April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۷۹۶
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
فصل دوم نمایش میدانی «جهان بانو» که روایتی از زندگی زنان شاخص، ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ روی صحنه رفت و اجرای آن از ۲۱ خرداد تا ۲۶ تیرماه تمدید شد.

«جهان بانو» نمایشی مذهبی که طیف خاکستری را هم جلب کرده است

حسن بزرا، کارگردان این نمایش مهم‌ترین دلیل تمدید اجرا را استقبال مخاطبان گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل تمدید نمایش میدانی «جهان بانو»، استقبال تماشاگران بوده است. محتوا و کیفیت نمایش، مورد توجه قرار گرفته است و همین مساله باعث شد میزان استقبال مخاطبان بالا باشد و سازمان اوج نیز تصمیم به تمدید اجرای آن تا ۲۶ تیرماه گرفت.

وی افزود: این حجم از استقبال برای ما جای خوشحالی و شکر دارد. جالب است بدانید که استقبال نه از طرف طیف خاص بلکه از طرف طیف عام و خاکستری جامعه بوده است. همه مردم با سلیقه‌ها و گرایش‌های مختلف رغبت به تماشای نمایش داشته اند به طوری که هر شب میزبان بیش از ۲ هزار نفر بوده‌ایم که به بوستان ولایت می‌آیند.

بزرا همچنین گفت: در مجموع سه دلیل عمده باعث شد تا مخاطب از نمایش میدانی «جهان بانو» استقبال کند. محتوا یکی از این دلایل است، چون داستان‌های نمایش به شکلی است که با فطرت انسان سر و کار دارد و حرف از اصل، در‌ون و وجود می‌زند. از آن سو خاص بودن نقش زنان در طول تاریخ از حضرت حوا تا امروز و حتی آینده‌ای که در پیش رو است و تاثیری که زنان در طول تاریخ می‌گذارند، دلیل مهم دیگر استقبال مخاطبان از نمایش است. این تاثیرگذاری نه فقط بر روی زنان بلکه بر روی مردان هم بوده و ممکن است کاری کرده باشد تا مردان نیز با دیدن نمایش به درک و فهم دیگری از عظمت و جایگاه زن رسیده باشند.

کارگردان نمایش میدانی «جهان بانو» افزود: دلیل دوم که در استقبال مخاطب دخیل بوده بُعد تکنیکال و پروداکشن سنگین کار در بخش‌های مختلف همچون نور، دکور، جلوه‌های ویژه میدانی، انبوه بازیگران و… بوده است. سومین دلیل هم به شیوه اجرایی نمایش میدانی برمی‌گردد که دارای سه صحنه نمایش با سه پرده روبرو، چپ و راست است. حتی پرده روبرو خود دارای چهار استیج متفاوت است. این اتفاق، خاص و ویژه ا‌ست و باعث شده تماشای نمایش میدانی برای مخاطب جذاب باشد.

حسن بزرا در پاسخ به این سوال که آیا نمایش «جهان بانو» پس از تمدید تغییراتی خواهد داشت یا خیر گفت: «به دلیل آنکه در فاصله زمانی اجرای فصل دوم و تمدید مجدد آن تا ۲۶ تیر تنها یک هفته کار تعطیل شده بود، زمان کافی برای اعمال تغییرات تازه نیست. اما تلاش خواهد شد تا نحوه اجرا‌ها ا قوی‌تر، محکم‌تر و با کیفیت‌تر باشد.»

او درباره چالش‌هایی که هر شب در زمان اجرای زنده با آن مواجه هستند، هم توضیح داد: اجرای نمایش زنده هر شب با یک اتفاق ناخواسته و چالش تازه مواجه است و در نمایش میدانی «جهان بانو» نیز از این قاعده مستثنا نیست و با چالش‌های مختلفی مواجه شده‌ایم و هر شب هم تلاش کرده‌ایم تا آن هارا به خوبی برطرف کنیم. در ادامه نیز این چالش‌ها با ما همراه خواهد بود؛ اما تلاش بر این است تا بتوانیم در ادامه راه حداقل اجرا‌های تمیزتر و شکیل‌تری داشته باشیم و مخاطب با رضایت کامل از بوستان ولایت خارج شود.

بزرا در پایان اجرای نمایش میدانی با موضوع محرم را از دیگر برنامه‌های آینده خود عنوان کرد و گفت: بعد از نمایش میدانی «جهان بانو»، چون پایان آن ۲۶ تیرماه و همزمان با آغاز ایام محرم است؛ اگر بخواهیم اجرا‌های جدیدی را به روی صحنه نمایش میدانی بیاوریم با محتوای عاشورایی و محرمی خواهد بود.

«جهان بانو» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با مشارکت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران و به همت موسسه سیمای ققنوس هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در بوستان ولایت روی صحنه می‌رود.  

عوامل این نمایش عبارتند از تهیه کننده: علی اسماعیلی، کارگردان: حسن بزرا، جانشین تهیه: امیرحسین طهرانی، مجری طرح: نادر قنبری، طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح صحنه و دکور: مرتضی پورحیدری، مدیر تولید: داود طامهری، طراح صدا: عرفان حسن زاده، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: یاسر یارمحمدی، مجری صدا: علی بیرنگ، مدیر تدارکات: تورج سلیمانی، طراح گریم: هاشم جوری و...

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: