April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۰۱۳
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
علی کریمی لیدر جریان زن، زندگی، آزادی به یکی از نزدیک‌ترین زنان زندگی‌اش هم رحم نکرد و او را پشت میله‌های زندان انداخته است.

زن، چک، زندان؛ جادوگر به‌خاطر پول خواهرش را هم دریبل زد!

خانمی روی صندلی می‌نشیند. شال مشکی‌اش را جلو می‌آورد و می‌گوید: «اولین باری که دسته‌چک گرفتم به توصیه برادرم آقای کریمی برای خرید تیم سپید‌رود بود. به من گفتند که برو بانک و درخواست دسته‌چک بده. من هم، چون برادرم بود، فکر نمی‌کردم این دسته‌چک بخواهد برایم دردسر شود. رفتم. چون علاقه خیلی شدیدی به او داشتم و هیچ‌وقت روی حرفش حرف نمی‌زدم. الان فهمیدم روزی که می‌خواست دسته‌چک بگیرد می‌دانسته که قرار است این بلا را سر من بیاورد. وگرنه می‌توانست دسته‌چک خودش را خرج کند.» این‌ها اظهارات لیلا کریمی، خواهرِ علی کریمی شماره ۸ سابق پرسپولیس و تیم ملی است.

هفتم اردیبهشت، دادستان تهران به همراه جمعی از قضات با حضور در ندامتگاه مرکزی زنان، از بخش‌های مختلف این زندان بازدید می‌کند. دادستان تهران همچنین با حضور در بند محکومان مالی ندامتگاه مرکزی نسوان استان تهران، میز خدمت به صورت چهره به چهره با مددجویان این بند برپا می‌کند و در این دیدار، پاسخگوی درخواست‌های آن‌ها می‌شود و دستوراتی را درخصوص پرونده‌های برخی از این افراد صادر می‌کند. در جریان این بازدید، اما خواهر علی کریمی که در بند محکومان مالی زندان زنان تهران زندانی است با دادستان تهران ملاقات و درخواست‌هایی را مطرح می‌کند. لیلا کریمی، خواهر علی کریمی، در ملاقات با دادستان تهران می‌گوید چندین بار با مقامات قضایی مکاتبه داشته و شرایط نامساعدی که برادرش برایش ایجاد کرده و منجر به زندانی شدنش شده است را توضیح داده.

در این دیدار مشخص می‌شود که لیلا کریمی با اعتماد به برادرش ۵۰ فقره چک سفیدامضا به او داده بود. بعدها، اما متوجه می‌شود چک‌هایش در معاملات سنگین مانند خرید باشگاه سپید‌رود، زمین و املاک میلیاردی، توسط برادرش مورد سوءاستفاده قرار گرفته است. پس از اطلاع از ماجرا، از دادن چک‌های سفیدامضای بیشتر به برادرش خودداری می‌کند، اما آقای لیدر جریان زن، زندگی و آزادی خواهرش را برای گرفتن سایر چک‌های سفید‌امضای دیگر، این‌گونه تهدید می‌کند که اگر چک‌ها در اختیارش قرار نگیرند، با مبلغی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد او را به زندان کشیده و مقروض می‌کند.


کدام خواهر این تهدید را از برادرش باور می‌کند؟ هیچ خواهری چنین تهدیدی را جدی نخواهد گرفت. لیلا کریمی هم بنا بر مهر و علقه خواهر و برادری، ملاحظات خانوادگی و با این پیش‌فرض که تمام چک‌های قبلی در معاملات قبلی برادرش استفاده شده است، این تهدید آقای جادوگر را جدی نمی‌گیرد. اما درنهایت بیشتر از ۱۷ ماه پیش با یک چک ۷۰۰ میلیاردی و یک چک دیگر ۷۰ میلیاردی مقروض می‌شود و حالا ۱۷ ماهی می‌شود که به دلیل این بدهی در زندان به سر می‌برد. لیلا کریمی مادر دو فرزند ۵ و ۱۵ ساله است. پس از انتشار این گزارش و خبر بازداشت شدن لیلا کریمی با پاپوش‌های مالی برادرش و نامه‌های لیلا کریمی در تشریح موضوع، علی کریمی نیز از طریق اکانت توییترش می‌نویسد: «همیشه و در همه حال هدفم مبارزه با فساد بوده و هست و خواهد بود؛ از همین تریبون اعلام می‌کنم هر کدام از اقوام درجه یک و دوستان و نزدیکانم باعث گزند و آسیب به فرد دیگری در جامعه شد، اشد مجازات را براى آن فرد خاطی خواستارم.»

همین توییت، پازل و سناریویی که آقای جادوگر برای خواهرش چیده بود را کامل می‌کند. علی کریمی در جریانات شهریور ۱۴۰۱ خود را یکی از لیدر‌های این جریان معرفی کرده بود و شعار‌هایی در حمایت از زنان، مرثیه‌های خونین در توصیف آزادی برباد‌رفته دختران و زندگی آن‌ها می‌سرود و این جریانات، خشونت‌ها و تمام موارد نقض قوانین اجتماعی را هم واکنش مردم نسبت به وضعیت اقتصادی می‌دانست و خودش را کسی معرفی می‌کرد که تا پای جان کنار مردم و وطنش خواهد ماند، اما الحق که علی آقا بازیکن خوبی بود! درنهایت وطن و مردم را با هم دریبل کرد و با فروش تمام دارایی‌اش به خارج از کشور رفت. حالا هم مشخص شده علی کریمی، لیدر جریان زن، زندگی، آزادی به یکی از نزدیک‌ترین زنان زندگی‌اش هم رحم نکرده و با یک بدهی مالی هنگفت، او را پشت میله‌های زندان انداخته است.

منبع: روزنامه فرهیختگان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: