April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۰۵۳
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
مقاومت پس از جنگ ۳۳ روزه لبنان و به ویژه در نبرد شمشیر قدس و جنین معادلاتش را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرد و خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربود.

یکی بودن عرصه‌های مقاومت، خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربوده است

مقاومت فلسطین در نبرد‌های اخیر از نبرد شمشیر قدس گرفته تا نبرد جنین، معادلاتش را علیه رژیم صهیونیستی تحمیل کرد و به رغم اینکه تل آویو از رویارویی فراگیر با مقاومت فلسطین خودداری می‌کند، اما مقاومت در عرصه‌های مختلف فلسطین اشغالی و نوار غزه بر وحدت میدان‌ها تاکید می‌کند و حزب الله نیز همواره بر حمایت مطلق از مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، مقاومت فلسطین در درگیری با رژیم اشغالگر اسرائیل، معادلات خود را تحمیل می‌کند و پیشرفت خود را نشان می‌دهد. چرا رژیم اشغالگر اسرائیل از یکی شدن عرصه‌ها علیه خود می‌ترسد و چطور حزب الله در حمایت از مقاومت فلسطین سهیم بوده است؟

مقاومت فلسطین در درگیری با رژیم اشغالگر اسرائیل و مقابله با جنایت‌های آن، معادلاتش را تحمیل می‌کند؛ معادلاتی که از جنگ ۲۰۰۵ علیه غزه و جنگ ۳۳ روزه لبنان تا نبرد شمشیر قدس واضح‌تر شده است و آخرین عرصه‌ای که به تحمیل معادلات مقاومت فلسطین منجر شد، جنین بود که ساکنان آن با همبستگی، پایداری کردند. بدون شک، یکی بودن عرصه‌های مقاومت فلسطین، خواب را از چشمان مقامات رژیم اشغالگر می‌گیرد، زیرا این رژیم در هر جنایتی که مرتکب شد، تلاش کرد به سمت رویارویی فراگیر حرکت نکند، زیرا رویارویی فراگیر می‌تواند به تحمیل معادلات جدید منجر شود که مرتبط بودن میدان ها، به منزله رکن و اساسی برای آن خواهد بود.

به نظر می‌رسد معادله‌ای که مقاومت فلسطین از زمان نبرد شمشیر قدس برای تحمیل آن علیه دشمن تلاش می‌کند، در مسیر برنامه ریزی شده برای آن پیش می‌رود. این نبرد از نقاط ضعف گسترده رژیم اشغالگر پرده برداشت؛ آن هم در حالی که این نبرد سرسختانه‌ترین نبرد در تاریخ مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر محسوب می‌شد و مقاومت فلسطین پس از این نبرد، در برابر رژیم اشغالگر پیروزی کسب کرد.

در نبرد جنین نیز شرایط این گونه بود. رژیم اشغالگر بار‌ها به این منطقه حمله کرد. اما پایداری نیرو‌های مقاومت جنین، زنان و کودکان این منطقه، بر همه مسائل مرتبط به درگیری با رژیم اشغالگر اثر خواهد گذاشت و ممکن است این رژیم را به وضعیتی برساند که در برابر استمرار مقاومت فلسطین اطمینان نداشته باشد یا شاید به برخی سناریو‌ها منجر شود که تعیین کننده اوضاع باشد.

در برابر پایداری فلسطین، تل آویو نگران است که رویارویی‌ها به جایی کشیده شود که دیگر عرصه‌های مقاومت را نیز دربربگیرد و در عین حال، رویارویی نظامی با نوار غزه صورت بگیرد و چه بسا، رویارویی‌ها فراتر باشد. به طوری که حزب الله در تاکید بر حمایت مطلق از مقاومت فلسطین و همه گزینه‌های آن در مقابله با حملات اسرائیل علیه ملت فلسطین، تاخیر نداشته است. این حزب الله بود که وجهه ارتش اسرائیل را در جنگ ۳۳ روزه ژوئیه و پس از آن، درهم شکست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: