May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۴۳۶
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
درحالیکه کشور‌های غربی نسبت به کندی ضدحمله علیه روسیه ناراضی‌اند، وزیر دفاع اوکراین ادعا کرد ضدحمله اصلی هنوز آغاز نشده است.

اوکراین: ضدحمله اصلی، آغاز نشده است

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه‌ای به فایننشال تایمز ادعا کرد که ضدحمله اصلی علیه روسیه هنوز آغاز نشده است. اما او هیچ اطلاعاتی درباره ضدحمله اصلی نداد.

او در این خصوص گفت: وقتی این اتفاق بیفتد، شما همه چیز را خواهید دید. همه همه چیز را خواهند دید.

این روزنامه تاکید می‌کند که به گفته رزنیکوف، حضور نظامیان اوکراینی در برخی شهرک‌ها در خط مقدم اقدام اصلی مربوط ضد حمله نیست. به گفته این نشریه، رزنیکوف، نتایج کنونی تنها یک پیش نمایش از حمله بسیار بزرگتر آینده دانست.

وزیر دفاع اوکراین تأیید کرد که از ذخایر اصلی نظامی کی یف، از جمله بیشتر تیپ‌هایی که اخیراً در غرب آموزش دیده اند و به تانک‌ها و خودرو‌های زرهی مدرن ناتو مجهز شده اند، هنوز در ضد حملات استفاده نشده است.

روز سه‌شنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که کی‌یف ۲۵۹ تانک و ۷۸۰ خودروی زرهی را از زمان شروع ضد حمله از دست داده است. در همین راستا رسانه‌های غربی نیز تایید کردند سربازان اوکراین آموزش لازم برای استفاده از دوات کشور‌های غربی را ندیده‌اند.

ضدحمله اوکراین در محور‌های یوژنو-دونتسک، زاپوروژیه، آرتیوموفسک در ۴ ژوئن آغاز شد، در حالی که ضربه اصلی نیرو‌های مسلح اوکراین در بخش زاپاروژیه متمرکز بود. کی‌یف تیپ‌های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات غربی از جمله تانک‌های لئوپارد را وارد نبرد کرد. پوتین در نشستی با خبرنگاران نظامی در ۱۳ ژوئن گفت که نیرو‌های اوکراینی در جریان حمله متحمل خسارات سنگینی شده اند و در هیچ محوری موفق نبوده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: