April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۴۶۶
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
0
رئیس سازمان زندان‌های لرستان گفت: برای زندانیان و محکومین جرائمی که شرایط انجام کار و اشتغال را دارند زندان باز در خرم‌آباد ایجاد کردیم.

ایجاد زندان باز در خرم‌آباد

عبدالمجید کشوری رئیس سازمان زندان‌های لرستان در خصوص سرانه فضای زندان در لرستان به ایسنا گفت: در شهرستان‌های دورود، الیگودرز، بروجرد و خرم‌آباد (کانون اصلاح تربیت، بازداشتگاه موقت، زندان پارسیلون و زندان مرکزی) زندان وجود دارد.

او در ادامه با بیان اینکه معرفی برخی از زندانیان به زندان‌های باز ضرورت دارد، افزود: ایجاد زندان‌های باز در مادة ۱۰ آیین‌نامة اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در نظر گرفته است.

رئیس سازمان زندان‌های لرستان بیان کرد: در این راستا برای زندانیان و محکومین جرائمی که شرایط انجام کار و اشتغال را دارند زندان باز در خرم‌آباد ایجاد شده است.

کشوری گفت: در زندان باز از ظرفیت نهاد‌ها و بخش خصوصی برای اشتغال مددجویان استفاده شده است.

او اظهار کرد: همچنین به تولیدات بخش خصوصی که با سازمان زندان‌ها همکاری دارند ۱۰۰ معافیت مالیاتی تعلق می‌گیرد.

رئیس سازمان زندان‌های لرستان اضافه کرد: واحد‌های تولیدی که همکاری با زندان دارند فضا و حامل‌های انرژی به صورت رایگان در اختیار آنان قرار داده می‌شود و این امر در کاهش ارزش افزوده و قیمت تمام شده محصولات بخش خصوصی موثر خواهد بود و این بخش می‌تواند دستمزد بهتری به زندانیان پرداخت کند.

کشوری با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۲ درصد زندانیان مشغول به کار هستند و میزان دستمزد این تعداد زندانی ۱۳.۲ میلیون تومان بوده و تلاش این است که این میزان دستمزد به ۲۰ میلیارد تومان برسد، یادآور شد: بزرگ‌ترین کارگاه تولید فرش دستبافت در اردوگاه حرفه‌آموزی (زندان پارسیلون) به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع ایجاد شده و میانگین دستمزد برای هر زندانی ۱.۶ میلیون تومان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: