April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۲۲۹
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
اعضای ساان ملل ایران را به عنوان نایب رئیس مجمع عمومی این سازمان و همچنین گزارشگر کمیته خلع سلاح انتخاب کردند.

ایران نایب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل شد

اعضای سازمان ملل روز (پنجشنبه) «دنیس فرانسیس» را به عنوان رئیس جدید هفتاد و هشتمین مجمع عمومی این سازمان انتخاب کردند و ایران به عنوان نایب رئیس در این مجمع انتخاب شد. همچنین ایران به عنوان گزارشگر کمیته خلع سلاح و عدم اشاعه مجمع عمومی و عضو هیأت رئیسه این کمیته برگزیده شد.

ایران به عنوان یکی از ۵ نایب رئیس مجمع عمومی از گروه آسیا- اقیانوسیه در نشست بعدی مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر، منصوب شده است.

اعضای سازمان ملل «دنیس فرانسیس» از ترینیداد و توباگو را به عنوان رئیس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب کردند که از اواسط ماه سپتامبر، ریاست این شورای را برعهده خواهد گرفت.

این در حالی است که نماینده آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل برای جلوگیری از انتخاب ایران در این دو سمت، تلاش‌های گسترده‌ای طی هفته‌های گذشته انجام داده است.

پیش از این «نزیه منصور» نماینده پیشین مجلس لبنان و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، گفت جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب به یک کشور بزرگ و به یک بازیگر منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: