April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۱۱۳
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
فخاری گفت: قاعدتا دولت‌ها به دنبال حضور مشارکت‌جویانه مردم هستند بنابراین سازمان‌ها، دستگاه‌ها و همه عواملش را به کار می‌گیرد تا این سطح افزایش پیدا کند.

مانعی برای برگزاری تجمعات احزاب قانونی وجود ندارد

علیرضا فخاری استاندار تهران در پاسخ به این پرسش که با توجه به نزدیکی انتخابات چه اقداماتی برای برگزاری تجمعات و اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی صورت گرفته است؟ گفت: قاعدتا در حوزه انتخابات یکی از مسائل حداکثرسازی سطح مشارکت‌ها است؛ سطح مشارکت زمانی صورت می‌پذیرد که همه مردم با سلایق و دیدگاه‌های مختلف امکان حضور در این عرصه ملی را داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات، بحث تجمعاتی است که البته باید وجه قانونی داشته و با مجوز باشد و قابلیت اطلاع‌رسانی داشته باشد تا ما بتوانیم ظرفیت‌های لازم را برای آن ایجاد کنیم؛ هم برای اینکه بتوانند در یک محل اسکان پیدا کنند (تجمع) و طرح مسئله کنند و هم به لحاظ مسائل ایمنی و امنیتی، تا ما بتوانیم تضمین‌های لازم برای برگزاری مراسم‌شان را داشته باشیم.

استاندارد تهران افزود: ما در قاعده هماهنگی برای همه ظرفیت‌های اجتماعی که تقاضای طرح مسائل‌شان را برای حوزه‌های انتخاباتی دارند -که البته از زمان مشخصی باید شروع شود- آمادگی داریم پیشنهادات دوستان را بپذیریم و براساس نیازمندی‌شان مجوز صادر کنیم، تا در مکان لازم به استناد قانون تجمع داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا موضوع برگزاری تجمعات براساس اصل ۲۷ قانون اساسی در دولت مطرح است؟ توضیح داد: قاعدتا دولت‌ها به دنبال حضور مشارکت‌جویانه مردم هستند بنابراین سازمان‌ها، دستگاه‌ها و همه عواملش را به کار می‌گیرد تا این سطح افزایش پیدا کند.

استاندار تهران تصریح کرد: از سوی دیگر ما برای بخش‌های مختلف جریانات سیاسی، گروه‌ها و احزاب که قانونی هستند و اجازه فعالیت در سطح کشور را دارند، به خصوص تهران- مانعی نمی‌بینیم و به محض تقاضای آن‌ها ظرفیت‌های لازم برای تامین مکان، بحث‌های ایمنی و امنیتی آن‌ها صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: