April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۱۷۴
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
0

همانطور که می دانید هر ساله هزینه عمل های جراحی زیبایی رو به افزایش است و هزینه این جراحی در سال 1402 نسبت به دو الی سه سال گذشته به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. اگر بخواهیم از تاثیر بسیاری از عوامل بر هزینه های جراحی در داخل کشور چشم پوشی کنیم ، نمی توان از تاثیرات عظیم تحریم های اقتصادی و افزایش تورم و بالا رفتن قیمت دلار غافل شد. باید بدانید که افزایش میزان ارزهای خارجی نسبت به واحد پولی ایران ، تاثیر مستقیمی بر تورم و افزایش هزینه های جراحی دارد ؛ چرا که بسیاری از تجهیزات و اقلام مورد نیاز برای عمل های زیبایی از خارج از ایران وارد می شود که از جمله این موارد می توان به ایمپلنت سینه ، فیلرها ، دستگاه سی آرم ، ساکشن جراحی ، اکسیژن ساز و غیره اشاره نمود.

 آیا بالا رفتن هزینه های جراحی تاثیری در کاهش عمل های زیبایی دارد ؟

هرچند که با افزایش هزینه های جراحی ، بسیاری از افراد از انجام عمل های غیر ضروری و زیبایی خودداری می کنند. امروزه وضعیت اقتصادی در ایران به قدری ضعیف شده است که بسیاری از مردم حتی در زندگی و معیشت روزانه خود دچار مشکل هستند و ممکن است این تصور وجود داشته باشد که این امر در کاهش عمل های جراحی زیبایی نیز تاثیر خواهد گذاشت. در حالی که اگر نگاهی به آمار بیندازید متوجه خواهید شد که ایران همچنان رکورد دار عمل های زیبایی در دنیا است که نشان می دهد با وجود افزایش قسمت دلار و هزینه های جراحی ، همچنان بسیاری از مردم مشتاق به انجام جراحی های زیبایی هستند. البته باید به موضوع دیگری در همین راستا  توجه داشته باشید. در واقع در رابطه با بالا بودن آمار عمل های جراحی زیبایی با وجود افزایش هزینه دلار ، باید بدانید که بسیاری از مسافران خارجی به دلیل پایین بودن هزینه های جراحی نسبت به کشورهای اروپایی  و آمریکایی ، ایران را مقصد مناسبی برای عمل های زیبایی خود می دانند. از طرفی کشور ایران دارای پزشکان برجسته و متبحری در زمینه زیبایی می باشد و این امر خود موجب می شود کشور ایران به یکی از ارزان ترین کشورها برای عمل زیبایی در دنیا برای افراد اروپایی به شمار آید و بدیهی است که هرچه تعداد بیشتری جراحی در کشور ایران انجام شود ، این موضوع در بالا رفتن آمار عمل ها و افزایش هزینه ها تاثیر خواهد گذاشت.

واردات اقلام جراحی با ارز دولتی

هر چند که گفته می شود عمل های زیبایی ضروری نیستند و تاثیری در سلامت جسمانی افراد ندارند ، اما باید بدانید که این جراحی ها تا حد زیادی می تواند در سلامت روان افراد و بهبود اعتماد به نفس و همچنین بهبود روابط اجتماعی افراد تاثیر داشته باشد و به همین علت نباید به هیچ عنوان اهمیت سلامت روان را دست کم گرفت. برای مثال اگر یک فرد به دلیل سرطان پستان ناچار به تخلیه بافت سینه خود شود ، این موضوع می تواند در روحیه او تا حد زیادی تاثیر داشته باشد ؛ در حالی که امروزه به کمک پروتز سینه می توان به راحتی به ترمیم و حفظ ظاهر پستان ها به دست بهترین جراحان متخصص در این زمینه کمک نمود ؛ بنابراین نمی توان از سهم قابل توجه چنین عمل های جراحی غافل شد. به همین دلیل دولت با وجود فشارهای اقتصادی شدید ناشی از افزایش نرخ دلار ، همچنان ورود تجهیزات مورد نیاز برای برخی عمل های جراحی زیبایی نظیر ورود ایمپلنت ها را در دستور کار خود قرار داده است و در رابطه با این موضوع برنامه ریزی های گسترده ای انجام شده تا با دلار دولتی ورود برخی تجهیزات و اقلام پزشکی به داخل کشور انجام شود ؛ اما با این حال هزینه دلار نسبت به چندین سال گذشته با افزایش بالایی همراه بوده که این موضوع به صورت مستقیم در افزایش آمار عمل های جراحی نیز تاثیر خواهد گذاشت.

آیا بیمه هزینه جراحی های زیبایی را پرداخت می کند ؟

ممکن است زمانی که صحبت از سرطان سینه و ترمیم پستان بعد از جراحی می شود ، این تصور ایجاد شود که به منظور بهبود روحیه بیماران ، هزینه این جراحی تحت پوشش بیمه قرار داشته باشد. در حالی که این موضوع صحت ندارد و اگر بیمار بعد از عمل احساس نیاز به انجام این جراحی را پیدا کند ، لازم است تمامی هزینه های مربوطه را به صورت شخصی و کامل پرداخت نماید. از طرفی در بیشتر موارد ممکن است چنین عمل هایی برای نتیجه گیری بهتر همزمان با ماستوپکسی انجام شود که در اینصورت هزینه جراحی با افزایش بیشتری نیز همراه خواهد شد ؛ البته که باید بدانید همزمان شدن دو عمل زیبایی به صورت همزمان با مزیت های بسیاری همراه است. امید است با توجه به تاثیرات این جراحی در روحیه بیماران مبتلا به سرطان حداقل بخشی از هزینه های این جراحی برای بیمارانی که به قصد بهبود و ترمیم ناچار به قرار دادن ایمپلنت در بدن خود می شوند ، تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

منبع : دکتر هادیزاده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: