April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۵۲۷
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
0

وقتی دوستتان از سفر خودش به ارمنستان می‌گوید، ممکن است وسوسه شوید بلیط هواپیما ایروان را تهیه کنید؛ اما هنوز تعریف‌های او از کشور را فراموش نکرده‌اید که عکس‌هایش را به کشور گرجستان می‌بینید و دلتان می‌خواهد در اولین فرصت به آن سر بزنید. ممکن است محدودیت‌ها اجازه ندهد در فاصله کوتاه به هر دو کشور سفر کنید. به همین خاطر، برای این‌که تصمیم درستی بگیرید، بهتر است قبل از تهیه بلیط، جزئیات بیشتری از هر دو کشور بدانید.

نکات مهم انتخاب میان سفر به گرجستان یا ارمنستان

گفتن این‌که ایروان بهتر است یا تفلیس، کار راحتی نیست. هر دو کشور زیبایی‌های منحصربه‌فردی دارند که دیدنشان شما را به وجد می‌آورند و تجربه تازه‌ای به زندگی شما اضافه می‌کنند. انتخاب بین این دو مورد به معیارهای مختلفی بستگی دارد که هنگام انتخاب باید به آن‌ها توجه کرد. بعضی از این موارد را به شما می‌گوییم تا در زمان کوتاهی بهترین تصمیم را بگیرید.

هزینه سفر به کدام کشور کمتر است؟

در همین ابتدای تصمیم‌گیری بدانید که هزینه سفر و بلیط تفلیس با ایروان تفاوت چندانی وجود ندارد. اما این مساله به سبک سفرکردن شما هم بستگی دارد. این دو مقصد گزینه‌های مختلفی برای گذراندن روزهای سفر پیش روی شما می‌گذارند که شما می‌توانید با بودجه مشخص هم بهترین لحظه‌ها را در آن کشورها ثبت کنید. اما با توجه به این‌که در سال‌های اخیر گردشگران زیادی به گرجستان سفر کرده‌اند، مقدار هزینه‌ها در این کشور بالاتر از ارمنستان است.

آب ‌و هوای مقصد در زمان سفر اهمیت زیادی دارد

فرض کنید در سفر هستید اما نمی‌توانید به‌خاطر سرما یا گرمای زیاد پایتان را از هتل بیرون بگذارید. در این زمان، حضورتان در سفر با نرفتن شما برابر است؛ پس باید در زمان انتخاب مقصد حتما به این مساله توجه کرد و در زمان مناسب راهی مقصد درست شد. ارمنستان کشوری کوهستانی است و آب ‌وهوای سردی دارد. به همین خاطر، تابستان که هوا در ایران بسیار گرم است، انتخاب بلیط تهران ایروان انتخاب درست‌تری به حساب می‌آید. با این‌ کار ،مدتی هر چند کوتاه، از گرما خلاص می‌شوید. در مقابل این کشور، گرجستان به دلیل نزدیکی به دریا آب‌ و هوای مرطوبی دارد و این کشور در هر 4 فصل سال مقصد مناسبی برای سفر به حساب می‌آید.

غذاهای گرجستان و ارمنستان با ذائقه ایرانی هماهنگ است؟

گرجستان و ارمنستان از همسایه‌های ایران هستند. با توجه به این مساله خوراکی‌های محلی آن تفاوت چندانی با غذاهای ایرانی ندارند و می‌توانید به‌راحتی نوش جانشان کنید. همین‌طور، این کار باعث می‌شود بیشتر با فرهنگ و سبک زندگی آن‌ها آشنا شوید. بعضی از غذاهای محبوب ارمنستان ماهی کبابی، فاسولیا، هاریسا و تولما هستند که از در تمام آن‌ها گوشت وجود دارد. در گرجستان هم غذاهای لوبیو، مرغ سس‌زده و پنیر این کشور، در منوی اکثر رستوران‌ها وجود دارند.

جاذبه‌ های گردشگری گرجستان و ارمنستان چه سبکی دارند؟

دلتان می‌خواهید در گرجستان یا ارمنستان از چه جاهایی دیدن کنید؟ ارمنستان کشوری است که در سراسر آن کلیسا و صومعه است. چراکه این کشور از اولین کشورهایی بود که مردمش دین مسیحیت را پذیرفتند؛ به همین خاطر، در گوشه و کنار آن به‌راحتی می‌توانید ببینید نشانه‌های فرهنگ دینی را ببینید. همین‌طور، نمادهای فرهنگی مانند یادبود هولوکاست در ایروان وجود دارد که اجازه نمی‌دهد تاریخ را فراموش کنید.

در مقابل ارمنستان، گرجستان کشوری است که طبیعت زیبایی دارد. در جاهای مختلف آن کوه، آبشار و غار زیادی می‌بینید. برای مثال، ارمنستان تنها یک پیست اسکی تساخکادزور دارد؛ اما تعداد آن‌ها در کشور گرجستان بیشتر است و گوداوری یکی از معروف‌ترین آن‌ها است؛ بنابراین، اگر دلتان می‌خواهد در سفر بعدی‌تان با فرهنگ و سبک زندگی جدید آشنا شوید، بهتر است بلیط تهران ایروان را تهیه کنید.

مقصد شما تا چه اندازه پذیرای توریست است؟

در سال‌های اخیر میزان استقبال افراد برای سفر به گرجستان بیشتر از ارمنستان بوده ‌است. دلیل اصلی این مساله آماده‌کردن زیرساخت‌های مناسب برای گردشگرانی است که به آن سفر می‌کنند. افراد بسیاری هستند که دلشان می‌خواهد در کنار توریست‌های دیگر راهی سفر شوند. در‌صورتی‌که برای افراد زیادی این مساله چندان مهم نیست و به‌راحتی می‌توانند با بومیان ارتباط بگیرند. اگر شما هم با این مساله مشکلی ندارید، همین حالا بلیط تهران ایروان را تهیه کنید.

چقدر مردم شهر نسبت به گردشگران خارجی مهمان‌نواز هستند؟

رفتن به یک کشور و فرهنگ جدید سخت خواهد بود و این امکان وجود دارد شما از آن دسته افرادی باشید که نمی‌توانید به‌راحتی با دیگران ارتباط بگیرید. به همین خاطر، خونگرمی مردم کشور مقصد می‌تواند کمک بسیاری کند تا هنگام حضورتان در شهر آن‌ها خاطره خوشی برایتان به جا بماند. اگر شما هم نسبت به این مساله حساس هستید و از مقصدتان انتظار رفتارهای گرم از مردم آن را دارید، ارمنستان نسبت به گرجستان انتخابی است که برایتان مناسب‌تر خواهد بود.

سفر به تمام مقاصد خارجی با خرید بلیط در فلای تودی

با توجه به مواردی که مطرح کردیم، حالا نوبت شما است که تصمیم نهایی را بگیرید. با مقایسه‌کردن و بررسی تمام موارد، می‌توانید در مدت کوتاهی مقصد سفر بعدی خود را از میان این دو کشور انتخاب کنید. بعد از گرفتن تصمیم، برای خرید بلیط تهران ایروان یا تفلیس می‌توانید به فلای تودی سر بزنید. به این سایت بروید و برای تاریخ دلخواه بلیط سفرتان را تهیه کنید. در فلای تودی می‌توانید علاوه‌بر تهیه بلیط، هتل دلخواه خودتان را هم رزرو کنید. همین‌طور، با توجه به این‌که ایرلاین‌های مختلفی با کلاس‌های پروازی متفاوت به این کشورها پرواز می‌کنند؛ شما می‌توانید به‌صورت آنلاین خدمات و قیمت آن‌ها را با هم مقایسه و مناسب‌ترین گزینه را برای خود تهیه کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: