April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۲۴۵
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا با این ادعا که می‌تواند در ۲۴ ساعت درگیری در اوکراین را پایان دهد، طرحی ارائه کرد.

ترامپ طرح صلح اوکراین در ۲۴ ساعت را رونمایی کردنامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا با این ادعا که می‌تواند در ۲۴ ساعت درگیری در اوکراین را پایان دهد، طرحی ارائه کرد.

دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آتی آمریکا، مدعی شده است که در ۲۴ ساعت می‌تواند درگیری میان روسیه و اوکراین را پایان دهد و برای این ادعای خود طرحی هم ارائه کرده است.

ترامپ مدعیست که نفوذ کافی بر روسای جمهوری روسیه و اوکراین را دارد و در مصاحبه خود با شبکه خبری فاکس نیوز گفت با اقداماتی که کاخ سفید انجام خواهد داد دو طرف هیچ فایده‌ای برای ادامه درگیری نخواهند دید و همچنین افزود: «من زلنسکی را خیلی خوب می‌شناسم و پوتین را حتی خیلی بهتر می‌شناسم. من رابطه خوبی با هر دوی آن‌ها داشتم. من به زلنسکی خواهم گفت، باید معامله کنی و به پوتین هم می‌گویم، اگر معامله نکنی، ما چیز‌های زیادی به طرف مقابلت می‌دهیم.»

ترامپ در بخشی دیگر از مصاحبه گفت که پوتین، «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، و «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا و رقیب او در انتخابات، را با زیرکی خود بازی داده‌اند و در این راستا گفت: «این افراد تیزبین، سرسخت و به طور کلی شرور هستند، آن‌ها شرور هستند و اکنون در اوج بازی خود هستند. ما مردی داریم که نمی‌داند چه اتفاقی دارد می‌افتد. این خطرناک‌ترین زمان در تاریخ کشور ماست.»

ترامپ باردیگر ادعا کرد که اگر در مقام خود می‌ماند هرگز درگیری میان روسیه و اوکراین اتفاق نمی‌افتاد. مذاکرات بین مسکو و کی‌یف در بهار ۲۰۲۲ شکست خورد و هر دو طرف یکدیگر را مقصر دانستند، از آن زمان به جز مبادله نیمه منظم زندانیان، هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

کی‌یف بار‌ها تاکید کرده است که تا زمانیکه روسیه چهارمنطقه‌ای که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۲ را تصرف کرده است دوباره به اوکراین ندهد، مذاکرات با مسکو بی‌فایده است. در مقابل روسیه هم چنین اقدامی را غیرقابل قبول می‌داند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: