April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۸۳۱
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
0
بهادری جهرمی با اشاره به کاهش نرخ تورم در دولت سیزدهم گفت: در سال تورم جهانی هستیم،؛ اما تورم ۱۲ ماهه در کشور ایران به ۳۸ درصد رسیده است.

کاهش تورم در دولت سیزدهم در سال جهانی تورم/ ایران برای شکستن آقایی دلار ایستادگی می‌کند

علی بهادری‌جهرمی ظهر امروز در نشست با اعضای هیئت علمی دانشگاه که در محل سالن کنفرانس سازمان مرکزی شهید باهنر کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه فضای دانشگاهی کرمان متبرک است و امیدوارم قدر نعمت‌هایی را که پیشینیان برای ما گذاشته‌اند، بدانیم، گفت: مرحوم افضلی‌پور، موسس دانشگاه شهید باهنر کرمان را انسانی موفق و موثر می‌دانیم، او فردی بود که از استانی دیگر آمد، نیازسنجی کرد و به یک الگو تبدیل شد، سعی کنیم این چهره را معرفی کنیم.

او با اشاره به اینکه این فرد می‌تواند نمونه‌ای برای ارزیابی باشد، تصریح کرد: سال‌های بعد از انقلاب را همینگونه ارزیابی کنیم، همه باید با هم باشند و چیزی را برجسته و چیزی را کمرنگ نکنیم.

سخنگو و دبیر هیئت دولت با تاکید بر اینکه اتفاقات پاییز گذشته بسیار درس‌آموز است و زوایایی را برایمان روشن کرد، بیان داشت: ما از این اتفاقات متوجه شدیم باید چه کنیم و در چه زمینه‌هایی کم گذاشتیم.

او از نظم نوین جهانی سخن به میان آورد و افزود: برخی از جوانان ما از این ریل جدید آگاه نیستند و اهمیت و جایگاه ایران و نقش خود را دنیای جدید نمی‌دانند.

بهادری‌جهرمی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی برای شکستن آقایی دلار ایستادگی می‌کند، گفت: انقلاب اسلامی ۴۴ سال مقاومت می‌کند تا به این پیروزی برسد و جوان ما از همه ابعاد و زوایای آن آگاه نیست که به آن افتخار کند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اهمیت انتقال مفاهیم انقلاب و آرمان‌های آن به نسل جدید، تصریح کرد: نوجوان ما از وقتی چشم باز کرده است در گوشش خوانده شده که ما باید با کدخدا ببندیم، بعد از آن گفتند: نشد، باید این راه را برویم، دوباره گفتند: شکست خوردیم و چیز‌های جدیدی را گفتند، پس این جوان چه طور می‌تواند به مسئوولان اعتماد کند؟

او به روی کار آمدن دولت سیزدهم پرداخت و از رسالت‌های مختلف گروه‌های متفاوت سخن به میان آورد و با تاکید بر اینکه باید بپذیریم نظر واحد در خصوص راهکار حل مشکلات جاری کشور در بسیاری از مسائل وجود ندارد، گفت: اگر جلسه را تماما با کارشناسان و اساتید اقتصادی برگزار کنیم و سوالی پیرامون ارز و اقتصاد بپرسیم، قطعا پاسخ‌های متفاوتی دریافت می‌کنیم.

بهادری‌جهرمی اضافه کرد: اگر نسبت به کلیات دولت موافق هستیم باید مشورت بدهیم؛ اما در نهایت آن دولت است که تصمیم می‌گیرد براساس مصالح کلان و در نظر گرفتن همه جوانب قضیه و مقدورات اجرایی کدام نظر را قبول کند.

او از مدیران میانی و ابقای آن‌ها سخن به میان آورد و گفت: چه کسی باید کادرسازی می‌کرد؟ در کادرسازی و تربیت مدیران اجرایی ضعیف عمل شده است و به همین ترتیب در گزینش و انتخاب مدیران نیز در برخی ادوار به ظرفیت نخبگان علمی و اجرایی کشور توجه اندکی شده است.

سخنگوی دولت به آغاز به‌کار دولت سیزدهم پرداخت و با تاکید بر اینکه آن روز‌ها زندگی اجتماعی نیمه تعطیل بود و شده بود و روزی ۷۰۰ نفر را بابت کرونا از دست بدهیم، گفت: تورم ۵۹.۳ درصدی داشتیم که رکورد تاریخ ۷۰ ساله کشورمان بود، میانگین تورم ۵ ساله ما با ۱۰۰ سال گذشته برابری می‌کرد، در حوزه‌های اقتصاد، سلامت، فرهنگ و ... بسیار به هم ریخته بودیم.

او اضافه کرد: مدیریت بحران، اولین کار دولت جدید بود، سرپرست وقت بانک مرکزی در ابتدای دولت که از دولت گذشته بود در یک سخنی گفت: «وضعیت در حال وخیم‌تر شدن است و به‌زودی تورم ۳ رقمی می‌شود».

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ما در تبیین کوتاهی کردیم، گفت: اگر می‌خواهیم بفهمیم شرایط امروز کشور بهتر شده یا نه و آیا پیشرفتی داشته‌ایم یا خیر، باید وضعیت گذشته را مرور کنیم و حال را با گذشته و وضع مطلوب مقایسه کنیم.

او از کاهش نرخ تورم در دولت سیزدهم سخن به میان آورد و بیان داشت: ما در سال تورم جهانی هستیم، تورم کشور‌های دنیا به ۳ برابر رسید چراکه مسائل اوکراین و دوره پساکرونا سبب وخامت اوضاع تورم جهان شد؛ اما تورم در کشور ما با وجود اغتشاشات به ۴۶ درصد رسید، این در حالی است که اینک تورم ۱۲ ماهه کشور به ۳۸ درصد رسیده است.

بهادری‌جهرمی بر حل مشکلات تاکید کرد و با اشاره به اینکه مشکلات هست؛ اما رو به درمان هستند، همان‌طور که کرونا و دیگر مشکلات به پایان رسید، گفت: با اتکا به خود و کمک گرفتن از سیاست خارجی حتما آینده ایران ما از امروز روشن‌تر است.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: