May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۴۷۸
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
وزیر نفت گفت: با جابه جایی سکو ۱۲c به فاز ۱۱ پارس جنوبی علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه‌ها ما شاهد آن هستیم که بهره برداری از این فاز ۵ سال زودتر انجام شد.

جزئیات صرفه جویی هزینه‌ها با جابه جایی سکو ۱۲c پارس جنوبی

اوجی گفت: با شروع دولت سیزدهم شرکت‌های نفتی و همچنین شرکت‌های ایرانی نصب سکو معطل تحریم‌ها یا ورود کشور‌های خارجی نماندند و با جابه جایی سکوی ۱۲ c به موقعیت فاز ۱۱ ما شاهد کاهش چشم گیر هزینه‌ها در این بخش بوده ایم.

به گفته وزیر نفت، با پشتیبانی شرکت ملی نفت و شرکت پترو پارس و تاسیسات دریایی با جابه جایی این سکوی ۱۲ c در مرز میدان مشترک باعث شد که ۵ سال زودتر به بهره برداری برسد و سالانه ۵ میلیارد دلار عایدی میعانات گازی برای کشور است.

او گفت: با جابه جایی این سکو به میزان سه هزار و ۲۰۰ تنی ما شاهد کاهش چشمگیر هزینه‌ها در این بخش بوده ایم. ارزش سازه نصب‌شده در فاز ۱۱ پارس جنوبی را سه و نیم میلیارد دلار است و این سازه بر روی فاز ۱۲ C پارس جنوبی قرار داشت که در آنجا بهره وری کم بود. در نتیجه، سازه مذکور از این بخش جدا و شب گذشته در فاز ۱۱ نصب شد.

همچنین متجلی مدیرعامل شرکت پارس جنوبی هم گفت: پیچیدگی این سکو و جابه جایی آن به این دلیل بوده است که این سکو در حال فرآیند تولید بوده و این اقدام یک فعالیت منحصر به فرد در دنیا محسوب می‌شود که توسط مهندسان ایرانی صورت گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: