی اطلاعات و پیامک‌های حذف‌شده استفاده خواهند کرد.

استفاده کردن از نرم‌افزارهای و اپلیکیشن‌ها، همیشه راه‌حل مناسبی را به کاربران ارائه خواهد داد. خوشبختانه برای بازگردانی اطلاعاتی مانند پیامک و حتی انواع فایل‌های ذخیره‌شده درگوشی‌های اندروید، اپلیکیشنی به نام{ diskdigger }وجود دارد که کاربران می‌توانند با نصب رایگان از امکانات آن استفاده کنند.

این اپلیکیشن که ویژه برای گوشی‌های اندروید طراحی و تولیدشده است، این اپلیکیشن عالی کلیه اطلاعات گوشی را اسکن کرده تا در هنگام پاک شدن هرگونه پیامک‌ها، اطلاعات افراد بتوانند از آن برای بازیابی دیتاهای خود استفاده کنند. استفاده کردن از این ابزار بسیار کاربردی و ارزشمند خواهد بود؛ اما نکته‌ای که باید به آن توجه زیادی کرد این است که برنامه در هنگامی‌که برای شما کاربردی خواهد بود که قبل از پاک شدن، اطلاعات آن را روی گوشی خود نصب‌کرده باشید و در غیر این صورت دچار مشکل خواهید شد.

ریکاوری کردن اس ام اس با Data Recovery Suite

بعضی‌اوقات نیاز خواهد بود که داده‌های حذف‌شده را ریکاوری کرد. این برنامه یک ابزار برای ریکاوری کردن پیام محسوب خواهد شد. البته استفاده از آن به‌طور کامل، رایگان نخواهد بود و این اپلیکیشن تنها قادر است حجمی معادل 1 گیگابایت از اطلاعات دستگاه را به‌صورت رایگان بازیابی کند.

معمولاً مشکل ما با همین 1 گیگابایت حل برطرف خواهد شد، پس می‌توانید با خیال راحت از این برنامه برای بازیابی پیامک‌های حذف‌شده استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه کار این اپ، بعد از نصب برنامه به بخش {help }نگاهی بیندازید.

در تلفن‌های سامسونگ می‌توانید از همه داده‌های خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید؛ که این پشتیبان گیری شامل پیامک‌ها خواهند شد.

اول باید برنامۀ ریکاوری پیامک را روی گوشی نصب‌کرده باشید، بعد به بخش{ Settings }دستگاه بروید و گزینۀ Developer} Options }را انتخاب کنید. بعد{ USB debugging} را فعال کنید.

در بعضی از دستگاه‌های اندروید، گزینۀ Developer Options} }موجود نیست. در این هنگام به ترتیب زیر عمل کنید:

اول به بخش About Phone} }بروید و چند بار روی گزینۀ Build Number} }بزنید تا پیغام{ You are a Developer \}روی نمایشگر دستگاه شما نشان داده شود.

و سپس دوباره وارد بخش تنظیمات شده و گزینه Developer Options} }را انتخاب کنید.

بعد از فعال کردن{ USB debugging} از کابل{ USB} استفاده کنید و دستگاهتان را به کامپیوتر وصل کنید.

در این لحظه ابزار ریکاوری پیامک، دستگاه گوشی شمارا شناسایی خواهد کرد و مشکل را برطرف خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: