April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
با حضور مقدمعلی معاون ایمیدرو و عتیقی مدیر عامل شرکت گل گهر صورت گرفت؛
کد خبر: ۳۹۶۴۴۰
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
0
کارگاه تراش گوهرسنگ سیرجان، توسط ایمیدرو و از محل منابع مالی شرکت ‌معدنی و صنعتی گل‌گهر در محل اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان سیرجان افتتاح شد.

افتتاحیه کارگاه تراش گوهرسنگ در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سیرجان

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران (ایمیدرو)، این برنامه با حضور حسام مقدمعلی، معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع‌معدنی، ابومحمد هاشمی، مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ، امیر حسن‌زاده، معاون عمرانی استانداری کرمان، ایمان عتیقی مدیر عامل شرکت‌معدنی گل‌گهر سیرجان و محمد رضا جهانگیری، مدیر اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان، برگزار شد.

اقدام فوق برمبنای استراتژی توسعه مدیریت و منابع‌انسانی و در راستای توسعه صنعت گوهرسنگ کشور صورت پذیرفته است.

مقدم‌علی معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع‌معدنی در آیین افتتاحیه این کارگاه، یکی ازمهم‌ترین رسالت‌های ایمیدرو را پشتیبانی و حمایت از بخش‌خصوصی فعال در راستای توسعه حوزه گوهرسنگ دانست و هدف اصلی ایمیدرو را ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه این صنعت اعلام کرد.

به گفته وی، پس از یک برنامه ۱۰ ساله، رسیدن به سهم ۲ درصدی ایران از تجارت گوهرسنگ‌ها از بازار جهانی، هدف نهایی ایمیدرو است.

در این برنامه، سید ابومحمد هاشمی، مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور اعلام کرد: آموزشگاه تراش گوهرسنگ در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سیرجان با نظارت و مشاوره طرح توسعه صنعت گوهرسنگ و از محل اعتبارات مسئولیت‌اجتماعی شرکت‌معدنی گل‌گهر سیرجان ایجاد شده‌است. وی ادامه داد: این کارگاه، ظرفیت آموزش همزمان ۱۵ نفر در دو رشته تراش دامله و زاویه را دارد.


فعالیت بر مبنای سند ملی توسعه گوهرسنگ

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور اظهار کرد: هدف از ایجاد این مرکز، آموزش تراش "بازار محور" برای زمینه‌سازی ورود صنعتگران و هنرمندان ایرانی این صنعت در بازار‌های جهانی است. وی تاکید کرد: تمامی فعالیت‌های این طرح بر مبنای سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گزارشی از اهم اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور در استان کرمان ارایه کرد. به گفته وی، اکتشاف سراسری گوهرسنگ در استان، طرح مطالعاتی بررسی وضعیت گارنت دمانتوئید در جنوب استان و شمال هرمزگان، آموزش تراش گوهرسنگ با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای استان، ایجاد مرکز تحقیقات فیروزه_تجهیز و راه‌اندازی آموزشگاه گوهرتراشی در برخی شهرستان‌های استان با همکاری شرکت‌های تابعه ایمیدرو را از جمله اقدامات انجام شده ذکر کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: