April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۵۳۴
۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
قتل نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس فرانسه باعث خشم معترضان در سراسر این کشور برای سومین شب متوالی شده است.
گسترش ناآرامی‌ها در فرانسه به شهر‌های بزرگ این کشور/ بیش از ۶۵۰ نفر بازداشت شدند+ تصاویر

اعتراضات گسترده در فرانسه به کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به دست نیرو‌های پلیس، در حالی وارد سومین شب خود شد که شهر‌های بزرگ دیگری جز پاریس نیز شاهد گسترش خشونت‌ها بودند. این در حالی است که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌کوشد با آرام ساختن جو مانع از خروج شرایط از کنترل شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اکنون مقامات امنیتی از آماده باش و استقرار ۴۰ هزار پلیس در سراسر فرانسه برای جلوگیری از ادامه آشوب‌های خبر می‌دهند. 

در منطقه نانتر در حاشیه غربی شهر پاریس که این نوجوان مراکشی – الجزایری در آن به دست پلیس کشته شده بود، معترضان اقدام به آتش زدن خودروها، مسدودسازی جاده ها، و پرتاب اشیا به سمت نیرو‌های پلیس کردند. همچنین معترضان خشمگین یک بانک را در این منطقه به آتش کشیدند. 

مقامات محلی می‌گویند: شرایط در مرکز پاریس وخیم‌تر بود به طوری که معترضان اقدام به تخریب مغازه‌ها کرده و با نیرو‌های پلیس درگیری شدند. طی شب گذشته در مجموع ۳۰ نفر در این منطقه از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شدند. 

پلیس ملی فرانسه اعلام کرد ما شاهد گسترش اعتراضات به شهر‌های بزرگ دیگر از جمله مارسی، لیل، لیون، پاو، و تولز بودیم که در آن معترضان اقدام به آتش زدن خودرو‌ها و تخریب ساختمان‌های خصوصی و دولتی کردند. وزارت کشور فرانسه از دستگیری ۶۶۷ نفر در جریان اعتراضات مربوط به کشته شدن یک جوان به دست پلیس این کشور خبر داد.

در مارسی، دومین شهر بزرگ فرانسه نیرو‌های امنیتی پس از درگیری با معترضان و ناتوانی در آرام ساختن اعتراضات مجبور به استفاده از گاز اشک آور علیه آن‌ها شدند. 

دادستان فرانسه برای آرام کردن معترضان اعلام کرد پلیسی که اقدام به شلیک به نوجوان آفریقایی تبار کرده بود اکنون در بازداشت به سر می‌برد و با اتهام قتل عمد مواجه است.

سوزاندن خودرو در اعتراضات فرانسه

آتش زدن ساختمان نهادها در فرانسه

یورش پلیس فرانسه به معترضان

ناآرامی‌ها در فرانسه

اعتراضات فرانسه

خشونت پلیس فرانسه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: