کد خبر: ۳۹۷۷۳۷
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
اگر اضافه وزن ندارید، اما از زانو درد رنج می‌برید؛ دو تکنیک ورزشی درمانی می‌توانند برای شما مفید باشند.

دو حرکت ورزشی موثر برای درمان زانو درد

با توجه به توضیحاتی که در مقاله ورزش درمانی، راهی برای کاهش درد‌های عضلانی داده شده است و همان طور که تجربه کرده اید، یکی از مشکلات بسیار شایع که با افزایش سن بروز پیدا می‌کند، زانو درد است.

دکتر افغان، متخصص ورزش درمانی گفت: با توجه به این که اضافه وزن و چاقی می‌توانند تأثیر بسزایی در وخیم‌تر شدن این عارضه داشته باشند، اولین توصیه درمانی به این افراد اقدام برای کاهش وزن است.

او گفت: می‌توان با تنظیم رژیم غذایی به کمک یک متخصص تغذیه و ورزش‌هایی در این راستا به صورت اصولی وزن را پایین آورد.

افغان گفت: با این حال بسیاری از کسانی که با زانو درد مواجه می‌شوند، اضافه وزن ندارند. در این گروه از افراد، تقویت عضلات اطراف زانو به عنوان رویکرد اصلی ورزش درمانی در نظر گرفته می‌شود.

در این مطلب، دو حرکت ورزشی جهت کاهش درد زانو ارائه شده اند

لازم به ذکر است که هر کدام از این حرکات باید روزانه سه ست با ۱۰ بار تکرار برای هر پا انجام شوند و آثار بهبود از حدود ۲۰  روز بعد آغاز می‌شود. پس در این مسیر، بهتر است کمی صبور باشید.

حرکت اول:

پا را با زانوی صاف دراز کنید و زیر زانوی خود، یک حوله یا بالش کوچک قرار دهید. به آرامی با پشت زانو به حوله فشار وارد کنید و ۳ ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید.

حرکت دوم:

روی صندلی بنشینید. خیلی آرام پاشنه پا‌ها را از زمین بلند کنید. طوری که فقط پنجه انگشتان روی زمین بمانند. سپس به آرامی پاشنه‌ها را روی زمین قرار داده و این بار، پنجه‌ها را از زمین بلند کنید.

با دقت بر تعداد دفعات این دو تمرین و رعایت فاصله زمانی می‌توانید بهتر نتیجه بگیرید.

به همین منظور پیشنهاد می‌شود در سه زمان مختلف با رعایت فاصله زمانی مناسب حرکات ورزشی را انجام دهید و به پاهایتان فشار نامتعارف وارد نکنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: