April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۰۵۳
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
پیشکسوت فوتبال گفت: اگر تیم‌های قوی در جام کافا حضور داشتند و آن‌ها را می‌بردیم در آن صورت قهرمانی در این رقابت‌ها ارزش داشت.

درخشان: قهرمانی جام کافا با بردن تیم های بزرگ ارزش داشت/ تیم ملی فوتبال نیاز به تفکر جدیدی دارد

حمید درخشان پیشکسوت فوتبال درباره برد تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی ازبکستان و قهرمانی در جام کافا اظهار کرد: این بازی تعریفی نداشت و تیم ازبکستان خیلی بهتر از ما به خصوص در نیمه دوم بازی کرد و این چیز خوبی نیست و نوید خوبی به فوتبال ما نمی‌دهد. با توجه به اینکه ما با این همه مهره‌ای که داریم به مراتب باید بهتر و قوی‌تر بازی می‌کردیم.
بردن افغانستان و قرقیزستان ملاک برای فوتبال کشورمان نیست

درخشان درباره اینکه ما بعد از ۱۵ سال قهرمان جام کافا شدیم، گفت: تورنمنتی که خیلی تیم‌های قوی در آن نبودند و فقط ازبک حضور داشت ارزشی ندارد که ما درباره اش حرف بزنیم. اگر تیم‌های قوی حضور داشتند و ما می‌توانستیم آن‌ها را ببریم در آن صورت قهرمانی مان ارزش داشت. بردن تیم‌های افغانستان و قرقیزستان که نمی‌تواند ملاک برای فوتبال کشورمان باشد.
هیچ برنامه‌ای برای رسیدن به دروازه ازبکستان نداشتیم

او افزود: ما اگر با تیم‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر بازی می‌کردیم جا برای حرف زدن داشت. ما افغانستان و قرقیزستان را بردیم و فکر می‌کنیم کار بزرگی کردیم در صورتی که ازبک هم تیم خوبی در آسیا نیست، اما همان ازبک در نیمه دوم ما را اذیت کرد و خیلی بهتر از ما بازی می‌کرد و هیچ برنامه‌ای برای اینکه به دروازه تیم ازبک برسیم نداشتیم و موقعیتی هم خلق نکردند و این موضوع نشان دهنده این است که ما خیلی خوب عمل نکردیم.
آزمون و طارمی توانستند ما را برابر تیم ازبکستان نجات بدهند

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه در جام کافا محک برای مسابقات جام ملت‌های آسیا خوردیم، گفت: نه، ما جلوی افغانستان چه محکی خوردیم و آیا افغانستان و قرقیزستان تیم‌هایی هستند که ما را محک بزنند؟ یک تیم در سطح کیفی بالایی بود همین تیم ازبکستان بود و دیدید مقابل ازبک نه کار تیمی مان درست بود و نه برنامه درست و حسابی داشتیم و هیچ گونه کوئن مثبتی ما نداشتیم. کوئن مثبت ما این بود که مهره‌های خوبی داریم که در اروپا بازی می‌کنند و همان مهره‌ها مثل آزمون و طارمی توانستند ما را نجات بدهند. بقیه شکل خوبی نداشتند.
طارمی با درخشش در پورتو پیشنهاداتی را دریافت کرد

درخشان درباره اینکه مهدی طارمی با گلزنی در جام کافا پیشنهاداتی از تیم‌های مطرح اروپا دریافت کرد، گفت: او در پورتو بازی کرده و با درخشش و گلزنی در این تیم درخواست داشته است نه اینکه با گلزنی برابر افغانستان و قرقیزستان درخواست داشته باشد. ما خودمان را نمی‌توانیم گول بزنیم. مهدی طارمی با حضور در لیگ پرتغال درخواست داشته است. اصلا چنین چیزی به نظرم بعید است.

او درباره اینکه با این وضعیت می‌توانیم در جام ملت‌های آسیا موفق شویم، گفت: نه، کار سختی داریم. اگر با این شکل و شمایل به این مسابقات برویم موفق نمی‌شویم.
گل خوردن در جام کافا نشان می‌دهد اشکالاتی داریم

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه برابر تیم‌های ضعیف گل خوردیم، بیان کرد: ما گل خوردیم و این نشان می‌دهد که خیلی تیم ملی ما تکمیل و کامل نیست و ما یکسری اشکالات داریم که باید آن‌ها را مرتفع کنیم و تیم‌هایی به ما گل زدند که درجه یک آسیا نیستند و خیلی پایین‌تر از ما بودند که گل زدند. حالا فکر کنید در برابر تیم‌های قوی‌تر چه اتفاقی برای ما رخ می‌دهد.
تیم‌های دیگر به جام کافا می‌رفتند

درخشان درباره اینکه حضور با تیم اصلی در رقابت‌های جام کافا درست بود، گفت: مسلما تیم‌های دیگر به این تورنمنت می‌رفتند بهتر بود و خیلی شرایط بهتری برایشان فراهم می‌شد. تمام مهره‌های ما که ارزشمند هستند اگر در این مسابقات مصدوم می‌شدند چه اتفاقی می‌افتاد.
مصدومیت بیرانوند یکی از ضرر‌های حضور در جام کافا است

اودرباره مصدومیت علیرضا بیرانوند در جام کافا بیان کرد: این یکی از ضرر‌هایی است که برای ما اتفاق افتاد. ما گلر اصلی مان را از دست می‌دهیم و شانس آوردیم که بازیکنان دیگر خود را از دست ندادیم و همه مهم هستند. مصدومیت پیش می‌آید، اما برای ما حضور در این مسابقات فایده‌ای نداشت، ضمن اینکه استفاده‌ای از آن نبردیم، چون نقاط قوت و ضعفمان مشخص نشد. نقاط قوت ما این است که بازیکنان خوبی در جلو داریم که اگر آن‌ها گل نزنند کی باید گل بزند آن هم به تیم‌های افغانستان و قرقیزستان!

درخشان در پایان گفت: تیم ملی فوتبال باید بیشتر از این کار کند و نگاه تازه‌تر و تفکر جدیدتری روی این تیم باشد و تغییرات را در این تیم ببینیم. متاسفانه این مسائل را در تیم ملی شاهد نبودیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: