May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۲۶۵
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
0
گوگل اخیرا دو برنامه مخرب جدید برای گوشی‌های اندروید را شناسایی کرده است.

شناسایی دو برنامه مخرب در گوشی‌های اندروید

در چند سال گذشته، تلاش‌های گوگل برای حذف برنامه‌های مخرب و جاسوس‌افزار‌ها از Play Store قابل قبول بوده است. این شرکت اخیراً نیز دو برنامه مخرب جدید را در Play Store یا همان فروشگاه Play خود شناسایی کرده است.

بر اساس یک گزارش جدید، گوگل دو اپلیکیشن جاسوسی nSure Chat و iKHfaa VPN را کشف کرده است که کار آن نفوذ به دستگاه‌های کاربران است.

برنامه iKHfaa VPN با حمایت گروه هکر هندی معروف به "DoNot" یا APT-C-۳۵ در خارج از پاکستان فعالیت می‌کند. iKHfaa VPN بسیار فریبنده است، نه تنها کد را از برنامه‌ای به نام "Liberty VPN" کپی می‌کند، بلکه برای دسترسی به منوی مخاطبین و فعال کردن ردیابی لحظه‌ای مکان کاربران کدی اضافه را نیز درج می‌کند.

اگرچه این برنامه‌ها ممکن است قانونی به نظر برسند، اما فرآیند نصب آن‌ها نگرانی‌هایی را در بین کاربران ایجاد می‌کند. iKHfaa VPN بر خلاف VPN‌های اصلی که به حداقل مجوز نیاز دارند، به لیست تماس کاربران و داده‌های مکان دقیق نیز دسترسی دارد. هنگامی که برنامه مجوز‌های لازم را داشته باشد، داده‌های مورد نیاز را جمع آوری کرده و به سرور اصلی فرمان کنترل ارسال می‌کند.

اجرای تدابیر امنیتی

اگر چه این برنامه به تعداد نسبتا کمی دانلود شده، اما وجود برنامه‌های جاسوسی نشان می‌دهد که عوامل تهدید همواره وجود دارند و اجرای اقدامات امنیتی سختگیرانه از سوی کاربران امری ضروری است.

این اقدامات شامل خواندن شرایط و بررسی‌های هر برنامه قبل از نصب آن و بررسی دقیق مجوز‌هایی است که برنامه درخواست می‌کند. علاوه بر این، اگر برنامه‌ای روی تلفن شما باعث گرم شدن بیش از حد گوشی، عملکرد کند یا تخلیه سریع باتری شود، ممکن است بدافزار باشد.

منبع: ۲۴.ae

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: