April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۵۵۶
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۰
0
یک مقام کاخ سفید در ادامه اتهام زنی‌های کشورش علیه ایران بار دیگر ادعا‌ها درباره پهپاد‌های ایرانی را تکرار کرد.

کاخ سفید: روسیه در حال تعمیق همکاری دفاعی خود با ایران است

کاخ سفید روز جمعه در ادامه ادعا‌های اثبات نشده خود اعلام کرد که به نظر می‌رسد روسیه در حال تعمیق همکاری دفاعی خود با ایران است و صد‌ها پهپاد تهاجمی را دریافت کرده است که از آن‌ها برای حمله به اوکراین استفاده می‌کند.

به گزارش رویترز، کاخ سفید به گفته خود با استناد به اطلاعاتی که به تازگی از طبقه بندی خارج شده است، مدعی شد که پهپاد‌ها در ایران ساخته شده، از طریق دریای خزر منتقل شده و سپس توسط نیرو‌های روسی علیه اوکراین استفاده شده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای ادعا کرد: «روسیه در هفته‌های اخیر از پهپاد‌های ایرانی برای حمله به کی‌یف استفاده کرده است و به نظر می‌رسد همکاری نظامی روسیه و ایران در حال تعمیق است. ما همچنین نگران این هستیم که روسیه با ایران برای تولید پهپاد‌های ایرانی در داخل روسیه همکاری می‌کند. آمریکا اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه روسیه تجهیزات مورد نیاز برای ساخت کارخانه تولید پهپاد را از ایران دریافت می‌کند که می‌تواند در اوایل سال آینده به طور کامل عملیاتی شود.»

او در ادامه سخنان مداخله جویانه خود گفت: «روسیه به ایران پیشنهاد همکاری دفاعی بی سابقه‌ای از جمله در زمینه موشکی، الکترونیک و پدافند هوایی داده است. این یک مشارکت دفاعی تمام عیار است و ما آماده انجام کار‌های بیشتری هستیم. انتقال پهپاد‌ها نقض قوانین سازمان ملل است و آمریکا به دنبال پاسخگویی دو کشور است! ما به اعمال تحریم‌ها علیه بازیگرانی که در انتقال تجهیزات نظامی ایران به روسیه برای استفاده در اوکراین دست دارند، ادامه خواهیم داد.»

ایران بار‌ها با رد ادعای مقامات غربی درباره استفاده روسیه از پهپاد‌های ایران علیه اوکراین، ارسال پهپاد‌ها به روسیه را تایید کرده، اما گفته است که این پهپاد‌ها در گذشته قبل از حمله فوریه روسیه به اوکراین فرستاده شده بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: