April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۰۵۹
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۲
0
کریمی گفت: رسول صدرعاملی فیلمنامه «زیبا صدایم کن» را بر اساس یکی از رمان‌های کانون به زودی کلید می‌زند.

تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای جشنواره فیلم فجر

محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: یکی از فعالیت‌های معاونت تولید، ساخت فیلم بلند، انیمیشن کوتاه یا بلند سینمایی بر اساس نیاز کودکان و نوجوانان است.

وی ادامه داد:سال ۱۴۰۲ برای سینمای کودک سال خوبی خواهد بود چراکه جشنواره کودک و نوجوان اصفهان در مهر ماه برگزار می‌شود و این اتفاق خوبی است. در کانون پرورش فکری نیز دو فیلم سینمایی را به صورت مستقل آغاز خواهیم کرد و دو فیلم هم به صورت مشارکتی برای ساخت خواهیم داشت. البته ۸ فیلم انیمیشن کوتاه، یک برنامه تلویزیونی ویک سریال انیمیشن برگرفته از فیلم بچه زرنگ درحال تولید است.

کریمی عنوان کرد:تفاهم نامه خوبی با حوزه هنری منعقد شده است که در راه اندازی سالن‌های سینما در کنار هم قرار بگیریم و ۱۱ سینما را در تابستان راه اندازی کنیم و تا آخر سال ۱۴۰۲ این مجموع به ۳۰ سالن سینما می‌رسد. این موضوع یکی از معظلات بزرگ سینمای کودک در بحث چرخه اکران است که امیدوار هستیم نقشی در اکران و نمایش عمومی فیلم‌ها داشته باشیم.

تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای جشنواره فیلم فجر

وی افزود:سال گذشته دو فیلم ما در جشنواره فیلم فجر سه سیمرغ بلورین را در بخش‌های مختلف از آن خود کردند. اولی فیلم «در آغوش درخت» که با موضوع آسیب‌های اجتماعی ساخته شد و درصدد هستیم تا به‌زودی اکران شود. علاوه بر این انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» را نیز داشتیم که از آثار فاخر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود و توانست سیمرغ بلورین را در حوزه پویانمایی به خود اختصاص دهد. در شهریور ماه فیلم پویانمایی بلند «بچه زرنگ» اکران خواهد شد و این سینما‌ها میزبان این فیلم خواهند بود.

کریمی توضیح داد: برای جشنواره فیلم فجر امسال چهار فیلم در مرحله نگارش فیلمنامه داریم، در فیلم‌های سینمایی کانون سری هم به حوزه اقتباس ادبی زدیم و رسول صدرعاملی فیلمنامه «زیبا صدایم کن» را بر اساس یکی از رمان‌های کانون به زودی کلید می‌زند.

تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای جشنواره فیلم فجر

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد:یک رمان خیلی خوب به نام هستی داریم که نگارش فیلمنامه آن انجام شده، اما هنوز کارگردان فیلم انتخاب نشده است. همچنین ابراهیم فروزش هم براساس یکی از کتاب‌های طاهره ایبد به نام «پریانه‌های لیاسندماریس» فیلمنامه‌ای نگارش کرده و درمرحله پیش تولید است. البته ما دو کار مشارکتی با بنیاد سینمایی فارابی خواهیم داشت که درحال بررسی و نظر نهایی هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: