April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح جهانی نشان می‌دهد
کد خبر: ۳۹۹۱۳۱
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
برگزاری کلاس‌های آموزشی با حضور اساتید جهانی نشان می‌دهد که بانک کارآفرین در مسیر مدیریت جهانی گام برمی دارد.

بانک کارآفرین در مسیر مدیریت جهانی

یکی از جدی‌ترین چالش‌هایی که گریبانگیر نظام مدیریتی کشور می‌شود، نداشتن اطلاعات لازم است. اما داشتن اطلاعات زمانی می‌تواند تاثیرگذار باشد که این اطلاعات بروز باشد و مهمتر اینکه اطلاعات مطابق ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روز باشد. واقعیت این است که در بسیاری از بخش‌ها و زمینه‌ها نتوانسته ایم همسو و همگام با ظرفیت‌های روز گام برداریم و همین فاصله باعث زیان‌های جبران ناپذیری برای نظام مدیریت و نظام اقتصادی کشور شده است.

جسارت پذیرفتن کاستی‌ها

آنچه باعث می‌شود زیان‌های جبران ناپذیری گریبانگیرمان شود، ندانستن نیست، بلکه اصرار بر ندانستن است. هنگامی که یک مدیر بداند دانستن تا چه اندازه می‌تواند موثر باشد، آنگاه سعی خواهد کرد برای دانستن از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کند. اما در جهان امروز، دانستن در دو بخش داخلی و جهانی تعریف می‌شود. دانستن داخلی شامل چرخه داخلی و باعث محدودیت می‌شود، زیرا دانستن داخلی محدود است و از تحولات جهان فاصله دارد، در حالی که دانستن خارجی نه تنها اطلاعات و توانمندی‌های خارجی به معلومات اضافه می‌کند، بلکه می‌تواند تلفیقی از توان داخل و خارج ایجاد کند تا توانمندی در سطح بین المللی را رقم بزند. به ویژه آنکه امروزه در بخش‌های مالی ارتباطات گسترده‌ای وجود دارد.

مدیریت تحریم با دانستن

یکی از مهمترین چالش‌هایی که اقتصاد کشور به ویژه نظام پولی و بانکی را تهدید می‌کند، تحریم‌هایی است که علیه کشورمان اعمال می‌شود. امروزه ده‌ها میلیارد دلار نقدینگی ایران در بانک‌های جهان بلوکه شده که امکان بازگرداندن آن به کشورمان وجود ندارد و روندی که تحریم‌ها نشان می‌دهد، این مشکلات در آینده نیز وجود خواهد داشت. به همین دلیل نیاز به برقراری ارتباطات و بدست آوردن دانش روز جهانی در شرایط تحریم بسیار اهمیت دارد. واقعیت این است که در نظام پولی و بانکی ابزار‌های گوناگونی برای دور زدن تحریم وجود دارد که از آن‌ها استفاده می‌کنیم، اما راه‌هایی نیز وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم و در صورتی که بتوانیم به آن‌ها دست یابیم، می‌توانیم عملکرد به مراتب بهتری داشته باشیم.

برگزاری کلاس‌های تخصصی

برای بدست آوردن اطلاعات و بروز شدن، لازم است کلاس‌های آموزشی در سطح جهانی برگزار شود. برای این مهم باید کلاس‌های تخصصی با حضور اساتید بین المللی برگزار شود تا در قالب کسب اطلاعات و پرسش و پاسخ، به توانمندی مدیران و حتی رده‌های پایین‌تر بیفزاییم. در این رابطه بانک کارآفرین نیز اقدامات خوبی برداشته و دوره آموزشی بین المللی مدیریت «حاکمیت شرکتی» با همکاری شرکت ROWEIT آلمان و با حضور هیات عامل و مدیران ارشد بانک کارآفرین برگزار شده است. این دوره دو روزه با همکاری شرکت آلمانی و به همت مدیریت آموزش بانک در تهران با هدف آشنایی اعضای هیات مدیره، هیات عامل و مدیران امور با حاکمیت شرکتی و نحوه اجرای آن در بانک و موسسات بین المللی، به روش کارگاهی و عملیاتی برگزار شد.

 

بیشتر بخوانید:

فراخوان شرکت در مزایده املاک بانک کارآفرین



آشنایی با مدیریت ریسک

نکته مهمی که در این کارگاه عملیاتی صورت گرفت، استفاده از تجارب، تخصص و توانمندی‌های آقای Stephan Hartenstein بود که از فارغ التحصیلان اقتصاد دانشگاه فرانکفورت است وی که بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه مدیریت ریسک و حاکمیت شرکتی دارد، به عنوان مدرس این دوره، مباحث مختلف مرتبط با نحوه اجرای حاکمیت شرکتی و تجارب مشابه اجرایی این دوره در آلمان را تشریح و بررسی کرد.

بروز رسانی اطلاعات

در این رابطه مدیر آموزش و ارزیابی عملکرد بانک کارآفرین به تشریح این دوره پرداخت و با تاکید بر اهمیت به‌روز رسانی اطلاعات آموزشی مدیران بانک کارآفرین، برگزاری دوره بین المللی مدیریت حاکمیت شرکتی برای مدیران را یک ضرورت خواند. رسول خوانساری از درک مدیریت نسبت به اهمیت آموزش خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با توجه به تاکید مدیرعامل بانک، مبنی بر ضرورت آموزش و همراه شدن با آخرین متد‌های آموزشی روز دنیا، برای مدیران ارشد و اعضای هیات عامل بانک برگزار شد.

دوره‌ای پر محتوا

وی خصوصیات، محتوا و مباحث مطرح شده در این دوره را تشریح کرد و گفت: مدیریت ریسک و حسابرسی داخلی، نقش مدیریت در حاکمیت شرکتی، مدیریت تضاد منافع، خرید و فروش سهام توسط مدیران شرکت و افراد مرتبط با آنان، قوانین و ذینفعان خارجی، ابزار سنجش بلوغ حاکمیت شرکتی و.. از جمله مباحثی بود که در این دوره مورد تدریس و بررسی قرار گرفت.

ضرورت حضور در سطح بین الملل

خوانساری با بیان این که یکی از حلقه‌های مفقوده سال‌های گذشته، برنامه ریزی راهبردی آموزش و پرورش مدیرانی بوده که بتوانند با انجام امور زیر ساختی، ماندگار باشند، گفت: با توجه به اهمیت بحث آموزش و تربیت نیروی انسانی مجرب و توجه به این موضوع که بانک کارآفرین یکی از بانک‌های پیشرو است که از نظر شاخص‌های بانکداری، جزء بانک‌های شفاف کشور به شمار می‌آید، با آموزش بانکداری روز دنیا می‌توانیم در سطح بین الملل نیز مدعی باشیم و بتوانیم با بانک‌های دیگر رقابت کنیم. وی از تلاش برای ارتقای آموزشی همکاران بانک خبر داد و گفت: سعی بر این است که بتوانیم همانطور که در دودهه گذشته بانک کارآفرین بعنوان بانکی خوشنام در صنعت بانکداری کشور شناخته شده، این خوشنامی ادامه یابد.

اهمیت مدیریت در بانک کارآفرین

خوانساری با تاکید بر این که شفافیت در نهاد‌های مالی یکی از مهمترین اصول این نوع نهاد‌ها است ادامه داد: در بانک‌ها چینش مدیریت، نحوه نظارت، مدیریت ریسک و نحوه ارتباط مدیریت نهاد‌های مالی با گروه‌های ذی‌نفع از اهمیت بالایی برخوردار است. نحوه کار هیات مدیره، نقش دبیر هیات مدیره، نحوه مدیریت ریسک، تعریف و اجرای سطوح نظارتی بطور کلی نقش حاکمیت شرکتی را در بانک‌ها و موسسات مالی برجسته می‌کند. اجرای حاکمیت شرکتی نه تنها شفافیت را به ارمغان می‌آورد، بلکه اعتبار یک موسسه را نزد ذی‌نفعان از جمله کارمندان، نهاد‌های نظارتی، شرکت‌ها و بانک‌های همکار، افزایش می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: