April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
پورکیانی مختارناصری خبرداد؛
کد خبر: ۳۹۷۸۳۸
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
0
محسن پور کیانی مختار ناصری مدیر فروش بیمه‌نامه‌های عمر بیمه البرز در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک، بیمه) در گفتگو با پول نیوز به معرفی طرح شوکای بیمه نامه البرز پرداخت.

شوک بیمه نامه بلند مدت زود بازده(+فیلم)

بیمه نامه‌های عمر یکی از بیمه‌هایی است که در چند سال اخیر با اقبال عموومی روبرو شده است، اما این بیمه‌نامه دو عیب بزرگ دارد؛ اول اینکه بلند مدت هستند و دوم دیزبازده بودن این بیمه نامه‌ها است. بیمه البرز، اما در تازه‌ترین طرح بیمه‌ای خود توانسته است این معایب را برطرف کند.

ایشان افزود: شرکت بیمه البرز در سال هزار و چهارصد و دو یک محصول جدیدی را در حوزه بیمه‌های زندگی به بازار عرضه کرده که بر اساس محصولی که طراحی شده مشتری‌های شرکت بیمه البرز می‌توانند برای خرید بیمه‌نامه‌ی زندگی یک وام بدون بهره از بانک مهر ایران دریافت کنند؛ و همچنین بر اساس وامی که دریافت می‌کنند بیمه‌نامه‌عمر سرمایه‌گذاری با نام تجاری شوکا خریداری کنند که حق بیمه پنج سال آتی خود را از طریق وام بانکی تصفیه می‌کنند.

 


معمولا در بیمه‌های زندگی مشتری وقتی که حق بیمه پرداخت می‌کند مبالغ را خرد خرد پرداخت می‌کند که در سال‌های آتی به بازدهی برسد و پس‌انداز و سرمایه‌گذاری او به یک مبلغ قابل توجهی برسد. در بیمه‌نامه طرح شوکای شرکت بیمه البرز به دلیل وامی که مشتری داره از بانک دریافت می‌کنه از همان اول بیمه‌نامه به سوددهی می‌رسد و باعث می‌شود مشتری در مدت کوتاهتری منافع خیلی بیشتری به نسبت محصولات دیگر بازار دریافت کند.

 


همچنین بعد از مدت پنج سال مشتری ما می‌تواند از شرکت بیمه البرز مستمری مادام العمر دریافت کند؛ یعنی سوای سرمایه‌گذاری مناسبی که در به مدت پنج سال عاید مشتری می‌شود از سال پنجم به بعد هم از شرکت مستمری مادام العمر دریافت کند که در صنعت بیمه چنین محصولی را ما تاکنون نداشتیم که مشتری بتواند در مدت کوتاهی بیمه‌نامه‌اش به ثمر بنشیند و بعد از این مدت هم از شرکت بیمه مستمری دریافت کند.


یکی از محسن پورکیانی مختار ناصری مدیر فروش بیمه‌های عمر بیمه البرز درباره معایب بیمه‌ای عمر خاطرنشان کرد:
معضلات صنعت بیمه دیربازده بودن بیمه‌های زندگی است، به خاطر همین شرکت بیمه البرز در صنعتبیمه طرحی را عرضه کرد به اسم طرح شوکا در طرح شوکا مشتری شرکت بیمه البرز در یک مدت زمان کوتاه پنج ساله بیمه‌نامهاش به بار می‌نشیند و بعد از پنج سال یک مستمری مادام العمر از شرکت بیمه البرز دریافت می‌کند.

 


پس این عارضه که بلند مدت بودن بیمه‌های زندگی و بحث تورم را ما سعی کردیم با یک محصول که در کنارش یک وام بانکی تعلق می‌گیرد به مشتری بیاییم این دو معضل را یکی بلندمدت بودن و یکی دیربازده بودن و از بین رفتن اندوخته به دلیل اثر تورم را سعی کردیم در این بیمه‌نامه پوشش بدهیم و مشتریان خورا از این آفت که یکی تورم و دیگری بلندمدت بودن به نوعی به یک حالت کوتاه مدت و بتواند منافع بیشتری را در کوتاه مدت مشتری به دست بیاورد.

 


در قالب شوکا محصولی که مشتری خرید میکند در تمام محصولات بازار مشتری ماه به ماه حق بیمه پرداخت می‌کند که در چندین سال آتی بیمه‌نامه‌اش تازه به سوددهی می‌رسد. در طرح شوکا به خاطر وامی که کنار محصول سرمایه‌گذاری هست دریافت میکند از همان سال اول بیمه‌نامه به نوعی به سود می‌رسد، چون از نظر بیمه‌ای ایشان پرداخت یکجا داشتند در حالی که در محصولات دیگر مشتری تازه خرد خرد پول پرداخت که یک زمانی بعد از پنج سال بیمهنامه‌اش به نتیجه و به بار بنشیند.
ولی اینجا به خاطر وام بانکی و پرداخت یکجا از همان سال اول بیمه‌نامه به سود و اندوخته در سنوات آتی هم مبلغ بیشتری خواهد شد. چون بانک مهر ایران بر اساس فرمول کاری که دارد معمولا براساس پول‌هایی که خرد خرد دریافت می‌کند یک مدت پول پیش خودش یاقش می‌ماند و بعد از مدتی به مشتری وام به قرض الحسنه میدهد.

 


بانک مهر ایران با توجه به فرمولی که دارد وام قرض‌الحسنه دارد و همین اتفاق در بیمه البرز به صورت قرض الحسنه پرداخت می‌شود. این وام حداقل پنجاه میلیون تومان تا دویست میلیون تومان به ازای هر نفر شخص حقیقی است. بازپرداخت اقساط وام پنجاه میلیون تومانی تومنی نهصد و سی و سه هزار تومان در ماه به مدت پنج سال و اقساط وام دویست میلیون تومانی سه میلیون و هفتصد و سی و چهار هزار تومان به مدت پنج سال بازپرداخت حق بیمه مشتریان.

 


با توجه به محدودیت سقف وام دویست میلیون تومانی که جزو قوانین بانک مرکزی هرشخص حقیقی بیشتر از دویست میلیون تومان تومن فعلا تا الان نمی‌تواند دریافت کند. حالا براساس خبر‌هایی که ما شنیدیم انگار تا سیصد میلیون تومان این سقف اضافه شده که بر اساس آن مشتریان می‌توانند تا سقف سیصد میلیون تومان تومان وام دریافت کنند.

 


بیمه‌نامه‌هایی در البرز فروخته شده که مشتری دارد سالانه یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان حق بیمه بابت بیمه زندگی پرداخت می‌کند و هیچ محدودیتی بابت چنین بیمه نامه‌هایی وجود داره، چون این وابسته وام بانکی و سقف بانک مرکزی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: