April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۶۳۴
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
0
نشریه فایننشال تایمز می‌گوید با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت بایدن باید به مردم نشان دهد حمایت‌ها از اوکراین بیهوده نبوده است.

اوکراین ۵ ماه فرصت دارد غرب را برای ادامه کمک‌ها متقاعد کند

نشریه فایننشال تایمز به نقل از چندین مقام اروپایی و آمریکایی به تازگی گزارش داده که اوکراین پنج ماه فرصت دارد تا در میدان جنگ پیشرفت کرده و آن را به آمریکا و حامیان غربی خود نشان دهد؛ در این صورت می‌تواند آن‌ها را در مورد ادامه برنامه‌های خود برای جنگ با روسیه متقاعد کند.

این نشریه همچنین نوشت: واشنگتن در حال ورود به چرخه انتخاباتی است و باید نشان دهد که حمایت نظامی گسترده از اوکراین بیهوده نبوده است.

یک مقام اروپایی به فایننشال تایمز گفته است: «برای آمریکا مهم است که این جنگ را موفق جلوه دهد و همچنین به مخاطب داخلی ثابت کند که همه آن بسته‌های کمکی در پیشرفت اوکراین نقش داشته‌اند». به عبارت دیگر، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حمایت عمومی مردم آمریکا از اوکراین در حال کاهش است و دولت بایدن باید نشان دهد که ده‌ها میلیارد دلاری که برای کمک به کی‌یف هزینه کرده، تفاوت عمده‌ای در خط مقدم ایجاد کرده است.

این منابع به فایننشال تایمز گفته‌اند واشنگتن بر این باور است که پنج ماه آینده برای نتیجه جنگ حیاتی است. یک منبع دیگر که خواست نامش فاش نشود گفت: «اگر به ماه سپتامبر (شهریور) برسیم و اوکراین دستاورد‌های قابل توجهی نداشته باشد، فشار بین المللی بر (غرب) برای کشاندن آن‌ها به مذاکرات بسیار زیاد خواهد بود».

در ماه سپتامبر، مجمع عمومی سازمان ملل متحد و اجلاس سران گروه ۲۰ یکی پس از دیگری برگزار خواهد شد و گفته می‌شود هر دو رویداد می‌تواند برای نشاندن طرف‌های جنگ بر سر میز مذاکره مورد استفاده قرار گیرد.

منابع هشدار دادند حمایت نظامی غرب از کی‌یف به پایان خود نزدیک شده است. یک مقام اروپایی که نخواست نامش فاش شود می‌گوید: «پیام (به کی‌یف) اساسا این است که این حداکثر ظرفیت کمک‌ها به شما است. هیچ انعطاف بیشتری در بودجه آمریکا برای کمک مالی به شما وجود ندارد و کارخانه‌های اسلحه سازی اروپایی در حال حاضر با ظرفیت کامل کار می‌کنند».

آمریکا همچنان بزرگترین حامی اوکراین در زمینه تامین تسلیحات است. متحدان واشنگتن نگران حفظ این حمایت هستند و انتظار دارند در سال ۲۰۲۴ در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت تسلیحاتی کاهش یابد. یک مقام اروپایی گفت: «ما نمی‌توانیم برای همیشه همین سطح از کمک‌ها را حفظ کنیم».

بیش از یک سال از آغاز جنگ اوکراین می‌گذرد و با وارد شدن آن به مرحله فرسایشی، زمزمه‌ها برای مذاکرات صلح افزایش یافته است. چندی پیش چین طرحی را در همین راستا اعلام کرد که مورد استقبال روسیه قرار گرفته است. پکن همچنین برای کاهش درگیری‌ها به روسیه، اوکراین و چند کشور اروپایی نماینده دیپلماتیک فرستاده است. با این حال هنوز یک از طرفین درگیری با آغاز مذاکرات صلح موافقت نکرده است. روسیه چندی پیش اوکراین را «عروسک خیمه‌شب بازی» غرب خواند و گفت در صورت برگزاری مذاکرات صلح، گفتگو‌ها باید با مقامات غربی صورت بگیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: