April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۲۵۹
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق و توانمند در حوزه محصولات فناوری‌های نرم و صنایع خلاق حمایت کنیم.

حمایت از دانش بنیان‌های خلاق ایرانی در بازارهای بین‌المللی

روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مستقر در هشتمین نمایشگاه نوشت‌افزار و تجهیزات مهندسی کشور، بر ظرفیت‌های ارزش‌آفرین و بازارساز این حوزه تاکید کرد و گفت: حوزه نوشت افزار جزو آن حوزه‌های بازارساز و پرظرفیت برای ارزش‌آفرینی است. مادامی که آموزش، یادگیری و تحصیل فرزندان کشور در جریان باشد، بازار و صنعت حوزه نوشت افزار نیز به قوت خود حرکت می‌کند، اما مهم است بتوانیم سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق کشورمان قرار دهیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، با اشاره به اهمیت تسهیل‌گری و حمایت از شرکت‌ها برای ورود به بازار‌های بین المللی گفت: همگی تلاش می‌کنیم تا ورود محصولات دانش‌بنیان و خلاق با نام و نشان ایرانی به بازار سایر کشور‌ها از معبر کریدور‌های صادراتی، میسر شود و از شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق و دانش‌بنیان توانمند در حوزه محصولات فناوری‌های نرم و صنایع خلاق، که قابلیت عرصه محصولات روزآمد، با کیفیت و قابل رقابت در بازار را داشته باشند، تمام قد حمایت کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: کتاب، دفتر، قلم، کوله‌پشتی و غیره، جزو ملزوماتی هستند که در هر دوره‌ای، کمک‌کار یادگیری، رشد و بالندگی فرزندان این سرزمین بوده و است و بر همین اساس، بازار این محصولات همواره پویا و رو به جلو است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با بیان این‌که رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق با تولید محصولات کیفی و مبتنی بر نیاز بازار، فزاینده است ادامه داد: در کشور ما با توجه به شرایط آمایشی موجود، فرصت‌های ویژه‌ای برای توسعه صنعت و بازار نوشت‌افزار‌ها وجود دارد و شرکت‌های داخلی می‌توانند با تکیه به ظرفیت‌های سرزمینی، فرهنگی، تاریخی و فناورانه، بیش‌ترین بهره را از این بازار ببرند.

وی با اشاره به نقش فرهنگی و هویت‌ساز صنایع خلاق همچون نوشت‌افزار گفت: تا سال‌های اخیر نوشت‌افزار صرفا حامل پیام‌های فرهنگی کشور‌های مبدا وارداتی بود، اما خوشبختانه در سال‌های اخیر و به مدد تلاش‌های فعالان صنعت نوشت‌افزار کشور، دستاورد‌های خوبی حاصل شده است و بخش قابل توجهی از نیاز بازار توسط این شرکت‌ها تولید و تامین می‌شود.

دهقانی با بیان این‌که امروز بخش عمده‌ای از نظام زنجیره ارزش صنعت نوشت‌افزار در داخل کشور تکامل یافته است ادامه داد: خوشبختانه تامین زنجیره طراحی، تولید، بسته‌بندی و توزیع توسط همین شرکت‌ها در حال انجام است. بسیاری از این شرکت‌ها، جزو شرکت‌های خلاق و برخی دانش بنیانی هستند که محصول را مبتنی بر روزآمدترین فناوری‌ها و بالاترین استاندارد‌های بازار‌های داخلی و بین المللی عرضه می‌کنند که حائز جذابیت‌های لازم برای مخاطبان است.

وی با بیان این‌که صنعت نوشت افزار داخلی موفق شده است بخش قابل توجهی از بازار داخلی را به خود اختصاص دهد، اظهار کرد: به زودی با حرکت شرکت‌های توانمند به سوی توسعه محصولات و تولید مبتنی بر نیاز بازار، بخش باقی مانده از بازار نیز در اختیار شرکت‌های داخلی قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: