April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرکزی، همدان و لرستان
کد خبر: ۳۹۸۴۷۳
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای باختر: با اجرای برنامه‌های کاهش مصرف و همکاری مشترکان در بخش‌های مختلف به خصوص بخش صنعت ۷۰۰ مگاوات از مصرف مدیریت شد.

کاهش ۷۰۰ مگاواتی برق در سه استان

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: در حوزه فعالیت ۷۷ هزار کیلومتر مربعی برق باختر در سه استان مرکزی، لرستان و همدان بیش از دو میلیون و ۲۹۷ هزار مشترک وجود دارد که میزان مصرف در اوج بار به سه هزارو ۷۰۰ مگاوات می‌رسد.
داوود آبادی افزود: امسال ۱۴۰ برنامه در وزارت نیرو برای مدیریت مصرف و جبران ناترازی تولید و مصرف تدوین شده که با اجرای این برنامه‌ها و همکاری مشترکان در بخش‌های مختلف به خصوص بخش صنعت ۷۰۰ مگاوات از مصرف مدیریت شده و مصرف برق سه استان از سه هزار و ۷۰۰ به سه هزار مگاوات کاهش یافته است.
او ادامه داد: بر اساس طرح کشوری تنها ۱۰ درصد از صنایع در ردیف اجرای طرح‌های مدیریت مصرف قرار گرفته‌اند که انتقال تعطیلی صنایع از جمعه‌ها به یک روز در هفته و خاموشی خطوط تولید در ۱۲ ساعت از این روز، در کنار اجرای تعمیرات اساسی صنایع در روز‌های اوج مصرف برق در فصل تابستان از جمله مهمترین همکاری‌های بخش صنعت با مجموعه وزارت نیرو بوده است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای باختر عنوان کرد: با فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه اصلاح الگوی مصرف و مصرف بهینه انرژی در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، اداری، کشاورزی و صنعت، ناترازی‌های تولید و مصرف انرژی در کشور تعدیل شده و در بخش خانگی و تجاری شاهد تامین انرژی پایدار در روز‌ها و ساعات اوج مصرف هستیم که با همکاری مشترکان این بخش‌ها شرایط تأمین کامل انرژی برق مورد نیاز صنایع هم فراهم خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: