April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پس از افزایش قابل‌توجهٔ قیمت و ارزش اتریوم در سال 2021، این ارز جایگاه خود را در میان سایر ارزهای دیجیتال تثبیت کرد و برای اولین بار، سرمایه‌گذاران جدید شروع به خرید ETH به جای بیت‌کوین کردند. تا سال 2023، اتریوم با ارزش بازار بیش از 200 میلیارد دلار به دومین ارز دیجیتال بزرگ در سراسر جهان تبدیل شد و آن را به یکی از پرطرفدارترین و ارزشمندترین ارزهای دیجیتال تبدیل کرد. در حال حاضر هم این ارز در حجم بالایی خریدوفروش می‌شود و افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری روی آن از خود تمایل نشان می‌‌دهند.

در صورتی که شما هم در فکر خرید و سرمایه گذاری روی اتریوم هستید، قبل از هرچیزی لازم است روش تحلیل روند قیمت این ارز در بازار کریپتوکارنسی را بدانید. اطلاع از روش تحلیل روند قیمت اتریوم می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا هنگام خرید و فروش این ارز، تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند. با توجه به اهمیت این موضوع، ما تصمیم داریم در ادامه شما را با روش‌های تحلیل روند قیمت و ارزش اتریوم در بازار آشنا کنیم. همراه ما باشید!

تاریخچهٔ قیمت اتریوم

اجازه دهید قبل از هرچیزی، نگاهی کلی به تاریخچهٔ تغییر قیمت اتریوم و رویدادهای مهم در تاریخ این رمزارز داشته باشیم:

  • اواسط سال 2014: بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین، با جمع‌آوری سرمایهٔ جمعی در زمان عرضهٔ اولیهٔ این کوین، توانست 18 میلیون دلار جمع‌آوری کند. به این ترتیب اتریوم با ارزش 31 سنت در هر اتر (دلار) وارد بازار ارزهای دیجیتال شد.
  • مه 2016: اتر با ارزشی بیش از 1000 میلیون دلار آمریکا خود را وارد بازارها کرد.

  • 17 ژوئن 2016: یک هکر 3.6 میلیون اتر را دزدید که در آن زمان در مجموع حدود 70 میلیون دلار آمریکا بود.

  • 20 ژوئن 2017: اتریوم به ارزش 376,36 دلار رسید که بیش از 121.400 درصد ارزش اولیهٔ آن بود.

  • 13 ژانویهٔ 2018: اتریوم به بالاترین حد تاریخی خود یعنی 1.432,88 دلار در هر اتر رسید.

  • 2019: سال 2019 سال بسیار باثباتی برای اتریوم بود. در 26 ژوئن، اتریوم به قیمت 335 دلار رسید که بالاترین قیمت اتریوم از آگوست 2018 به‌شمار می‌رفت.

  • 2020: خرید و فروش اتریوم با قیمت 127 دلار در سال 2020 آغاز شد؛ اما در پایان سال 2020، به 741.12 دلار رسید!

  • 2021: از اولین روزهای سال، قیمت اتریوم به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافت. در 10 مه 2021، قیمت اتریوم به 4200,86 رسید که یک رکورد تاریخی به‌شمار می‌رفت.

  • 2022: در این سال اتریوم شاهد افزایش پذیرش توسط کسب‌وکارها بود که امکان استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز را فراهم می‌کرد. این برنامه‌ها می‌توانستند در مقیاس مورد استفاده قرار گیرند. بسیاری از صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال اتریوم را پذیرفتند و امکان خرید اتریوم را برای کاربران خود فراهم کردند.

  • 2023: در این سال اکوسیستم DeFi (مالی غیرمتمرکز) اتریوم همچنان به رشد خود ادامه داده و به کاربران اجازه می‌دهد از طریق برنامه‌های غیرمتمرکز به خدمات مالی مختلف دسترسی داشته باشند.

روش‌های تحلیل روند قیمت اتریوم

همان طور که در مقاله "تحلیل روند قیمت اتریوم در بازارهای رمزارز" گفته شده است، تحلیل اتریوم برای هرکسی که به دنبال ورود به بازار بی‌ثبات ارزهای دیجیتال است ضروری به‌نظر می‌رسد. این تجزیه و تحلیل نه تنها بینش ارزشمندی برای تصمیم گیری بهتر به شما ارائه می‌دهد، بلکه شانس شما برای داشتن یک تجارت سودآور را نیز افزایش خواهد داد. درواقع مهارت تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم یک مهارت ارزشمند برای معامله‌گران باتجربه و تازه‌واردان به بازار ارزهای دیجیتال است.

برای تجزیه و تحلیل اتریوم، از سه روش اصلی استفاده می‌شود که عبارتند از:

۱. تحلیل بنیادی (Fundamental Analysis)

تحلیل بنیادی رویکردی است که ویژگی‌های اصلی اتریوم را برای تعیین ارزش ذاتی آن بررسی می‌کند. تحلیلگران بنیادی فناوری بلاک‌چین را بررسی کرده و کارایی، امنیت و مقیاس‌پذیری آن را ارزیابی می‌کنند. آن‌ها پتانسیل این پلتفرم را برای توسعهٔ آینده در نظر می‌گیرند. علاوه‌بر این، آن‌ها پروژه‌ها و مشارکت‌های در حال انجام را در اکوسیستم اتریوم پیگیری می‌کنند، زیرا این موارد می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی بر تقاضای اتر و درنتیجه بر قیمت آن تأثیر بگذارند. همچنین در تحلیل بنیادی، کاربردهای دنیای واقعی اتریوم که صنایع مختلف از امور مالی گرفته تا مدیریت زنجیره تأمین را دربر می‌گیرد، در نظر گرفته می‌شود، زیرا این عوامل نشان‌دهندهٔ سطح مطلوبیت و پذیرش اتریوم است که می‌تواند بر ارزش بلندمدت آن تأثیر بگذارد.

۲. تحلیل فنی (Technical Analysis)

تجزیه و تحلیل فنی بر روی داده‌های قیمت و حجم تمرکز می‌کند تا الگوها و روندهایی را شناسایی کند که می‌توانند تغییرات بالقوه قیمت را نشان دهند. اساس تحلیل تکنیکال، نمودار قیمت است که تاریخچهٔ قیمت اتریوم را به تصویر می‌کشد. این ابزارها از نمودارهای خطی ساده گرفته تا نمودارهای شمعدانی با جزییات بیشتر، یک تصویر فوری از روند قیمت اتریوم در طول زمان را ارائه می‌دهند. تحلیلگران فنی در کنار نمودارهای خطی ساده، از شاخص‌های مختلف دیگری هم استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال، می‌توان به شاخص قدرت نسبی (RSI)، باندهای بولینگر، واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD)، ابر ایچیموکو، و نظریهٔ موج الیوت اشاره کرد. این ابزارها درک دقیق‌تری از روند قیمت و ارزش اتریوم ارائه می‌دهند و به معامله‌گران کمک می‌کنند تا روندهای بالقوهٔ صعودی یا نزولی را پیش‌بینی کنند.

۳. تحلیل احساسات (Sentiment Analysis)

روش تجزیه و تحلیل احساسات یک ابزار مفید برای تحلیل روند قیمت ارزهای دیجیتال ازجمله اتریوم است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. این روش همان‌طور که از نام آن پیداست، احساسات و نظرات جمعی فعالان بازار را مورد قیمت و ارزش اتریوم مورد بررسی قرار می‌دهد، زیرا این احساسات می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی بر روند قیمت تأثیر بگذارند. احساسات و نظرات افراد را می‌توان از منابع مختلفی همچون رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های خبری و دیگر انجمن‌های عمومی به‌دست آورد. به‌عنوان مثال، افزایش ناگهانی پست‌های مثبت درمورد اتریوم در توییتر می‌تواند حاکی از افزایش احتمالی میزان خرید این ارز و درنتیجه افزایش قیمت آن باشد. برعکس، اخبار منفی گسترده در این شبکٔه اجتماعی و پلتفرم‌های دیگر، می‌تواند میزان خرید اتریوم و قیمت این ارز دیجیتال را کاهش دهد.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم درمورد قیمت اتریوم و روش‌های تحلیل آن در بازار ارزهای دیجیتال با شما صحبت کنیم. همان‌طور که متوجه شدید، برای تحلیل روند افزایش یا کاهش قیمت این ارز، از سه روش اصلی به نام‌های روش تکنیکال، روش فاندامنتال و روش سنتیمنت استفاده می‌شود. شما باید قبل از خرید اتریوم، از طریق این روش‌ها به تحلیل قیمت آن پرداخته و سپس برای سرمایه‌گذاری روی این ارز اقدام کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: