April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۶۶۵
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
0

در انتخاب کابینت چه چیزهایی را باید رعایت کرد؟

اهمیت انتخاب یک کابینت آشپزخانه خوب و کاربردی برای خانه، بر هیچکس پوشیده نیست. در بیشتر پروژه‌های طراحی دکوراسیون داخلی و یا بازسازی منزل، یکی از مهمترین بخش‌هایی که افراد به آن توجه دارند آشپزخانه است. طراحی داخلی آشپزخانه هرچقدر مدرن‌تر و زیباتر باشد، بر وضعیت کلی خانه و چیدمان آن تاثیر بیشتری خواهد گذاشت. از طرف دیگر آشپزخانه یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های خانه است و چیدمان و طراحی نادرست آن یا انتخاب یک کابینت نامناسب می‌تواند نه تنها زیبایی آن را تحت تاثیر قرار داده، بلکه از کارایی آن نیز بکاهد. می‌توان گفت که انتخاب کابینت، در کنار انتخاب درست لوازم بزرگ برقی خانه یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های حین طراحی یا بازسازی به شمار می‌رود.

چرا انتخاب کابینت مهم است؟

کابینت آشپزخانه مهمترین عنصر فضای داخلی آشپزخانه است و طیف متنوعی که این عنصر اساسی می‌دهد، بی‌نهایت است و می‌توان انواع مدل‌ها و رنگ‌ها را برای زیباسازی خانه خود انتخاب کرد. همچنین رقابتی بودن صنعت کابینت سازی و اهمیت این عنصر در زیبایی خانه، باعث شده است که حق انتخاب مشتریان در این زمینه مانند انتخاب بسیاری از موارد دیگر، کاملا گسترده باشد و به همین دلیل تنوع بسیار زیادی را در این صنعت شاهد هستیم. متخصصان گریت کابینت کوشیده‌اند تا هر آنچه یک کارفرما برای انتخاب کابینت لازم دارد، در این نوشته گرد هم آورند.

 

می‌خواهید کابینت شما مدرن باشد، نئوکلاسیک باشد یا کلاسیک؟

اولین چیزی که برای انتخاب کابینت آشپزخانه هنگام سفارش پرسیده می‌شود در مورد طراحی کابینت است. طراحی کابینت با سه سبک کابینت مدرن، کابینت کلاسیک و کابینت نئوکلاسیک تفاوت چشم‌گیری در انتخاب طیف رنگ‌ها، دستگیره‌ها، نورپردازی و گاها جنس بدنه را شامل می‌شود. به طور معمول انتخاب رنگ در سبک کلاسیک محدودتر است و از طرفی دیگر معمولا استفاده از رنگ‌های سفید و رنگ‌های طرح چوب در این طراحی بیشتر به چشم می‌خورد.

در مقابل سبک کلاسیک، در طراحی مدرن استفاده از رنگ‌ها آزادانه‌تر است و می‌توان رنگ‌های مختلف را انتخاب کرد. این حق انتخاب در بحث جنس بدنه نیز صدق می‌کند و حق انتخاب‌ها در طراحی مدرن بیشتر از طرح کلاسیک است. شما برای این که بتوانید سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید باید اول به متراژ و مدل آشپزخانه دقت کرده و سپس دکوراسیون کل منزل را در نظر بگیرید، آیا منزل شما مینیمال و مدرن است یا کلاسیک و سلطنتی؟

کدام جنس بدنه را می‌پسندید؟

جنس کابینت از عوامل مهم در مورد در نظر گرفتن بودجه، همچنین کیفیت و عمر کابینت آشپزخانه است. انتخاب جنس کابینت بیشتر با توجه به بودجه مشتریان و همچنین انتظاری که از استحکام کابینت دارند مشخص می‌شود. شما از بین متریال‌های موجود، انتخاب‌های زیر را خواهید داشت:

  • کابینت فلزی: این دسته از کابینت‌ها کاربردشان رو به افول است ولی به علت هزینه پایین هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع برخی از موارد افراد در جهت کاهش هزینه ساخت کابینت از ترکیب کابینت فلزی و کابینت ام دی اف استفاده می‌کنند. زنگ زدن در هوای مرطوب، رنگ پریدگی در مدت کوتاه، سر و صدای زیاد هنگام باز و بسته کردن درب‌ها باعث شده است که استفاده از این جنس کابینت‌ها طرفداران خود را از دست بدهد. شرکت گریت کابینت به هیچ وجه این کابینت‌ها را توصیه نمی‌کند.
  • کابینت چوب: این مدل از کابینت‌ها که هزینه و زمان آماده سازی نسبتا بالایی دارند، بیشتر مناسب خانه‌های کلاسیک هستند. استفاده از کابینت‌های تمام چوب، زیبایی خاص و از نوع کلاسیک جذابی به خانه شما خواهند داد اما از معایب مهم کابینت چوب می‌توان به آثار زیست محیطی آن اشاره کرد.
  • کابینت ام دی اف: به صراحت تمام می‌توان گفت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طراحی کابینت آشپزخانه استفاده از کابینت ام دی اف است. طرفداران متعددی برای این جنس از کابینت‌ها وجود دارد که سبب شده طی چند سال اخیر، جزء پرکاربردترین انواع باشد. اگر شما می‌خواهید کابینتی به نسبت ارزان قیمت، زیبا، متنوع و با استحکام بالا استفاده کنید و همچنین با طبیعت کمترین تداخل را داشته باشید، بهتر است از این گزینه استفاده کنید. برای ساخت کابینت ام دی اف از ضایعات چوبی استفاده می‌کنند که دارای استحکام بهتری در شرایط آب هوایی مختلف از جمله رطوبت را دارد.
  • کابینت هایگلاس: این نوع از کابینت مدل خاص و بهتری از کابینت ام دی اف محسوب می‌شود که از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است. همچنین به دلیل استفاده از سطح براق و تنوع رنگی بالا در تهیه این نوع از کابینت، طرفداران زیادی را برای انتخاب به سمت خود جذب کرده است.

می‌خواهید رنگ کابینت چگونه باشد؟

بعد از سبک طراحی و جنس بدنه کابینت ، باید رنگ مناسب را انتخاب کنیم. رنگ یکی از مهم‌ترین عوامل در ظاهر کابینت و زیبایی آشپزخانه به شمار می‌رود. انتخاب رنگ در روحیه و جو فضا تاثیر بسیاری خواهد داشت پس بیشتر دقت کنید. برای انتخاب رنگ کابینت، اول از همه باید به اجزای آشپزخانه توجه کرد تا متناسب با سایر وسایل باشد. باید رنگ کابینت را متناسب با مواردی از جمله یخچال، میز ناهار خوری، گاز و فر و… انتخاب کرد. البته همانطور که گفته شد اهمیت کابینت در دکوراسیون داخلی آشپزخانه از هر عنصر دیگری بالاتر است، به همین دلیل بهتر است اثاثیه آشپزخانه را هماهنگ با کابینت انتخاب کنید و نه برعکس. معمولا متناسب با فضا از لحاظ گرمی یا سردی و نور طبیعی، رنگ‌های مختلفی ممکن است استفاده شود. برای دریافت مشاوره رایگان درمورد انتخاب رنگ کابینت می‌توانید همه روزه و در هر ساعتی با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید!

کدام صفحه کابینت را انتخاب می‌کنید؟

یکی دیگر از قسمت‌های مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه، صفحه آن است که روی کابینت، جزیره و گاهی روی میز ناهار خوری نزدیک آشپزخانه قرار خواهد گرفت. انتخاب صفحه کابینت علاوه بر بحث زیبایی محیط، به بحث کاربردی کابینت نیز مرتبط است. صفحه کابینت آشپزخانه باید علاوه بر جلوه‌ای که به آشپزخانه و خود کابینت می‌دهد از استحکام خوبی برخوردار باشد؛ زیرا روی این  صفحات برخی اجزای آشپزخانه قرار می‌گیرد و یا در داخل آن نصب می‌شود. در ادامه نگاهی مختصر به انواع صفحه‌های کابینت خواهیم داشت:

  • صفحه کابینت گرانیت: یکی از معمول‌ترین انتخاب‌ها در بحث صفحه کابینت، جنس گرانیتی است. در واقع گرانیت، سنگی طبیعی است که به علت وجود رگه‌های طبیعی روی آن، تنوع زیادی در مدل‌هایی از آن را در بازار را شاهد هستیم. مقاومت این صفحات به درزگیری درست گرانیت وابسته است.
  • صفحه کابینت سنگ کوارتز: صفحه کوارتز یا سنگ مهندسی نوعی صفحه با سختی و نفوذ پذیری بالاست که به طور معمول به صورت سفارشی طراحی می‌شود. این سنگ از کوارتز طبیعی، رزین و… تشکیل شده است. از مهمترین نکات در انتخاب صفحات سنگ کوارتز، متناسب بودن با محیط زیست به شمار می‌رود.
  • صفحه کابینت سرامیک: استفاده از سرامیک و یا کاشی در طراحی صفحه کابینت جزء موارد کم هزینه و نادر است که در ازای قیمت پایین مشکل نگهداری سخت‌تری را در این صفحات شاهد هستیم.
  • یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی که بیشتر از بحث دکوراسیون به آشپزی در آشپزخانه مقاوم علاقه دارند، صفحه کابینت استیل است. این صفحات به علت ویژگی‌هایی نظیر ضد زنگ بودن، تمیز شدن سریع، مقاوم بودن و… یکی از بهترین و بیشترین انتخاب‌‌ها برای آشپزان به شمار می‌روند. البته نکته مهم اینکه این صفحات از نظر زیبایی چیزی از دیگر صفحات موجود کم ندارند.
  • صفحه کابینت کورین: سنگ کورین یکی از پرطرفدارترین صفحات کابینت است که با نام‌های دیگری نظیر سنگ مهندسی و سنگ پلی گرانیت نیز شناخته می‌شود. این سنگ مصنوعی دارای استحکام خوب و نگهداری بسیار آسانی است.
  • صفحه کابینت سنگ صابون: این دسته از صفحات نیز جزء صفحات مصنوعی هستند که عمر طولانی دارند ولی از طرف دیگر، هزینه آنها بسیار بالا است. این سنگ‌ها در مقابل انواع آلودگی، باکتری و لکه‌ها مقاوم‌تر از سایر صفحات کابینت‌ها هستند و به مشتریان کابینت مدرن و یا کابینت نئوکلاسیک پیشنهاد می‌شوند.
  • صفحه کابینت مرمر: اگر در مرحله اول به طراحی کلاسیک بیشتر از مدرن علاقه نشان دادید یکی از انتخاب‌های بسیار مناسب برای طرح صفحه کابینت کلاسیک، سنگ مرمر است. این سنگ طبیعی با تم رنگ سفید کابینت‌ها بیشتر هماهنگ می‌شود ولی نسبت به صفحات گرانیتی بیشتر مستعد خط و خش خواهد بود. به همین دلیل باید در نگهداری آنها بیشتر دقت کرد. با توجه به گزینه‎های بسیار زیادی که در بازار وجود دارند، شما عزیزان برای دریافت مشاوره رایگان درمورد انتخاب صفحه کابینت مورد نظرتان، می‌توانید همه روزه و در هر ساعتی با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید!

ابعاد آشپزخانه برای انتخاب کابینت

از دیگر نکات مهمی که در انتخاب کابینت آشپزخانه نقش به سزایی دارد، ابعاد آشپزخانه است. زیرا توجه به ابعاد تا حد به سزایی می‌تواند مدل دلخواه و حتی رنگ را تحت تاثیر قرار دهد.  آشپزخانه‌های کوچک وقتی به خوبی برایشان کابینت‌بندی طراحی و اعمال شود، کاربری آنها افزایش خواهد یافت و کمتر کوچک به نظر می‌رسند. معمولا برای آشپزخانه‌های کوچک بهره‌ی حداکثر از فضا باید در نظر گرفته شود تا به این دو هدف مهم بتوان دست پیدا کرد.

اگر آشپزخانه بزرگ بود چه کابینتی انتخاب کنیم؟

برای ابعاد کوچک معمولا کابینت‌هایی از جنس هایگلاس مناسب‌تر هستند. زیرا نور را بازتاب می‌دهند و سبب دلباز دیده شدن فضای آشپزخانه می‌شوند. علاوه بر این موضوع رنگی که انتخاب می‌شود بهتر است روشن باشد و همینطور تک رنگ باشد یا نهایتا دو رنگ با اختلاف رنگی کم انتخاب شود.

در انتخاب کابینت چه چیزهایی را باید رعایت کرد؟

رنگ‌های تیره و طرح‌های شلوغ با خطای دیدی که ایجاد می‌کنند سبب کوچک دیده شدن فضا و دلگیری فضای کوچک می‌شوند. حتی بهتر است دسته‌های کابینت‌ها برای ابعاد کوچک حذف شوند و از نوع مگنتی برای باز و بسته شدن درب‌ها انتخاب شود تا فضای کمتری اشغال شود.

علاوه بر این موارد ابعاد کابینت‌های کوچک عمق کمتری دارد اما سایز استاندارد باید برای آنها در نظر گرفته شود تا بتوان از آنها استفاده کرد. نکته مهم دیگری که برای ابعاد کوچک می‌توان بیان کرد این است که کابینت‌های مدرن مناسب‌تر از کابینت‌های کلاسیک برای این فضاها هستند. زیرا کابینت‌های مدرن فضای کمتری را اشغال می‌کنند اما کابینت‌های کلاسیک به دلیل داشتن طرح، ممکن است فضای بیشتری را بگیرند.

اگر آشپزخانه بزرگ بود چه کابینتی انتخاب کنیم؟

برخی از افراد بر این باورند که طراحی کابینت برای ابعاد بزرگ چندان سخت نیست. شایان ذکر است اگر استانداردها و نکات مهم برای طراحی آشپزخانه بزرگ در نظر گرفته نشود، ممکن است از کاربری آن بکاهد و تناسب و زیبایی آن را نیز از بین ببرد. اما خوشبختانه تنوع بالایی از طرح‌ها و رنگ‌ها را برای ابعاد بزرگ‌تر می‌توان انتخاب کرد. طرح‌های کلاسیک با توجه به اینکه ابعاد زیادی نیاز دارند برای این فضاها بسیار مناسب هستند اما برخی از افراد طرفدار طرح‌های مدرن هستند و همواره از طرح‌های ساده‌تر استقبال می‌کنند.

در انتخاب کابینت چه چیزهایی را باید رعایت کرد؟

در آشپزخانه‌هایی که فضا به اندازه کافی وجود دارد می‌توان گزینه‌هایی مانند میز ناهارخوری، پیشخوان مناسب و المان‌های مختلف دیگر را نیز جای داد. اما باید به این نکته توجه داشت که فضا بیش از اندازه شلوغ به چشم نخورد. این موضوع می‌تواند به طور کلی دکوراسیون را تحت تاثیر قرار دهد.

معمولا برای آشپزخانه با ابعاد بزرگ از انتخاب دو رنگ متضاد و طرح‌دار در کنار هم بیشتر استقبال می‌شود و کمتر کابینت‌های ساده و یکدست انتخاب می‌شوند. برای نصب درب‌های آن با اینکه ممکن است خیلی از افراد به نصب دستگیره علاقه‌ای نداشته باشند اما به دلیل وجود فضای کافی به ویژه در طرح‌های کلاسیک و رومی اغلب اعمال می‌شوند. این موضوع می‌تواند کاملا سلیقه‌ای باشد.

از کجا کابینت بخریم؟

انتخاب کابینت بدون شک چیزی بسیار فراتر از مقاله‌ها و نوشته‌های بستر اینترنت است. شما باید جنس کابینت را لمس کنید، باید بتوانید وقتی طراح و مجری شما آن را در آشپزخانه طراحی می‌کند به خوبی آن را تجسم نمایید و با کابینتی که انتخاب می‌کنید ارتباط برقرار کرده باشید. بخش بسیار مهم‌تری در حین انتخاب کابینت بدون شک انتخاب یک شرکت مناسب برای سفارش و خرید کابینت است. گریت کابینت نگرانی شما در این مورد را درک می‌کند و می‌داند که همه مردم نمی‌توانند اطلاعات و تجربه یک کابینت ساز را داشته باشند و به شما اطمینان می‌دهد که با مقایسه‌ی قیمت‌های این شرکت، بازدید از کارگاه، و دستگاه‌ها، مقایسه قیمت هر متراژ از کابینت و همچنین دریافت مشاوره رایگان تلفنی و یا واتساپی از مهندس میرزایی با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲، از انتخاب خود مطمئن باشید! مشاوره ی سایت گریت کابینت کاملا رایگان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: