April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۰۲۱
۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
0
رضوانی گفت: با توجه به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی این امکان وجود دارد که به تدریج به این سمت برویم که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود.

زیر ساخت‌های انتخابات الکترونیکی در کشور فراهم است

غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به امکان الکترونیکی شدن فرآیند رای دادن و شمارش آرای اخذ شده در انتخابات مجلس، گفت: دوره‌های متعددی از انتخابات را شاهد بودیم که همواره صحبت از این بوده است که باید انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود؛ اما به دلایلی این امر محقق نبوده است، دلایلی از جمله فراهم نبودن زیر ساخت‌ها و همچنین هماهنگ نبودن عوامل اجرایی و نظارتی و سایر مسائلی که مربوط به آموزش افرادی است که قرار است با این سیستم کار کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه الان با توجه به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به نظر بنده امکان این وجود دارد که با مختصر هماهنگی‌های ضروری که باید ایجاد شود با توجه به اینکه بستر طراحی این مهم هم فراهم شده است به تدریج به این سمت برویم که انتخابات در کشورمان به صورت الکترونیکی برگزار شود.

رضوانی درباره فرآیند الکترونیکی شدن انتخابات نیز، افزود: هم فرآیند حراز هویت، هم شمارش آرا و هم رای دادن‌ها به صورت الکترونیکی خواهد بود؛ وگرنه اگر قرار باشد صرفا یکی از موارد به صورت الکترونیکی برگزار شود کامل نیست. به اعتقاد من زیرساخت‌ها به صورت سخت افزاری فراهم است، اما طبعا نرم افزار‌ها و هماهنگی‌هایی که از نظر مدیریت نرم افزاری لازم است باید فراهم شود و عوامل اجرایی و نظارتی باید آموزش یکسان ببینند تا بتوانند با این سیستم کار کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: