April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۵۸۱
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
Call of Duty اگر در مدت قرارداد منتشر شود، در کنسول‌های پلی استیشن منتشر می‌شود.

مایکروسافت و سونی کنسول بازی جدیدشان را تا ۲۰۲۸ عرضه می‌کنند

مایکروسافت و بخش بازی ایکس باکس آن در حال دفاع از خرید ۶۹ میلیارد دلاری Activision Blizzard در برابر کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) در دادگاه فدرال هستند. نبرد حقوقی بین مایکروسافت و FTC در دسامبر ۲۰۲۲ آغاز شد، زمانی که این آژانس برنامه‌های خود را برای جلوگیری از قرارداد این شرکت برای خرید توسعه‌دهنده بازی که صاحب عناوین محبوبی مانند Call of Duty، Diablo و Candy Crush است، اعلام کرد.

هفته گذشته، FTC از یک دادگاه فدرال در کالیفرنیا خواست که دستور منع موقت صادر کند تا فعلا معامله مایکروسافت-اکتیویژن بلیزارد را ممنوع کند.

FTC با وجود محاکمه جاری در تلاش است تا یک دستور مقدماتی را برای قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد اعمال کند. در صورت اعمال دستور، این شرکت نمی‌تواند سازنده Call of Duty را خریداری کند.

طبق گزارش IGN، اسناد آزمایشی به اشتراک گذاشته شده توسط این شرکت ادعا می‌کنند که نسل بعدی کنسول ایکس باکس مایکروسافت و سونی پلی استیشن ۶ در سال ۲۰۲۸ عرضه خواهند شد. این کنسول‌ها هشت سال پس از عرضه Xbox Series X و S و ۵ PlayStation وارد بازار خواهند شد.

چرا تاریخ انتشار کنسول نسل بعدی مهم است؟

در سندی که در نوامبر ۲۰۲۲ منتشر شد، سونی ادعا کرد که انتظار نداشته حداقل تا سال ۲۰۲۷ نسل بعدی پلی استیشن را راه اندازی کند. ترس شرکت بازی سازی ژاپنی این بود که تا سال ۲۰۲۷ دسترسی به فرنچایز Call of Duty را از دست بدهد. سونی خاطرنشان کرد: آخرین پرونده مایکروسافت در تناقض با ادعا‌های سونی است.

مایکروسافت در اسناد منتشر شده درباره تعهد ۱۰ ساله خود برای انتشار بازی‌های Call of Duty بر روی پلتفرم‌های پلی استیشن در صورت انجام این معامله صحبت کرده است. این بازه زمانی در هر صورت از دوره راه اندازی مورد انتظار برای نسل بعدی کنسول‌ها در سال (۲۰۲۸) فراتر خواهد رفت؛ بنابراین Call of Duty در صورتی که در مدت قرارداد منتشر شود، در کنسول‌های پلی استیشن منتشر خواهد شد.

این توافقنامه همچنین تضمین می‌کند که بازی‌های Call of Duty در پلی استیشن همتراز با Xbox ارائه شوند.

منبع: الیوم السابع

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: