April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

در یک اقتصاد بیمار و شرایطی که تورم تمامی بخش‌های خدماتی و سرمایه‌گذاری را با چالش روبه‌رو می‌کند،‌ شاید جستجوی راهی برای کسب درآمد ارزی، یکی از راه‌های دوام آوردن باشد. موضوعی که این روزها دغدغه بسیاری از فریلنسرها شده و به دنبال یافتن راهی برای ورود به بازارهای بین‌المللی و کسب درآمد دلاری هستند. پیدا کردن یک مسیر درست که بدون اتلاف انرژی شما را درست به مقصد برساند، کار چندان راحتی نیست. شاید زمان هم برای آزمون و خطا کردن خیلی زیاد نباشد. پس منطقی‌ترین راه،‌ پیدا کردن مکان درست و راه اصلی است. ما در مدرسه درآمد دلاری تکانش، مسیرهای خوب را به شما معرفی خواهیم کرد.

درآمد دلاری یا ریالی؟ تفاوت چقدر است؟

با توجه به تفاوت نرخ دلار و ریال،‌ طبیعی است که تفاوت درآمد ریالی و دلاری بسیار زیاد باشد. برای فریلنسرها در حوزه‌های مختلف تخصصی  در ایران،‌ معمولا درآمدها به‌صورت میانگین ساعتی ۲ دلار است. این در حالی است که همین متخصص می‌تواند با کار در سایت‌های فریلنسینگ خارجی این درآمد را به چند برابر برساند. برای مثال یک متخصص در سایت‌های آپورک و فایور می‌تواند میانگین ساعتی ۲۰ دلار درآمد داشته باشد. حتی اگر فرد تخصص خاصی هم نداشته باشد،‌ می‌تواند با انجام بعضی کارهای خدماتی در این سایت‌ها به درآمد برسد. در ادامه در این مورد بیشتر خواهیم گفت.

پلتفرم Upwork‌ مسیری مناسب برای رسیدن به درآمد دلاری

آپورک یکی از معروف‌ترین سایت‌های فریلنسینگ دنیاست که فریلنسرها از تمامی نقاط جهان در آن مشغول به‌کار هستند. این سایت حالا نزدیک به دو دهه است که در آمریکا ساخته شده است. سازندگان این سایت هدف از ساخت آن را، به‌وجود آوردن مسیرهای شغلی مناسب برای افراد در سراسر جهان به منظور بالابردن سطح زندگی آن‌‌ها بیان کرده‌اند. Upwork سایتی است که کارفرماها سفارش‌های خود را روی آن قرار می‌دهند و سپس فریلنسر پیشنهاد خود را روی سایت قرار می‌دهد. کارفرما تمامی شرایط لازم برای پروژه خود را مطرح کرده و سپس هزینه آن را هم تعیین می‌کند. در این سایت تقریبا تمام متخصصان می‌توانند پروژه‌های مناسب مهارت خود را پیدا کنند. آپورک به‌خصوص برای کسانی که در حوزه‌های مهندسی عمران، مکانیک،‌برق، معماری و در زمینه‌های تدوین، موشن و انیمیشن، ترجمه،‌ سئو،‌ بازاریابی و زیرمجموعه‌های این رشته‌ها فعالیت دارند، پوزیشن‌های شغلی خوبی را معرفی می‌کند.

برای کار در سایت آپورک باید یک حساب کاربری داشته باشید و از طریق آن به سیستم فریلنسری سایت متصل شوید. در این پروفایل، فریلنسر تمامی اطلاعات مربوط به خود، تخصص‌ها و مهارت‌هایش را قید می‌کند. در واقع کارفرما با دیدن این پروفایل به فریلنسر پیشنهاد کار می‌دهد. پس پروفایل باید به اندازه کافی حرفه‌ای و کامل باشد. برای ساخت حساب کاربری باید مدارک شناسایی و اطلاعات پاسپورت را در سایت وارد کرد. اما مشکلی که فریلنسرهای ایرانی از داخل کشور با آن روبه‌رو می‌شوند، ثبت‌نام اولیه است. به دلیل تحریم‌ها،‌ آپورک از ثبت‌نام اکانت‌هایی با هویت ایرانی و با آی‌پی از داخل ایران، ممانعت می‌کند. از طرفی به دلیل همان مشکلات تحریم‌ها و عدم انتقال پول به ایران، واریز درآمد هم با مشکل روبه‌رو می‌شود. به‌همین دلیل فریلنسر نیاز دارد که از طریق واسطه این کار را انجام دهد.

چطور از پلتفرم‌های Upwork و Fiverr به درآمد دلاری برسیم؟

 نحوه همکاری و دریافت پروژه دلاری از پلتفرم Upwork

گفتیم که برای ساخت اکانت،‌کاربران ایرانی با چالش‌های مختلفی روبه‌رو هستند که راه آن‌ها را در مسیر رسیدن به هدف سخت می‌کند. آکادمی تکانش با ساخت اکانت معتبر بخش بزرگی از مسیر فریلنسر را هموار می‌کند. تکانش در قدم اول با ساخت یک اکانت با هویت کانادایی مشکل شناسایی و هویت کاربر را حل می‌کند. سپس یک شماره تلفن با آی‌پی ثابت در اختیار فریلنسر قرار می‌گیرد تا مشکلی بابت تماس هم نداشته باشد. در این صورت فرد به آسانی می‌تواند وارد سایت شده و پروژه‌های مورد نظر خود را دریافت کند. در مرحله آخر نیز،‌ تکانش تمامی مراحل دریافت و انتقال درآمد دلاری به ایران را انجام خواهد داد.

تمامی این فرآیندها به‌صورت آموزشی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا با تمام مراحل کار در سایت‌های خارجی آشنا شود. در واقع تکانش دوره‌های آموزشی نمی‌فروشد. بلکه راه و رسم کار را به فریلنسر یاد خواهد داد. به این منظور کافی است در دوره‌های تخصصی آپورک که در قالب کارگاه‌های مختلف برگزار می‌شوند،‌ شرکت کنید تا قدم اول را در مسیر رسیدن به بازار بین‌المللی محکم و حرفه‌ای بردارید. در این دوره‌ها تمامی مراحل ساخت اکانت و چگونگی فعالیت بدون دردسر در سایت‌ آپورک آموزش داده خواهد شد. فریلنسر برای اینکه بتواند پروژه‌های موفقی را دریافت کند نیاز دارد که راه و رسم ارتباط موثر با کارفرما را بداند. این یکی دیگر از مهارت‌هایی است که در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود. در حقیقت با شرکت در این دوره‌ها فریلنسر درآمد دلاری از طریق upwork را به‌خوبی یاد می‌گیرد.

چطور از پلتفرم‌های Upwork و Fiverr به درآمد دلاری برسیم؟

پلتفرم Fiverr‌ پلی جهانی میان کارفرما و فریلنسر

فایور یکی دیگر از سایت‌های مشهور در زمینه فریلنسینگ است که در ایران طرفداران زیادی دارد. سازندگان فایور معتقدند که با ایجاد مسیری خوب در راه افراد، آن‌ها را به رویاهایشان در زمینه کار و تجارت نزدیک می‌کنند. این سایت مانند پلی کارفرما و فریلنسر را به‌هم متصل کرده است. تمامی متخصصان در همه زمینه‌ها می‌توانند در Fiverr مشغول به‌کار شوند. این سایت برای مهندسان،‌ طراحان، گرافیست‌ها،‌ انیماتورها و بسیاری دیگر از حوزه‌های تخصصی، شرایط کاری خوبی فراهم کرده است. افراد با تخصص‌های مختلف از سراسر دنیا در این سایت گرد هم آمده‌اند و گردانندگان فایور به آن‌ها این تضمین را می‌دهند که  مسیر شغلی آن‌ها را به سمت موفقیت هموار کنند.

یکی از مزایای فایور نسبت به آپورک این است که می‌توان با دانش نسبت کم زبان انگلیسی هم در آن مشغول به‌کار شد. چرا که تمامی ارتباط‌‌ها با کارفرما از طریق چت انجام می‌شود و می‌توان از راه‌های مختلف برای گفتگو با کارفرما کمک گرفت. برای فعالیت در سایت فایور نیز باید یک پروفایل حرفه‌ای ساخت. فریلنسر در این سایت تمامی مشخصات خود و  مهارت‌هایش را قرار می‌دهد. کارفرما با دیدن نمونه کارها و نوع تخصص،‌ می‌تواند به او پیشنهاد کار بدهد. برای ساخت حسبا کاربری یا پروفایل،‌ سایت،‌ اطلاعات شناسایی و هویت فرد را بررسی می‌کند. اینجا هم  باز اکانت‌های داخل ایران دچار مشکل تایید اعتبار خواهند شد.

چطور از پلتفرم‌های Upwork و Fiverr به درآمد دلاری برسیم؟

شروع همکاری و دریافت پروژه دلاری از پلتفرم Fiverr

گفتیم که برای کار در پلتفرم Fiverr  همانند آپورک،‌ نیاز به یک حساب کاربری معتبر است. ساخت اکانت با توجه به شرایط تحریم از داخل ایران امکان‌پذیر نیست. در این‌جا هم مدرسه دلاری تکانش، امکانات خوبی برای فریلنسرها در زمینه کار در فایور فراهم کرده است. ساخت اکانت قابل تایید از جمله مواردی است که مدرسه دلای تکانش آن‌را برای فریلنسرها انجام می دهد.

تیم تکانش ابتدا با برگزاری دوره تخصصی فایور،‌ تمامی مسیر و شرایط کار در این سایت را برای فریلنسر توضیح می‌دهد. سپس یک اکانت معتبر با هویت کانادایی در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا با کمک آن به‌راحتی بتواند وارد سایت شود. در بخش بعد، انتقال درآمد دلاری و تبدیل آن نیز با تیم تکانش خواهد بود. در این دوره‌ها،‌ علاوه بر ساخت اکانت،‌ در مورد نحوه تعامل با کارفرما و روش‌های صحیح گرفتن پروژه نیز آموزش داده می‌شود. در واقع صفر تا صد مسیر رسیدن به درآمد دلاری از fiverr ، به فریلنسر آموزش داده می‌شود.

مزایای شرکت در دوره‌های آکادمی تکانش چیست؟

با شرکت در این دوره‌ها،‌ فریلنسر مسیر رسیدن به بازار بین‌الملل را یاد می‌گیرد. با ورود به این بازارها، فریلنسرهای ایرانی هم به اجتماع بزرگ فریلنسرهای دنیا خواهند پیوست. حساب کاربری که توسط تکانش برای فریلنسرها ساخته  می‌شود به آن‌ها یک هویت کانادایی می‌دهد که در هر دو سایت فایور و آپورک بسیار اعتبار دارد. این هویت تنها برای کار در این سایت‌ها اعتبار دارد و مشکلی برای خروج افراد از ایران ایجاد نمی‌کند. از دیگر مزایای شرکت در این دوره‌ها،‌ آشنایی با افراد موفق در حوزه فریلنسینگ بین‌الملل و استفاده از تجربیات آن‌هاست. در کنار این افراد، منتورها و مشاوران تکانش نیز برای ارائه پیشنهادها و توصیه‌های خود همواره در کنار فریلنسر خواهند بود. یکی دیگر از مزایای شرکت در این دوره‌ها،‌ حضور معلم زبان به صورت خصوصی برای افراد است که با هزینه‌ای بسیار کم می‌توان از این امکان نیز بهره‌مند شد.

بدون تخصص هم می‌توان در آپورک و فایور مشغول به‌کار شد؟

واقعیت این است که آپورک و فایور هر دو مکانی مناسب برای متتخصصان حوزه‌های مختلف هستند. اما شرایطی هم وجود دارد که افرادی که فاقد تخصص هستند نیز بتوانند در این سایت‌ها کار کنند. در این سایت‌ها،‌ پروژه‌هایی برای تایپ، ساخت فایل‌های اکسل و پاورپوینت، تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات یا مواردی شبییه به این‌ها وجود دارد که بدون نیاز به تخصص ویژه،‌ می‌توان آن‌ها را پذیرفت.

از طرفی فریلنسر می‌تواند با قبول پروژه‌های تخصصی، از طریق برون‌سپاری به درآمد برسد. در واقع فرد می‌تواند با پرداخت مبلغی به افراد متخصص این پروژه‌ها را انجام داده و سپس به‌نام خود در سایت قرار دهد. با توجه به اینکه درآمد این کار دلاری است به‌راحتی می‌توان دستمزد فرد را پرداخت کرده و مبلغ خوبی هم برای خود فریلنسر باقی بماند. در واقع از طریق این سایت‌ها با برون‌سپاری هم می‌توان به درآمد خوبی رسید.

آپورک یک موقعیت بسیار خوب هم برای افراد آماتور یا کسانی که سابقه کاری چندان زیادی ندارند، در نظر گرفته است. کارفرماها در این سایت،‌ در آگهی سفارش خود قید می‌کنند که به چه میزان مهارت برای پروژه خود نیاز دارند. این مهارت شامل مبتدی،‌ سطح متوسط و حرفه‌ای است. یعنی فریلنسر حتی بدون هیچ تجربه شغلی هم می‌تواند از سایت Upwork پروژه قبول کند. اگر در زمینه تخصصی خود تازه‌کار هستید،‌ کافی است که در سایت،‌ به‌دنبال موقعیت‌های کاری باشید که در آن‌ها میزان مهارت مبتدی قید شده است.

طرح شراکتی تکانش

آکادمی تکانش در راستای تسهیل کار فریلنسرها،‌ یک طرح شراکتی (طرح شتابدهی) را نیز ترتیب داده است. در این طرح،‌ تمامی هزینه‌های آموزش و بخشی از هزینه ساخت اکانت و زیرساخت‌های لازم برای کار در سایت‌های فایور و آپورک، توسط تکانش تامین می‌شود. در ازای این کار، یک قرارداد با فریلنسر منعقد می‌شود که به موجب آن، تکانش در ۳۰ درصد از سود فریلنسر شریک خواهد بود. اگر شما بخواهید توسط یکی از دوستان یا اقوام خود در خارج از ایران، درآمد خود را به کشور منتقل کنید باید مبلغی بیشتر از این را به‌عنوان مالیات و هزینه صرافی پرداخت کنید. در واقع با شرکت در این طرح هم هزینه آموزش را پرداخت نکرده‌اید و هم خیلی سریع‌تر به درآمد رسیده‌اید. فریلنسر هر زمان که بخواهد با توجه به قوانین موجود در قرارداد، می‌تواند از طرح شراکتی خارج شود.

روند ورود به دوره‌های آپورک و فایور در آکادمی تکانش

برای ورود به دوره‌های تخصصی ابتدا باید پرسشنامه‌ای که در سایت قرار داده شده پاسخ داده شود. سپس از آکادمی با فریلنسر تماس گرفته شده و در صورتی که امتیازهای لازم برای ورود به دوره کسب شده باشد،‌ در زمان مشخص ثبت‌نام شده و فرآیند دوره را طی خواهند کرد. برای کسانی که به امتیاز لازم نرسیده‌اند نیز مشاوره‌های لازم داده می‌شود تا بتوانند در مدت زمانی مشخص به امتیازهای مشخص شده برسند.

تمامی مراحل آموزش به‌صورت مرحله به مرحله ضبط شده و در اختیار فریلنسر قرار می‌گیرد. در این مدت،‌ مدرس دوره مرتب با فریلنسر در تماس است تا از نحوه صحیح آموزش اطمینان حاصل کند. هر هفته از طریق  جلسات آنلاین، فریلنسر می‌تواند تمامی سوالات و مشکلات خود را با مدرس دوره مطرح کرده و آن‌ها را حل کند. در عین حال،‌ هر سال تعداد زیادی مسابقه برای فریلنسرهای تازه‌کار در نظر گرفته می‌شود تا با انگیزه و انرژی خوب بتوانند فعالیت خود را پیش ببرند.

سخن پایانی

رسیدن به درآمد دلاری و فعالیت در بازارهای بین‌المللی شاید رویای فریلنسرهای ایرانی باشد. مسیری که در ابتدا بسیار سخت و ناشدنی به‌نظر می‌رسد. اما اگر در مسیر صحیح گام برداشته شود و از مشاوره افراد متخصص در این زمینه استفاده شود، کاری غیرممکن نیست. در سایت تکانش، وبینارهای رایگان برای آشنایی با فعالیت در آپورک و فایور وجود دارد که می‌توان با کمک آن‌ها بیشتر هم با این پلتفرم‌ها آشنا شد و هم اطلاعاتی در زمینه دوره‌ها کسب کرد. آکادمی تکانش به عنوان یک مدرسه کسب درآمد دلاری، با برگزاری دوره‌های تخصصی فایور و آپورک، به فریلنسرها کمک می‌کند تا با عرضه خدمات خود در بازارهای جهانی به درآمد دلاری برسند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: