April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۵۵۴
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
0
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بر ممنوعیت اسکیت‌سواری در سطح بزرگراهی و تمامی خیابان‌های اصلی و فرعی تاکید کرد و گفت: در صورت بروز حادثه کاربران این وسائل تفریحی کاملاً مقصر شناخته خواهند شد.

اسکیت‌سواران در تصادفات ۱۰۰ درصد مقصر شناخته خواهند شد

سرهنگ رابعه جوان بخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به تردد اسکیت سواران در معابر شهری و به خصوص مناطق ممنوعه مانند خطوط ویژه توضیح داد: ابتدا باید تاکید کرد که برابر قوانین استفاده از اسکیت، اسکوتر و هرنوع وسائل جابه جایی با چنین ویژگی‌هایی در معابر عمومی ممنوع است و باید در مناطق ویژه خود مورد استفاده قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه تابستان فصل داغ شدن اسکیت سواری به خصوص در گروه سنی نوجوانان است، افزود: این روز‌ها حتی شاهد حضور اسکیت سواران در بزرگراه‌ها هستیم که علاوه بر ممنوعیت، رفتاری کاملاً خطرناک و خطرآفرینی برای دیگران است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ حتی تردد موتورسیکلت‌ها را برابر قانون در بزرگراه ممنوع دانست و گفت: متاسفانه علیرغم ممنوعیت و اینکه بار‌ها باعث حادثه شده است، اما همچنان شاهد تردد اسکیت و اسکوتر سواران در معابر شهری و بزرگراهی هستیم.

طبق قانون در صورت رخ دادن حادثه‌ای در بزرگراه، به دلیل ممنوعیت اسکیت سواران به طور ۱۰۰ درصد مقصر خواهند بود و تفاوتی در نوع کروکی و شکل تصادف ندارد.

از مقصر ۱۰۰ درصدی تا ضعف قوانین

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از بزرگترین چالش در زمینه برخورد با اسکیت سواران ضعف قانونی است. برای مثال در جایی از قانون اسکیت و اسکوتر سواران عابر پیاده شناخته می‌شوند، همین مسئله مورد سوء استفاده قرار گرفته و البته در "برخی" تصادفات سهم تقصیر را از این راکبان کم می‌کند.

سرهنگ جوان بخت ادامه داد:، اما این افراد باید بدانند که طبق همین قانون، به دلیل ممنوعیت ۱۰۰ درصدی تردد عابران پیاده و حتی موتور سیکلت سواران از شریان بزرگراهی و خطوط ویژه، این افراد به طور قطع مقصر شناخته می‌شوند.

با این حال او تردد در معابر شریانی درجه ۲ و ۳ را متفاوت توصیف کرد و گفت: در حوزه خیابان‌های عادی متاسفانه تعارض قانونی وجود دارد و همین مسئله باعث سوء برداشت و سوء استفاده می‌شود.

والدین و تکلیف ترافیکی

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ هشدار داد: خانواده‌ها بدانند اولین و آخرین افرادی که از تردد اسکیت و اسکوتر سواران ضرر خواهد کرد خود خانواده است. زیرا عمده راکبان این وسائل کودکان و نوجوانان است و جسم بسیار ضعیفی دارند که با کوچک‌ترین ضربه‌ای صدمات جبران ناپذیری خواهند دید.

سرهنگ جوانبخت اضافه کرد: به علاوه در لابه لای خودرو‌ها به خصوص خودرو‌های سنگین مانند اتوبوس‌ها دیده نمی‌شوند، و همین مسئله درصد حوادث را افزایش می‌دهد.

خانواده‌ها باید هوشیار باشند که فرزندان خود را برای استفاده از این وسائل تفریح و سرگرمی در مناطق مشخص شده مانند پارک‌ها و زمین‌های اختصاصی هدایت کنند و از حضور آنان در خیابان‌های اصلی جلوگیری کنندوی همچنین به تردد شبانه این راکبان اشاره کرد و افزود: متاسفانه این افراد در ساعاتی از روز به دلیل فقدان علائم هشدار دهنده کاملا از دید رانندگان وسائل نقلیه ناپدید هستند و در برخی مواقع حتی شاهد زیرگرفتن اسکیت و اسکوترسواران توسط خودرو‌ها هستیم.

وی گفت: حتی سال گذشته قهرمان دوچرخه سواری کشور در بزرگراه کردستان بر اثر صانحه رانندگی فوت کرد که نشان میدهد هرچقدر شما حرفه‌ای باشید، بزرگراه جای دوچرخه سواری نیست. به این ترتیب خانواده‌ها باید هوشیار باشند که فرزندان خود را برای استفاده از این وسائل تفریح و سرگرمی در مناطق مشخص شده مانند پارک‌ها و زمین‌های اختصاصی هدایت کنند و از حضور آنان در خیابان‌های اصلی جلوگیری کنند.

سرهنگ جوانبخت با تاکید براینکه اسکیت و اسکوتر وسائل تفریحی است و نه وسیله نقلیه گفت: برای این وسائل جا‌های مشخصی در سطح شهر تعیین شده است و این بهانه که دسترسی به اماکن مناسب ندارند از سوی پلیس و نهاد انتظامی پذیرفته نیست.

منبع:ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: