April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۱۲۹
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
0

از انواع مختلف دریل ها که دارای قابلیت متفاوت یا همان وارد آوردن ضربه به سر مته باشد ، دریل چکشی گویند. دریل چکشی غالباً در کنار چرخش می تواند با خاصیت ضربه زنی مخصوص سوراخکاری در دیوار یا بتن را نیز امکان پذیر نماید. در این مقاله به معرفی 7 مدل از آن اشاره خواهیم کرد.

همانطور که می دانید امروزه ابزارآلات برقی و شارژی کاربردهای گوناگونی را در اختیار کارگران ساختمانی قرار می دهند. انتخاب یک دریل مناسب که بتواند در کاهش هزینه ها و موارد مختلف کارآمد باشد شاید به نظر کمی سخت برسد! اما در ادامه با بیان جزئیات هر دریل، انتخاب برای شما آسان خواهد شد.

 

کاربرد دریل چکشی

دریل چکشی (Hammer Drill)، با توان های مختلفی توسط برند ها عرضه و تولید می شود. برای مثال برند رونیکس امکان انتخاب از 450 وات تا 900 وات را به شما داده است و مشتریان با توجه به نیاز و حرفه ای بودن خود حق گزینش خواهند داشت. این دستگاه با ضربه زدن پیاپی می تواند به طور چرخشی سوراخی در بتن یا دیوار ایجاد نماید.

دریل چکشی امکان پیشروی کردن به همراه چرخش و ضربه را برای کاربر ایجاد کرده و به نقل از بعضی از صنعتگران می تواند تا حدودی برای تخریب نیز مناسب باشد.

قیمت 7 مدل دریل چکشی با کیفیت + خرید آنلاین

انتخاب بهترین مدل دریل چکشی

دو نوع اصلی دریل های چکشی در بازار یافت می شود: دریل های چکشی و چکش های چرخشی.

بین دریل های چکشی و دریل های معمولی با عملکرد چکشی کمی همپوشانی وجود دارد. از سوی دیگر، چکش های دوار را می توان به عنوان دریلی در نظر گرفت که به طور خاص برای حفاری یا چکش کاری بتن و بنایی طراحی شده است. درست مانند اکثر ابزارهای برقی، گزینه های شما به دو نوع سیمی و شارژی ختم می شود. با این حال، به طور کلی، اگر بتن سخت و سنگ تراشی می کنید، قوی ترین دریل چکشی  را باید تهیه کنید. دریل های چکشی بزرگتر یا حتی بتن کن ، در تمام طول روز در برابر بتن سخت ده ساله مقاومت می کنند، حتی اگر از قطعات بزرگتر برای سوراخ کردن سوراخ های بزرگتر استفاده کنید. در یک کارگاه معمولی، می‌توانید انتظار داشته باشید که سوراخ‌های زیادی با سرعتی که حتی سخت‌ترین دریل‌های معمولی را نیز از بین می‌برد، ایجاد کنید. در واقع هرچقدر دریل چکشی شما بزرگتر باشد، با توجه به کار و بودجه شما، بهتر است.

قیمت 7 مدل دریل چکشی با کیفیت + خرید آنلاین

دریل چکشی در مقابل انواع دیگر دریل ها

دستگیره تپانچه، سوئیچ ماشه و مته سه نظام، هر سه این ابزار بسیار شبیه به هم هستند .  اشتباه گرفتن دریل چکشی با دریل معمولی و دریل ایمپکت درایو بسیار رایج است. از طرفی برای افزودن به این سردرگمی، چکش چرخشی وجود دارد ، ابزار مته مانند دیگری که حالت چکشی نیز دارد.

 

چگونگی عملکرد دریل چکشی

دریل های چکشی با چرخاندن دو دیسک لبه دار روی یکدیگر، عملکرد حفاری و عملکرد مته را بهبود می بخشند. دو دیسک ضخیم با دندانه های منحنی برآمده که یکی از آنها به سرعت در برابر دیسک دیگر بالا و پایین می شود.این ضربه ‌های سریع نیروی چکشی را به سه نظام اضافه می‌کند و به دریل های چکش اجازه می‌دهد حتی بست ‌های بلندتر را خیلی راحت‌تر از یک چکش معمولی در چوب سخت قرار دهند. این عمل کوبشی همچنین به دریل های چکشی اجازه می دهد سوراخ های منظمی را به سرعت در بنایی و بتن ایجاد کنند.

 

دریل چکشی در مقابل دریل های استاندارد

دریل های چکشی، درست مانند دریل های معمولی، می توانند یک بلوک بتنی را با یک مته سنگ تراشی سوراخ کنند. تفاوت عملکرد آنها در سرعت آن است، دریل چکشی کار ها را بسیار سریعتر انجام می دهد.دریل معمولی شما در تلاش برای سوراخ کردن بتن ده ساله می سوزد، در حالی که دریل چکشی در تمام طول روز به کمک نیروی کوبشی،  سوراخی را  بعد از دیگری ایجاد می کند.

 

دریل چکشی در مقابل پیچ گوشتی چکشی

درست مانند دریل های چکشی، پیچ گوشتی چکشی نیز همان عملکرد چکشی را دارند با این تفاوت که برخلاف دریل های چکشی، پیچ گوشتی چکشی فقط برای نصب یا برداشتن مهره ها و پیچ ها طراحی شده اند، در حالی که مته های چکشی به طور خاص برای سوراخ کردن طراحی شده اند. دریل ایمپکت درایو نمی تواند کار دریل چکشی را انجام دهد و برعکس آن نیز صدق می کند.

 

تفاوت دریل بتن کن با دریل چکشی

دریل های چکشی بیشترین شباهت را به دریل های بتن کن دارند و از لحاظ اهداف عملکردی تقریبا مشابه یکدیگرند.  هر دو برای حفاری سنگ تراشی طراحی شده اند و هر دو دارای مکانیسم عمل چکشی برای انجام آن هستند. تفاوت آنها این است که بتن کن که به آن دریل دوار نیز می گویند بسیار بزرگتر هستند. از طرفی بتن کن معمولاً دارای سه نظام SDS نیز هستند.

برای بررسی بیشتر می توانید مقاله "راهنمای خرید دریل چکشی" در تاج ابزار را بخوانید.

 

قیمت دریل چکشی

با توجه به وجود تفاوت عمده بین دریل چکشی برقی با سایز دریل ها تفاوت قیمتی را نیز احساس خواهید کرد. این ابزار به علت ضربه های پیاپی و مداوم نیازمند باتری یا منبع انرژی برق می باشد و این مورد بستگی به نیاز شما خواهد داشت که بین بدون کابل بودن یا با کابل بودن دستگاه خود یکی را برگزینید. دریل های برقی نیازی به باتری ندارند و قدرت بالاتری ارائه می نمایند.

با این شرایط، در مواقعی که دچار قطعی برق شده اید یا در مکان های تنگ نیازمند دریل چکشی سبک هستید می تواند مدل شارژی برای شما یک ناجی باشد.

دریل های ضربه ای با توان بالا بیشتر مورد نیاز افراد حرفه ایست و شما به آن احتیاجی پیدا نخواهید کرد اما با این حال اگر با قیمت این ابزار مشکلی نداشته باشید، توان بالاتر = قدرت بیشتر است.

 

نکات ایمنی حین خرید دریل چکشی

در هنگام خرید دریل چکشی می بایست به نیاز و کسب و کار خود توجه کنید. آیا شما برای مصارف خانگی به دستگاه نیاز دارید یا دریل چکشی برقی را برای کارگاه صنعتی خود انتخاب کرده اید؟ تمامی این موارد در حین خرید بسیار حیاتی می باشد.

برای نمونه، اگر در محل کار شما نور کافی وجود نداشته باشد، خرید دریل چکشی با LED نورانی گزینه مناسبی خواهد بود. توان دستگاه نیز بستگی به محل حفاری شما دارد و قبل از خرید باید از نیاز خود مطمئن باشید.

 

معرفی و قیمت 7 مدل دریل چکشی

 

قیمت دریل چکشی ۶۵۰ وات رونیکس مدل ۲۲۱۴LK

·         توان : 650 وات (سیم پیچ مسی)

·         مجهز به کیف BMC

·         دارای سه نظام آچاری و عمق سنج

قیمت دریل چکشی ۸۵۰ وات رونیکس مدل ۲۲۵۰K

·         مجهز به موتور قدرتمند با سیم پیچ تمام مسی 850 وات

·         نرخ ضربه بالا برای کارایی بیشتر در حالت سوراخ کاری

·         دارای 20 عدد مته و 2 عدد سری پیچ گوشتی

قیمت دریل چکشی ۷۵۰ وات رونیکس مدل ۲۲۱۵

·         توان : 750 وات

·         سرعت در حالت آزاد : 0 تا 2800 دور در دقیقه

·         سه نظام اتوماتیک نیم تنه فلزی 13 میلی متری و مجهز به قفل کن

قیمت دریل چکشی ۸۵۰ وات رونیکس مدل ۲۲۵۰

·         توان موتور : 850 وات

·         مجهز به آرمیچر و بالشتک صنعتی با کیفیت

·         دارای دیمر ، کلید ضد غبار ، قابلیت چپ گرد راست گرد

قیمت دریل چکشی ۱۰۵۰ وات رونیکس مدل ۲۲۲۰

·         توان: 1050 وات

·         مجهز به موتور پرقدرت گیربکسی دوسرعته صنعتی جهت اثر بخشی بیشتر حین سوراخ کاری

·         داری مکانیزم ضربه ای (چکشی)

قیمت دریل چکشی ۶۵۰ وات نووا مدل ۲۲۳۰

·         موتور پر قدرت با توان واقعی 650 وات

·         فلنج با طراحی ویژه و سیستم ضربه زن قدرتمند

·         کلید گازی با قابلیت تنظیم کنترل سرعت (دیمردار)

قیمت دریل چکشی ۶۵۰ وات رونیکس مدل ۲۲۱۳

·         توان : 650 وات

·         طراحی منحصر به فرد پوسته و بدنه جهت انجام اثر بخش انواع کاربری های سوراخ کاری وپیچ کاری

·         مجهز به دکمه قفل کن در وضعیت روشن

TajAbzar.ir

 

تاج ابزار بزرگترین ابزار فروشی ایران بوده که در سال 1400 تاسیس شده است و با داشتن تنوع بی نظیری از ابزارآلات امکان خرید ابزار را برای کاربران فراهم نموده است. TajAbzar نمایندگی رسمی شرکت رونیکس و نووا می باشد و خرید ارزان انواع ابزارآلات برقی و شارژی را برای کاربران فراهم نموده است.

قیمت 7 مدل دریل چکشی با کیفیت + خرید آنلاین

خرید دریل چکشی با امکان مقایسه قیمت آنها در این فروشگاه اینترنتی ابزار اصفهان امکان پذیر بوده است و کاربران در سراسر کشور امکان ثبت سفارش خواهند داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: