April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۱۸۵
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
اگر در بازی جذاب مافیا، شهروند نبودید باید از روش‌هایی برای برنده شدن به عنوان مافیای بازی، استفاده کنید.

چطور به‌‌‌عنوان مافیا برنده باشیم؟

این روز‌ها با محبوبیت بازی مافیا، به ویژه با پخش آن از شبکه سلامت و نمایش خانگی، کمتر کسی است که با این بازی مهیج و جذاب آشنا نباشد. بازی که می‌تواند توانایی سخنوری، استفاده بهتر از استدلال، بهبود زبان بدن، مذاکره و ... را در افراد ارتقا دهد و یک سرگرمی خوب در دورهمی‌ها برای ۸ تا ۸۸ ساله‌ها باشد. پیش از این به شما گفتیم که اگر شهروند این بازی بودید از چه ترفند‌هایی برای برنده شدن استفاده کنید. اما در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم به عنوان یک مافیا چطور باید برنده شوید. همان طور که می‌دانید مافیا بایدسعی کند در بازی بماند، در رای دهی جمع را مجاب کند که به شهروندان رای خروج دهند، در شب هم باید شهروندانی را که احتمال نجات شان توسط پزشک کم است، شکار کند. در نهایت هدف بازی برابر شدن تعداد مافیا و شهروند است. حالا برای رسیدن به این هدف به عنوان مافیا چه باید کرد؟

۱- بدون استرس بازی کنید
اولین مشکل افرادی که نقش مافیایی دارند این است که ناغافل شکل بازی شان تغییر می‌کند و از همان لحظه‌ای که کارت به دست شان می‌رسد آرامش خود را از دست می‌دهند. راه حل این مشکل بازی در تعداد دفعات بالاست. اما سعی کنید مثل همیشه باشید. راحت در چشم بقیه نگاه کنید. وقتی کارت تان را دیدید واکنش خوشحال یا ناراحت به نقشی که دارید نداشته باشید و عادی رفتار کنید.

۲- بر زبان بدن تان مسلط باشید
غیر از زبان معمولی که نباید با لکنت و استرس همراه باشد، زبان بدن تان هم باید معمولی و مثل همیشه باشد. لرزش دست، بازی با ناخن، تکان دادن پا، تغییر شکل نشستن، رفتار‌های غیر معمول و حتی تلاش برای خونسرد نشان دادن خود با شوخی و... همه می‌تواند باعث لو رفتن شما شود.

۳- شب اول اتهام زیادی نزنید
اتهام زیاد باعث می‌شود بعد از دیدن یارتان مجبور به عقب نشینی در روز بعد شوید و لو بروید. در ضمن مشخص می‌کند که مافیا هستید. بگویید، چون فکتی ندارید، حسی اتهام می‌زنید و، چون مطمئن نیستید ممکن است عقب نشینی کنید. به بیشتر از دو نفر هم اتهام نزنید.


۴- فکت‌های پیچیده نیاورید
اگر بخواهید سناریو‌های طولانی و عجیب بچینید و خیلی حوصله سربر صحبت کنید اتهام مافیایی سمت شما می‌آید. راحت، سرراست و با استدلال کوتاه صحبت کنید.

۵- تارگت بک نزنید
اگر کسی به شما تارگت زد از خودتان دفاع کنید تا ظن مافیایی روی شما نباشد، اما لازم نیست هرکسی را به این دلیل که به شما اتهام زده مافیا معرفی کنید. این تارگت بک‌های عصبی باعث می‌شود بقیه بفهمند مافیا هستید.

۶- موج سواری نکنید
اگر روی یک شهروند اتهامی وارد شد سریع موج سواری نکنید، موج سواری شیوه متداول مافیا‌های کم تجربه است که باعث لو رفتن شان می‌شود. کار را به شهروند تبر (شهروندی که بد بازی می‌کند بسپارید)، اما خودتان پشت دستش نیایید.

۷- در سایه نمانید
بعضی از مافیا‌ها فکر می‌کنند هرچه کمتر اتهام بزنند و کمتر صحبت کنند و به اصطلاح یک گوشه نان و ماست شان را بخورند، کمتر در مظان اتهام هستند، درحالی که همین موضوع باعث می‌شود دیگران بفهمند مافیا هستید، موج سواری نکنید، زیاد اتهام نزنید، اما در یک روند ساده بازی کنید، تارگت بزنید و جلو بروید. خلاصه نه مافیایی باشید که انتحاری بازی می‌کند، نه مافیای ترسو.

۸- تکنیکی بازی کنید
بهتر است شب‌ها غیر از تیراندازی، سناریوی فردا را هم با یار‌های تان بچینید، این که به چه کسی رای بدهید، با چه کسی بازی کنید و... در ضمن اگر یکی از هم تیمی‌های تان مافیای محرز بازی شد به وقتش او را بفروشید تا گروه تان را نجات دهید. حتی بد نیست اگر مافیای ضعیفی دارید برای سفید کردن خودتان، پیش دستی کنید و با یارفروشی اعتماد شهر را بخرید. اما حواس تان باشد که نظر پدرخوانده چیست؟ موافق است یا مخالف؟

۹- شهروند قوی را ترور نکنید
وقتی در ذهن شهروندان یک بازیکن به عنوان کارآگاه یا شهروند قوی ظاهر می‌شود بدترین کار ممکن این است که همان شب به او شلیک کنید. به دو دلیل: اولاً اگر شهروندی را که روی شما اتهام داشته، ترور کنید مشخص می‌شود که اتهامش درست بوده. ثانیاً شهروند قوی همیشه مورد حمایت پزشک بازی است. مگر این که پزشک خوب بازی نکند. برای همین سعی کنید بازیکنان ضعیف را بزنید که دکتر از قابلیت خود برای نجات آن‌ها استفاده نمی‌کند.

۱۰- ایما و اشاره نکنید
بدترین اشتباه مافیا این است که به وضوح در طول روز با نگاه و ایما و اشاره با هم تبادل نظر کنند. دور هر چیزی که بتواند شما را به هم وصل کند خط بکشید. حتی سعی کنید الگوی رای تان مثل هم نباشد. یک نفرتان به خودی‌ها رای بدهد، یک نفرتان به شهروند و...

۱۱- نقش دزدی نکنید
برای حفظ خودتان ادعای نقش شهروندی نداشته باشید، حتی غیرمستقیم. چون در صورت وجود آن نقش در بازی، قطعاً مافیا بودن شما برای آن فرد محرز می‌شود. در ضمن بقیه بازیکنان از فردی با قابلیت کارآگاه به طور گسترده انتظار ارائه فکت جدید دارند و اگر بعد از یک شب حرف تازه‌ای نداشته باشید لو می‌روید.

۱۲- جملات تکراری نگویید
اگر به دفاع رفتید جملات تکراری مثل: «اشتباه نکنید، من شهرم» و... نگویید. دنبال سیاه کردن بقیه نباشید. سعی کنید بازی را طوری هم بزنید که شهروندان گمراه شوند و حتی با بیرون رفتن شما نتوانند یارتان را پیدا کنند.

۱۳- یادداشت کنید
شهروندان برای این که ناآگاه هستند و می‌خواهند با وصل کردن سلسله اتفاقات بازی به نتیجه برسند همیشه اهل یادداشت هستند، شما هم سعی کنید یادداشت برداری و به وقت لزوم به آن یادداشت‌ها رجوع کنید تا حس شهروندی را به دیگران القا کنید.

۱۴- برای چه شلیک می‌کنید؟
قبل از هر شلیک شب سعی کنید یک سناریو داشته باشید. با شلیک شما چه کسی متهم می‌شود؟ روند بازی به کدام سمت می‌رود؟ فردا راجع به این شلیک چه حرفی خواهید زد؟

۱۵- شب سروصدا نکنید
برای مکالمه مافیایی درشب به خصوص مشاوره دادن به پدرخوانده سروصدا راه نیندازید. حتی موقعی که گرداننده کارآگاه را بیدار می‌کند هم دنبال اکت نباشید تا دیگران فکر کنند کارآگاه هستید، چون حرفه ای‌ها از این حقه ساده باخبر هستند. در طول روز هم خیلی تابلو پشت دست پدرخوانده بازی نکنید.

۱۶- به همه رای ندهید
مافیا سعی می‌کند زیاد رای بدهد تا بالاخره یک نفر به حدنصاب برسد و بیرون برود. شهروند آماتور چندان به این موضوع دقت نمی‌کند. اما اگر کسی چند دور بازی کرده باشد به راحتی از روی این رفتار متوجه مافیا بودن شما می‌شود.

۱۷- بازی را خیلی جدی نگیرید
یک بازی ارزش قسم خوردن، ناراحتی، پرخاش، افسوس و... ندارد. در حد سرگرمی و در لحظه بازی را کمی جدی بگیرید تا هیجان داشته باشد. اما بعد از آن فراموشش کنید. مگر این که بخواهید با آنالیز بازی دنبال اصلاح اشکالات تان باشید.

منبع: روزنامه خراسان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: