April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۴۷۰
۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بقاع متبرکه استان در دهه ولایت و امامت برنامه‌هایی با عنوان «جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی» را برگزار می‌کند.

برنامه‌های بقاع متبرکه خراسان رضوی در دهه ولایت

حجت‌الاسلام جمال ایزدی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در دهه ولایت و امامت امسال همانند سال‌های گذشته ۲۰ طرح فرهنگی را در بقاع متبرکه استان برگزار خواهیم کرد که حدود ۱۰۰ بقعه از بقاع متبرکه استان مجری این ۲۰ برنامه با عنوان «جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی» هستند.

او در ادامه برنامه‌های این دهه را برشمرد و افزود: در ابتدا می‌توان به خواندن دعای روز عرفه در عصر این روز و اجرای سنت قربانی در بقاع متبرکه استان در روز عید قربان اشاره کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: همچنین برنامه‌هایی، چون «کاروان شادی ولایت» که در این ایام به ویژه سه روز متنهی به عید غدیر، اجرای مراسم باشکوه «جشن عید غدیر» در صبح روز عید غدیر و همچنین برگزاری همایشی با عنوان «بانوان ولایی» ویژه بانوان سادات برای روز عید غدیر در بقاع متبرکه در نظر گرفته شده است.

ایزدی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از اعمال بافضیلت روز غدیر اطعام است و امام رضا (ع) روایت کرده‌اند «کسی که مومنی را در این روز اطعام کند، مانند کسی است که تمام پیامبران و صدیقین را غذا داده است». بر همین اساس طرح «ضیافت غدیر» نیز یکی از برنامه‌هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: همچنین برپایی محافل انس با قرآن تحت عنوان «حافظان غدیر»، قرائت خطبه غدیر، برگزاری مسابقه پیرامون خطبه غدیر، جشنواره غدیر که این جشنواره از طریق رسانه و فضای مجازی ارسال می‌شود و به ۱۱۰ نفر از برگزیدگان این مسابقه جوایزی اهدا خواهد شد و اجرای طرح «موعودشناسی» در ۱۸ بقعه که یک طرح هنری با موضوع پرده‌خوانی واقعه غدیر خم است نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تاکید کرد: البته علاوه بر این طرح‌ها، برنامه‌های مفصل دیگری نیز تدارک دیده شده که همه بقاع متبرکه استان بنا به اقتضائات، ظرفیت‌ها و جمعیتی که دارند، اجرا خواهند کرد.

ایزدی اظهار کرد: با توجه به اینکه مشهد در هر یک از مناسبت‌های مذهبی که در تقویم وجود دارد، میزبان خیل عظیمی از زائرین است؛ بر همین اساس مجموعه بقاع متبرکه استان خدماتی را در عرصه‌های مختلف فرهنگی و رفاهی به زائران عرضه می‌کند.

او افزود: در همین راستا برخی از بقاع که ظرفیت اسکان و پذیرایی از زائران را داشته باشند، ارائه خدمت خواهد کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: همچنین با توجه به ظرفیت‌هایی که هر یک از بقاع دارند مانند موقوفات، نذورات، کمک‌های خیرین و... برنامه‌هایی در بقاع انجام خواهد شد که همه هزینه‌های مصرفی در این خصوص از همین منابع تامین می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: