April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۲۲۳
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
یک روزنامه آمریکایی گزارش داد تحریم‌های واشنگتن علیه گروه واگنر فعلاً اعمال نخواهد شد.

تحریم‌های آمریکا علیه واگنر به تعویق افتاد

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی فاش کرد دولت آمریکا در حال آماده شدن برای تعلیق موقت و به تعویق انداختن اعمال بسته‌های تحریمی علیه گروه واگنر است و از سفارتخانه‌های این کشور می‌خواهد درباره آنچه در روسیه می‌گذرد صحبت نکنند.

به گفته روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، آمریکا می‌ترسد تحریم واگنر به عنوان سوگیری آمریکا نسبت به تحولات داخلی روسیه درک شود. آمریکا تعویق تحریم‌های خود علیه واگنر را با این بهانه عنوان کرده که طرفدار هیچ گروهی و هیچ طرفی از درگیری‌ها در روسیه نیست. برخی منابع مطلع و آگاه نیز به وال استریت ژورنال گفته‌اند که واشنگتن نگران است تحریم واگنر ناخواسته به ولادیمیر پوتین کمک کند.

این روزنامه آمریکایی گزارش داد که وزارت امور خارجه آمریکا دستورات سختی را به سفارتخانه‌های خود در خارج از کشور داده است تا در مورد رویداد‌هایی که اکنون در روسیه رخ می‌دهد، سکوت کنند و دولت آمریکا هیچ قصدی برای دخالت در امور داخلی روسیه ندارد.

این روزنامه آمریکایی افزود: «وزارت امور خارجه از رؤسای نمایندگی‌ها و کارکنان سفارت‌ها خواسته است که بدون مجوز قبلی از واشنگتن، در مورد آنچه در روسیه رخ می‌دهد، با مقامات دولت‌های میزبان اظهار نظر نکنند و به درخواست‌های مطبوعاتی پاسخ ندهند.»

از سوی دیگر، منابع خبری در آمریکا می‌گویند که روز گذشته همزمان با شورش در روسیه، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برنامه کاری خود برای سفر به تل آویو را لغو کرده بود.

ژنرال «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش، قرار بود به اسرائیل و اردن سفر کند، اما تحولات روسیه او را از سفر بازداشت و میلی در واشنگتن ماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: