April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۵۹۸
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
رییس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: آمار ابتلا به بیماری هاری در حیوانات اهلی به دلیل افزایش سگ‌های ولگرد در حال افزایش است.

سگ‌های ولگرد عامل اصلی انتقال بیماری هاری

رییس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: متاسفانه آمار ابتلا به بیماری هاری در حیوانات اهلی به دلیل افزایش سگ‌های ولگرد وبلا صاحب وعدم امکان واکسیناسیون این سگ‌ها در حال افزایش است ودر سال گذشته در نمونه گیری‌های انجام شده چندین مورد مثبت ابتلا به این بیماری در حیوانات اهلی که مورد حمله وگزش سگ‌های بلا صاحب قرار گرفته بودند مشاهده شده است.

بمان دشتی گفت:هاری یک بیماری ویروسی کشنده است که ازطریق گزیدگی توسط حیوان آلوده یا تماس زخم با ترشحات بزاق حیوان به انسان منتقل می‌شود، این بیماری با علایمی مانند:ترس از نور، ترس از آب، عدم توانایی دربلع، ترشح شدید بزاق، حالت تهاجمی، اسیب رساندن به خود وگوشه گیری همراه است ودر صورت ابتلا به این بیماری تقریباً مرگ حتمی است.

وی به مردم توصیه کرد: در صورت نگهداری از حیواناتی مانند: سگ و گربه اقدام به واکسیناسیون این حیوانات بر علیه بیماری هاری نمایند و اجازه ندهند این حیوانات خارج از منزل پرسه زنند ودر صورتی که توسط حیوانی مورد گزش قرار گرفتند سریعا محل زخم را با آب و صابون به مدت ۱۵ دقیقه شست‌وشو داده به نزدیک‌ترین مرکز درمانی جهت تزریق واکسن هاری مراجعه نمایند.

بماندشتی از شهرداری و دهیاری‌ها درخواست کرد: از آنجایی که امکان واکسیناسیون سگ‌های بلا صاحب و ولگرد وجود ندارد و طبق قانون وظیفه جمع آوری، نگهداری وعقیم سازی این سگ‌ها بر عهده دهیاری‌ها و شهرداری می‌باشد اقدام به جمع آوری این سگ‌ها نمایند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: